דליפת המסמכים של גוגל – האם סוד האלגוריתם בסכנה?

במרץ האחרון (2024) נחשפו אלפי מסמכים סודיים של גוגל, אשר אוחסנו עד לאותו הרגע ב-Content API של הארגון. ב-13 למרץ נרשמה חדירה למסמכים המסווגים על ידי בוט מתוחכם שחשף אותם לידי הכלל. מה שהפך את הסוד השמור של גוגל, בנוגע לפרמטרים בעזרתם האלגוריתם קובע את הדירוג של אתר מסוים, לנחלת הכלל. אז מה זה בדיוק אומר? והאם ניתן להגיע עכשיו לדירוג במקום הראשון ללא מאמץ? ריכזנו עבורכם את כל התשובות.

תוצאות האלגוריתם של גוגל לפי ביטוי "אחסון אתרים"

מהו אלגוריתם החיפוש של גוגל?

מדובר באחת הטכנולוגיות המתקדמות והמשפיעות ביותר בעולם, עם ממוצע של לא פחות מ-5.6 מיליארד חיפושים במהלך יממה אחת בלבד. עם תעבורה כזאת של גולשים מכל העולם, ניתן לומר כי לגוגל ישנה השפעה רבה על העולם והאנשים בפרט. האלגוריתם של גוגל נקרא "PageRank", הוא נכתב על ידי שניים ממייסדי החברה – לארי פייג' וסרגיי בריין, כחלק ממחקר שנערך באוניברסיטת סטנפורד.

על מה התבסס ה-PageRank?

בעבר האלגוריתם של גוגל התבסס בעיקר על ניתוח קישורים לאתר מסוים, על מנת לקבוע את דירוגו. כלומר הוא בדק אילו קישורים מפנים לאותו האתר, בדגש על כמות הקישורים והמהימנות שלהם, במילים אחרות, ככל שאתרים רבים יותר הפנו לאתר הרלוונטי בעזרת לינקים חיצוניים, כך הוא נתפס בעיניי גוגל כמהימן ואיכותי. אותם לינקים הביאו לדירוג גבוה בתוצאות החיפוש, בעוד הדירוג התבצע על ידי סקאלה אלגוריתמית הנעה בין הערכים 0 ל-10, כאשר 10 נחשב לציון הגבוה ביותר.

מהו המידע שנמצא במסמכים לגבי אופן הדירוג של גוגל?

כפי שציינו נמצאו אלפי מסמכים המכילים "הרים" של מידע, מה שמביא לכך שעדיין לא פוענחו כל המסמכים לחלוטין. מבין הנתונים שהספיקו לעבור עליהם נמצא כי:

אופן הפעילות ב-CHROME משפיע על הדירוג של גוגל

מה שאומר שכל פעולה שהגולשים יעשו עם האתר שלכם הקשורה לדפדפן של כרום, כמו למשל שמירת ה-cookies, הוספה למועדפים, הגדרה כדף הבית וכו'… תוסיף לדירוג האתר.

הוספת האתר למועדפים לשיפור הדירוג באלגוריתם של גוגל

שנות הוותק של האתר

משמע ככל שהאתר ותיק יותר, צבר יותר חשיפות וכניסות, מצוי יותר זמן ברחבי הרשת – כך סביר להניח שגוגל יזהה אותו כסמכותי יותר והציון יושפע בהתאם.

הפנייה על ידי קישורים

כפי שהיה נהוג בעבר, מסתבר שעד היום גוגל נותן הרבה משמעות לאתרים שבוצעו אליהם הרבה הפניות על ידי אתרים אחרים, בדגש על אתרים הנתפסים כסמכותיים ואיכותיים. זאת למרות שגוגל טענה במשך מספר שנים כי מדובר בפרמטר שהינו חלק מהעבר ואינו נחשב כיום כבין הפרמטרים המובילים, אך לא כך עלה מבין המסמכים שהודלפו.

הימצאות תוכן מקורי

כחלק ממלחמת האלגוריתם נגד תוכן AI או תוכן משוכפל, האלגוריתם של גוגל נותן משקל רב לתוכן שהוא מוצא כמקורי, ומדרג אותו בהתאם.

הקשר עוגנים

אתר המשלב בתוכו "קישורי עוגן" משמע, כפתור המוביל לסקשן מסוים באתר או בעמוד (לדוגמא כפתור "ליצירת קשר לחצו >>" המוביל לטופס לידים) חייב להיות בעל הקשר נכון. כלומר אם אינו מוביל לסקשן הנכון כפי שצויין בכפתור/בכיתוב, הציון שלכם עלול להיפגש.

