רכישת דומיין עם ותק – קיצורי דרך עבור קידום אורגני

קידום אתרים אורגני נחשב לתהליך מתמשך, אשר עלול לקחת פרק זמן בלתי מבוטל עד להגעה לתוצאות הרצויות, אותן חשוב להקפיד ולתחזק.

בכדי לקצר את תהליכים אלו, ניתן לרכוש דומיין "נטוש" ובעל ותק הקשור לנתח השוק של העסק שלכם.

מה זה דומיין עם ותק/נטוש?

הכוונה היא לאתר בעל ותק ברשת, אשר הביא למספר כניסות מכובד וצבר קהל רב במהלך השנים. ה"נטישה" מתייחסת לרגע בו בעל הדומיין/העסק החליט להפסיק את הפעילות באתר ולמכור אותו (את הדומיין), תודות לנתונים היפים שצבר במהלך הזמן הוא הופך לנכס דיגיטלי בעל ערך, אשר סביר להניח כי אנשים רבים מאותו התחום יביעו עניין ברכישתו – ובכך ישיגו נתוני קידום אורגני מכובדים כבר בשלבי ההתחלה.

האם ניתן לשים תוכן חדש על דומיין ותיק?

בהחלט, אך לא ניתן יהיה לשנות את הקישורים באתר. לדוגמה עמוד אודות, שכתובת הקישור שלו היא "seocompany.co.il/about", תוכלו לשנות את התוכן בעמוד אך לא את הלינק, כך גם לגבי שאר העמודים – זאת כדי שהנתונים והדירוג שהעמוד צבר במנועי החיפוש יישמר (הסיבה שבגללה רכשתם את הדומיין הוותיק).

 

איך לבדוק דומיין בעל ותק לפני הרכישה?

רכישה של דומיין בעל ותק מביאה יתרונות רבים, אך אם לא נעשות בדיקות מקדימות הדבר עלול להביא ללא מעט תקלות ובעיות בהמשך.

בכדי למנוע זאת ריכזנו עבורכם כמה בדיקות שמומלץ (מאוד!) לבצע טרם הרכישה:

שלב ראשון: בדיקת האתר

היכנסו לאתר Wayback Machine, המרכז בתוכו את כל ארכיון האינטרנט, משמע שבעזרתו תוכלו לבחון כל אתר שתרצו לאורך משך חייו הדיגיטליים. תוכלו לבחור דפים מסוימים ולצפות בהם בתקופות שונות אחורה בזמן. ההמלצה החמה היא לעבור על כל הדפים ולבדוק האם יש בהם קישורים שבורים, טקסט משוכפל, עומס מילות מפתח וכו'.

בנוסף מומלץ לבדוק האם כל דפי האתר בעלי תוכן המשקף את תחום העיסוק שלכם ולא מכיל קישורים המובילים לאתרים בלתי חוקיים (פורנוגרפיים, הימורים וכו'). במידה ותמצאו תוכן מסוג זה באתר – עדיף שלא תרכשו את הדומיין.

שלב שני: מיפוי קישורים

בדיקה נוספת שמומלץ לבצע לפני שאתם לוקחים את ההחלטה לרכוש את הדומיין היא מיפוי פרופיל קישורים של האתר. על מנת לעשות זאת, תוכלו להשתמש בכלי ניתוח הקישורים של "Majestic" אשר יאפשר לכם לגשת לכל נתוני הקישורים ההיסטוריים. בעזרת הכלי הזה תוכלו לבדוק את מהימנות הקישורים, האם הם קשורים לתחום העיסוק של האתר (ושלכם) וכו'.

במידה והבדיקה העלתה תוצאות בהם הקישורים מגיעים מאתרים שאינם קשורים לתחום האתר, או במידה והאתר מקבל כמות קישורים גדולה ממדינות זרות שקהל היעד שלהם לא רלוונטי… עדיף לא לרכוש את הדומיין.

שלב שלישי: חסימת הדומיין

על מנת לוודא שהדומיין שברצונכם לרכוש אינו בעייתי (ולא יעשה לכם בעיות ממשיות בהמשך), יש לבדוק האם הוא חסום בכל אחת מהפלטפורמות הבאות:

גוגל אדסנס – תוכנית השותפים של גוגל מציגה מודעות באתרי שותפים למיניהם, כניסה לשירות Adsense SendBox תעזור לכם להבין האם גוגל מאפשרת הצגת הודעות מכתובת האתר. אם אף מודעה לא מופיעה, הרי שמדובר בדומיין חסום/בעייתי.

פייסבוק – אם מדובר בדומיין בעייתי, סביר להניח שפייסבוק חסמה את האפשרות לבצע פרסום ממומן המפנה לאתר זה. במידה שזה העניין אל תרכשו את הדומיין, מכיוון שלא תוכלו לשווק את תכני האתר/המוצרים באתר.

גוגל – על מנת לוודא שהאתר לא חסום בגוגל, בדקו האם הדפים המשויכים לדומיין הנטוש ממשיכים להיות מאונדקסים בגוגל, במידה ולא תראו אותם במנוע החיפוש של גוגל הרי שהדבר מורה על בעיה ועדיף להימנע מרכישת הדומיין.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן עניינים

בלוג

Hit Enter to search or Esc key to close
איך אפשר לעזור?

לרשותכם עומד צוות מנוסה שישמחו לעזור לכם
בכל פניה במהירות המירבית.

דילוג לתוכן