איך עושים קידום אורגני בגוגל

מה זה בעצם קידום אורגני?

קידום אורגני, או בשמו המקצועי "SEO" (Search Engine Optimization) מתייחס לכל מגוון הפעולות שננקטות על מנת לשפר את דירוג האתר בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל.

הפעולות הללו מתחלקות ל-3 קטגוריות מרכזיות – On-Page, Off-Page והפן הטכני

On-Page

הכוונה היא לביצוע אופטימיזציה באתר עצמו הכוללת:

1. כתובת ה-URL בעמוד

כתובת העמוד צריכה להיות קשורה לתוכן הספציפי בעמוד עצמו, לדוגמה – עמוד אודות צריך לכלול את המילה "About", בנוסף מומלץ מאוד לכתוב את הלינק באנגלית ולא בעברית, מכיוון שכתובת המונה מילים בעברית תהפוך לג'יבריש בשורת הכתובות.

2. היררכיית הכותרות

כל עמוד חייב לכלול כותרת 1H אחת בלבד, לאחר מכן יש לסדר את הכותרות בסדר היררכי מ-2H ועד ל-6H, כך מנועי החיפוש יוכלו לזהות את מבנה הטקסט ואת מטרתו.

3. תגיות מטא (Meta)

תגיות שמטרתן להסביר למנועי החיפוש כיצד לקרוא את הדף.

בנוסף, תגיות המטא מספקות לגולש מידע על נושא העמוד והתוכן שימצא בו.

4. טקסט קריא ומותאם

חלק בעל חשיבות עליונה בכל הקשור לחוויית המשתמש באתר, מנועי החיפוש מייחסים לו חשיבות רבה, במיוחד במהלך השנה-שנתיים האחרונות.

חשוב לדאוג לכך שהטקסט יהיה קריא, ברור ומותאם לדסקטופ/טאבלט ומובייל (בעיקר למובייל! ממנו נכנסים כ-95% מכלל הגולשים באתר).

5. תוכן מגוון

על מנת לגרום לגולשים שלכם לשהות זמן רב יותר באתר, נסו לשלב תכנים שונים הכוללים טקסטים מדויקים ואיכותיים, סרטונים, תמונות, גרפים וכו'.

שהות מתמשכת באתר תעלה את הדירוג שלכם במנועי החיפוש בגוגל.

Off-Page

כל הפעולות הננקטות מחוץ לגבולות האתר, ביניהן:

1. בניית קישורים

הכוונה היא לקישורים חיצוניים הנמצאים באתרים שונים ומפנים את הגולשים ישירות אל האתר שלכם.

הקישור לאתר שלכם מהווה כמעין "המלצה" של בעל האתר החיצוני, לכן ככל שהאתר החיצוני יהיה אתר בעל תוכן איכותי ותנועת גולשים רבה יותר – כך הדבר ישפיע על איכות האתר שלכם.

בניית קישורים זהו התפקיד של מקדמי ה-SEO, מדובר בפעולה בעלת חשיבות רבה אשר תורמת רבות לכמות הכניסות לאתר, מה שיכול להוביל בהמשך ליצירת לידים ורכישות (המרות).

הקישורים החיצוניים מהווים כ-30% בממוצע מחישוב הדירוג במנוע החיפוש של גוגל.

2. שיתוף ברשתות החברתיות

שיתוף האתר ברשתות החברתיות, הן בפרופיל האישי שלכם, העסקי או בקבוצות השונות יתרום לכמות החשיפות לאתר, יעלה את כמות הכניסות ובסופו של דבר ישפר את דירוג האתר שלכם במנוע החיפוש.

3. גוגל ביזנס

מדובר בפלטפורמה נוספת בה ניתן לפנות אל קהל לקוחות פוטנציאלי, דרכו תוכלו להעלות את רמת אמינות האתר, מה שמשפיע על דירוג האתר שלכם במנוע החיפוש בגוגל.

SEO – הפן הטכני

הכוונה היא לצורת התקשורת בין האתר שלכם למנוע החיפוש של גוגל, כאשר דרך ההתקשרות צריכה להיות זהה לצרכים של מנוע החיפוש.

מבין הצרכים העיקרים ניתן למצוא:

1. מפת האתר (Site Map)

תפקידה להגדיר את ההיררכיה הקיימת באתר, כך מנוע החיפוש יודע אילו עמודים עליו לסרוק קודם לכן ועל אילו לוותר.