קישור עוגנים לשיפור הדירוג באלגוריתם של גוגל

הוספת פרטי מחבר בפוסטים באתר

נמצא כי מומלץ להוסיף פרטי מחבר בעת פרסום מאמר בבלוג האתר, מסתבר שלפרטים אלו יש משמעות והם משפיעים על דירוג האתר כסמכותי ומהימן. ניתן להוסיף את פרטי המחבר לעמוד הפוסט בקלות, באמצעות וידג'ט של אלמנטור ("פרטי הפוסט" => "מחבר הפוסט").

אילו פרמטרים קבועים משפיעים על האלגוריתם של גוגל?

במהלך השנים האחרונות נוספו אינספור פרמטרים לאלגוריתם של גוגל, ובנוסף מתבצעים מאות שינויים בפרמטרים הקיימים מדי יום. מדובר בפרמטרים מסווגים במיוחד, כאשר רק אנשי הסוד הבכירים ביותר בגוגל חשופים אליהם, זאת על מנת שהאלגוריתם של גוגל יצליח לספק את התוצאה הרלוונטית והטובה ביותר, מכל הסיבות האפשריות עבור הגולש. למרות כמות הפרמטרים הבלתי נגמרת, ישנם מספר פרמטרים הידועים בקרב מומחי ה-SEO כבעלי חשיבות רבה בכל הקשור לדירוג האתר. מבין הפרמטרים המרכזיים ניתן למנות:

רלוונטיות

ככל שהאתר רלוונטי יותר עבור מילת החיפוש שנבחרה, אם מבחינת התוכן, הטייטל, המטא טייטל, ה-URL, הכותרות ועוד. בנוסף, מהירות הנטישה מהאתר עלולה גם היא להשפיע על ציון הרלוונטיות של גוגל, מכיוון שאם הגולש אכן מצא מענה למה שחיפש – סביר להניח כי לא ינטוש את האתר במהירות.

תוכן איכותי

אם בעבר היה דגש על שימוש מירבי במילת החיפוש, היום מנוע החיפוש של גוגל יודע לזהות האם מדובר בתוכן איכותי, מקורי ולא מועתק או משוכפל. במידה והוא יזהה ניסיון לדחוף את הביטויים הרלוונטיים ללא הקשר לתוכן, הוא יוריד את דירוג האיכות. בנוסף, אתר שירבה להשתמש בתוכן AI או תוכן מועתק, ייפגע גם כן בדירוג האיכות. בנוסף, מומלץ להוסיף תוכן בצורה של שאילתות הרלוונטיות למילות החיפוש, וליצור תוכן המכיל לפחות 600-800 מילים בעמוד.

היררכיית כותרות

מנוע החיפוש של גוגל יודע לסרוק את התכנים המצויים באתר לפי היררכיית הכותרות, כלומר כותרת H1 צריכה להופיע פעם אחד בלבד בעמוד, זוהי בעצם הכותרת המשקפת את שם העמוד (יש להקפיד שתכלול את ביטוי החיפוש העיקרי של העמוד). לאחר מכן יופיעו כותרות המשנה המרכזיות בצורת H2 ולאחר מכן כותרת המסבירות את כותרות המשנה ברמת H3 וכן הלאה. כך בעצם יודע מנוע החיפוש של גוגל באילו נושאים עיקריים עוסק העמוד, לכן יש לשים על כך דגש וליצור היררכיה נכונה.

היררכיית כותרות לשיפור הדירוג באלגוריתם של גוגל

רספונסיביות

כיום, לפחות כ-90% נכנסים לאתר דרך הפלאפון, מה שמחייב התאמה מושלמת של תצוגת האתר, הפונטים, הגדלים, ההנפשות, הכפתורים – לתצוגת מובייל. במידה ותצוגת המובייל לא תהיה מספיק טובה, אם בעקבות אלמנטים שיוצאים מהמסך, כפתורים שלא עובדים, גדלים שלא מותאמים… הדבר יביא לחוויית משתמש שלילית, לנטישה מהירה וכמובן לדירוג נמוך על ידי האלגוריתם של גוגל.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן עניינים

בלוג

Hit Enter to search or Esc key to close
איך אפשר לעזור?

לרשותכם עומד צוות מנוסה שישמחו לעזור לכם
בכל פניה במהירות המירבית.

תודה שפנית אלינו!

צוות BRN יחזור אליכם בהקדם האפשרי

לכל שירותי BRN

דילוג לתוכן