ניתן לראות את מפת האתר על ידי הוספת sitemap.xml או sitemap_index.xml לאחר ה – URL לדוגמא לאתר של בי אר אן ניתן להגיע למפת האתר בכתובת הבאה – https://www.brn.co.il/sitemap_index.xml

2. הפניות, דף 404

מדובר בהפניות שתפקידן להסביר למנוע החיפוש מה עליו לעשות במצבים שונים, כמו: דף שאינו נמצא, דף שהוחלף, עמוד שגיאה וכו'.

3. Robots.txt

מסמך טכני, המלא בהנחיות פעולה המיועדות למנוע החיפוש.

בעזרת מסמך זה ניתנת פקודה לבוטים מסוימים – אילו תכנים לקרוא, על אילו לדלג וכו'.

ניתן לראות את קובץ robots.txt על ידי הוספת robots.txt לאחר ה – URL לדוגמא לאתר של בי אר אן ניתן להגיע למפת האתר בכתובת הבאה – https://www.brn.co.il/robots.txt

4. סריקה של האתר וטיפול בשגיאות שונות

באתר עלולים להימצא באגים שונים, החל מכותרות חסרות או קישורים שבורים, אלו עלולים לפגוע בחוויית המשתמש ובדירוג האתר במנוע החיפוש.

5. אבטחת האתר

תעודת אבטחה ("SSL") הנותנת למנועי החיפוש את הגושפנקא לכך שפרטי הגולשים נשמרים באופן מאובטח באתר.

ניתן לראות אם לאתר יש תעודת אבטחה על ידי האייקון של המנעול ליד ה – URL

מהם היתרונות של קידום אתרים בגוגל?

ישנם לא מעט יתרונות בקידום אורגני לאתרים, המובילים שביניהם הם:

  • הגדלת התנועה האורגנית באתר – ככל שהאתר שלכם מדורג גבוה יותר, כך התנועה אליו תהיה גדולה יותר, ויחסי ההמרה שלכם ישתפרו.
  • שיפור אמינות המותג – כאשר האתר שלכם מופיע בתוצאות הראשונות במנוע החיפוש ואינו ממומן, משמע שקיימת סיבה טובה לכך! הדירוג מורכב ממשתנים רבים שמצריכים עבודה, החל מתוכן איכותי ודיוק המענה לחיפושי הגולש. הדירוג הגבוה מגביר את רמת האמינות של המותג שלכם בקרב הגולשים.
  • פתרון לטווח ארוך – אמנם תהליך קידום אורגני לוקח זמן, אך התוצאות בהתאם! עבודה עקבית ומוצלחת תוכיח עצמה ותשמור על הדירוג הגבוה של האתר שלכם לאורך טווח.

קידום אורגני או פרסום ממומן בגוגל? מה יותר מומלץ?

נתחיל בנתון הבא – הרוב המוחלט של הגולשים (כ-90%) בוחרים לדלג על התוצאות הממומנות במנוע החיפוש בגוגל ולעבור ישר לתוצאות האורגניות הראשונות.

SERP (דף תוצאות החיפוש במנוע חיפוש)

משמע, תוצאות החיפוש האורגניות (ה-SERP) מדורגות לפי איכות התוכן, התאמה למילות המפתח ורמת חוויית המשתמש – ואין אפשרות לשלם עליהן כסף בכדי לשפר את מיקומן, מה שהופך את התוצאות האורגניות הראשונות במנועי החיפוש לאלו האיכותיות והמדויקות ביותר.

לכן, ההמלצה הרווחת היא להשקיע בקידום SEO איכותי, בכתיבת תוכן מעמיק ומדויק, בשיפור ואופטימיזציה ובבניית קישורים חיצוניים (On-Page, Off-Page, פעולות טכניות של SEO).

 

לידים איכותיים והמרות

בנוסף, ככל שהאתר שלכם יתאים בצורה מדויקת יותר לביטויים אותם מחפשים הגולשים, כך סביר להניח שתשיגו קהל איכותי ומדויק יותר באתר, מה שיביא תוצאות הן מבחינת הדירוג והן מבחינת הרכישות.

ככל שהליד יהיה איכותי יותר, כך הסיכוי שיסיים ברכישה או בהשארת פרטים באתר גדול יותר.

השינויים בתחום ה-SEO בעקבות תופעת ה-AI (הבינה המלאכותית)

ה-AI חולל מהפכה בעולמות הדיגיטל ומחוצה להם, היכולת שלו להביא תוכן מדויק ואיכותי שמה למבחן את התכנים הכתובים על ידי יד אדם באתרים השונים.

גוגל החליטה ללכת עם הזרם, והחלה להציג דרך חדשה בה היא עונה על שאילתות חיפוש בעזרת הבינה המלאכותית, כעת ניתן לראות שאלות מדויקות ורחבות יותר הבאות להתחרות עם יכולות ה-AI.

תפקיד מקדמי האתרים קפץ רמה, וכעת כמעט ולא ניתן לבצע קיצורי דרך אשר יעזרו לדירוג האתר, אלא בראש ובראשונה יש להתייחס לכל הפרמטרים שציינו מעלה ולהשקיע בתוכן איכותי, מדויק ומותאם כמה שיותר לביטויים אותם מחפש הגולש.

אתר שיעסוק בנושא מסוים ויענה על כמה שיותר חיפושים הקשורים לתחומו, יוסיף רבות לדירוג הסופי במנוע החיפוש.

הצעות ייעול והתאמה לחיפושים ב-CHATGPT

איכות ולא בהכרח כמות

דייקו את התוכן שלכם – תשכחו מכמויות תוכן רק כדי "למלא" את הדף, מנועי החיפוש יעדיפו תוכן מדויק כמה שיותר, אשר יבוא לפני כמות בלתי נלאית של מילים וטקסטים שאינם תואמים לחיפוש הרלוונטי.

עמודים מומלצים

במיוחד אם יש לכם חנות אי-קומרס, מומלץ ליצור עמוד "מוצרים מומלצים" (אפילו לכל קטגוריה שהיא), ככל שרמת ההתאמה שלכם תהיה מדויקת יותר לחיפוש, כך חשיפת האתר שלכם תעלה.

התאמה אישית

במילים אחרות – פרסונליזציה, משמע חקר שוק מעמיק של סוגי הלקוחות שלכם ומה הם צריכים/מחפשים, אלו יובילו אתכם לתת מענה מדויק יותר על מגוון השאלות הרלוונטיות שיכולות לעלות בקרב הלקוחות הפוטנציאליות שלכם ואת האפשרות לתת להן מענה רחב ומקיף.

כמה זמן לוקח תהליך קידום אורגני?

חשוב לציין – מדובר בתהליך ארוך טווח! לכן יש להיעזר בסבלנות, בניגוד לפרסום ממומן התוצאות לא יגיעו מיד, אלא אלו תהליכים שישפיעו על דירוג האתר ומיקומו ועלולים לקחת בין שבוע-שבועיים למספר חודשים.

היתרון הוא שמדובר בהשקעה אמינה, יציבה ושאינה משתנה בהתאם ל"גובה תקציב מסוים" אלא ביחס לעבודה טובה ואיכותית.

מהו מחיר קידום אורגני SEO?

בישראל המחיר הממוצע נע בין 2,500 ל-7,500 ₪ בחודש.

איך נקבע גובה המחיר עבור שירות קידום אורגני?

ניסיון מקצועי – כמה שנים ספק השירות עובד במקצוע, גודל הלקוחות איתם עבד, תוצאות בשטח.

גודל האתר – משמע כמות העמודים הדורשים עבודה ואופטימיזציה, ככל שיהיה מדובר בעמודים רבים יותר כך העבודה תהיה רבה יותר וגם המחיר.

שירות כתיבת תוכן – מדובר בשירות חשוב וחיוני מאוד למען שיפור דירוג האתר, ככל שיהיה לכם יותר תוכן איכותי ומדויק לפי צרכי הגולשים שלכם, כך כמות התנועה לאתר תהיה רבה יותר, לכן מומלץ להוסיף את שירות זה לשירות הקידום האורגני, מדובר בהוצאה משתלמת במיוחד.

קישורים חיצוניים – ככל שהאתר שלכם יתפרסם באתרים איכותיים יותר (בעלי רמת אמינות גבוהה, עם תנועת גולשים רבה) כך הדירוג שלכם בגוגל יעלה, והדבר יצריך כמובן תקציב גדול יותר.

שעות עיצוב ופיתוח – במידה והאתר שלכם יצריך שינויים למען שיפור חוויית המשתמש (עולמות ה-UI/UX), משמע שיהיה צורך בלקיחת שעות עיצוב ופיתוח, אלו יגדילו את התקציב החודשי אך ישתלמו כמובן בהמשך.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן עניינים

בלוג

Hit Enter to search or Esc key to close
איך אפשר לעזור?

לרשותכם עומד צוות מנוסה שישמחו לעזור לכם
בכל פניה במהירות המירבית.

תודה שפנית אלינו!

צוות BRN יחזור אליכם בהקדם האפשרי

לכל שירותי BRN

דילוג לתוכן