1) בחרו את מטרת הקמפיין
בתחילה, יש להגדיר את מטרת הקמפיין – מעורבות, המרות, הודעות או לידים.
קמפיין המרות
בקמפיין מסוג זה התשלום יהיה רק בעבור המרה / רכישה / השארת פרטים וכו'.
מדובר במטרה מומלצת במיוחד אם ברצונכם למכור או לקדם מוצר מסוים.
לחיצה על מודעה מסוג זה תוביל את הגולש לעמוד תשלום על מוצר מסוים, או להשארת פרטים.
קמפיין לידים
מדובר בקמפיין המיועד עבור כל מי שרוצה להגדיל את קהל היעד ולאתר לקוחות פוטנציאלים המתעניינים במוצר/שירות מסוים.
לחיצה על מודעה מסוג זה תוביל את הגולש לטופס לידים מקוצר, לאחר מילוי הפרטים – הם יתווספו לטבלת אקסל (בה מאוגדים כל פרטי הלידים), אותה תוכלו להוריד ביתר קלות וליצור קשר עם הלידים החדשים.
קמפיין תנועה
קמפיין אשר מטרתו להוביל את הגולש לעמוד חיצוני (האתר שלכם, דף נחיתה וכו'), זאת על מנת להוביל תנועה לאתר/לעמוד הרלוונטי.
לחיצה על המודעה תנחית את הגולש לדף אליו תרצו להוביל.
קמפיין הודעות
קמפיין שמטרתו לקבל הודעות מלקוחות פוטנציאליים, החל משאלות מסוימות או השארת פרטים.
לחיצה על המודעה תוכל להוביל את הגולשים ישירות להשארת הודעה במסנג'ר של פייסבוק או בוואטסאפ.
קמפיין מעורבות
קמפיין אינטראקציות, משמע עידוד לייקים, תגובות, שיתופים וכו'.
מדובר במטרה פחות מומלצת, אלא אם כן מדובר בקידום פוסט הגרלה או הכרזה על אירוע מסוים, מכיוון שקהל שמרבה להיחשף למודעות הוא לא בהכרח קהל רוכש (משמע "ליד חם") מה שיוביל לבזבוז מיותר של כסף.
2) דייקו את קהל היעד
נסו לערוך מחקר שוק מקדים, ולדייק עד כמה שניתן את קהל היעד הפוטנציאלי שלכם עבור המודעה הרלוונטית.
נסו לרדת לעומק העניין ולהבין מה המיקום הגיאוגרפי של קהל היעד שלכם, טווח הגילאים, תחומי העניין, קבוצות פייסבוק רלוונטיות, מעמד סוציו-אקונומי ועוד.
בנוסף, לא פחות חשוב – דאגו להוריד מהטרגוט (בחירת הקהל) את האזורים שאינם רלוונטיים עבור הקמפיין שלכם (לדוגמה – אזורים גיאוגרפיים בארץ שאינם רלוונטיים עבורכם, מקומות שאתם לא עושים אליהם משלוחים וכו').
3) השתמשו בדאטה ליצירת קהל Look A Like
אחת ההמלצות החמות בכדי לייצר קהל איכותי וממיר הוא התבססות על קהל שרכש בעבר או שהיה איתכם באינטראקציה, ניתן להשתמש בכתובת מייל של לקוחות קיימים, בפרטים ממועדון הלקוחות שלכם, או אנשי קשר שהשאירו פרטים – וליצור קהל דומה, בעל מאפיינים זהים.
ניתן לעשות זאת ביתר קלות באמצעות ממשק הביזנס מנג'ר של META.
4) כתבו תוכן מניע לפעולה
כלל חובה ביצירת קמפיין PPC מוצלח – הוא הנעה לפעולה.
כאשר הקמפיין עולה לאוויר, לרוב תיראה לעין רק השורה הראשונה של הטקסט החי ולאחר מכן יופיע כיתוב "קראו עוד", לכן חשוב לדאוג שהשורה הראשונה תהיה מזמינה ומניעה לפעולה!
לדוגמה:
** מבצע מטורף – 40% הנחה בהרשמה לקורס **…
** 1+1 ברכישת X **…
** הנחה מטורפת לחגים **…
בנוסף, בתחתית המודעה (התמונה/הסרטון) תופיע שורת הנעה לפעולה, אותה יש למלא במעמד יצירת הקמפיין, חשוב מאוד שהיא תכלול מבצע מסוים, הנחה כלשהי או כל הנעה לפעולה שתעודד את הגולשים ללחוץ על המודעה, לדוגמה: "לקבלת ההנחה לחצו כאן", "השאירו פרטים וקבלו 15% הנחה >>", "לחצו כאן וקבלו 10% הנחה >>".
5) צרו תמונה (אימג') עם הנעה לפעולה
לכל קמפיין/מודעה מתלווה תמונה או סרטון, מומלץ להוסיף כפתור (סטטי, מכיוון שכל המודעה גם ככה קליקבילית, משמע ניתנת ללחיצה) המניע לפעולה, לדוגמה: "לקבלת המתנה לחצו כאן", "לרכישה לחצו", "להורדת הקובץ לחצו עכשיו"…
אם אתם מצלמים סרטון, מומלץ להוסיף הנעה לפעולה מילולית בסיום הסרטון, בנוסף לא מומלץ להעלות סרטון האורך מעל ל-15/20 שניות.
6) צרוTESTING B/A
הכוונה היא ליצור 2 מודעות תחת אותו קמפיין, כך תוכלו להשוות ביניהן ולערוך אופטימיזציה ולבחון שתי אסטרטגיות שונות, לאחר מכן תוכלו לבטל את המודעה שמובילה לפחות אחוזי המרה או ללידים פחות איכותיים.
כשאתם יוצרים 2 מודעות לשם השוואה – מומלץ:
*לשנות רק את הטקסט או רק את התמונה בין המודעות, ולא את כל הקריאייטיב, וזאת בכדי לדעת בדיוק איזה מקטע עובד יותר ואיזה פחות.
*מומלץ לשנות את ההנעה לפעולה בין המודעות, בכדי לבחון איזו מהן מובילה לאחוז המרות גדול יותר.
*אם אתם משנים את האימג', שנו את כל הקריאייטיב שלו, ולא רק את הרקע עצמו.
מודעות ה-B TESTING/A הן כלי מצוין לביצוע אופטימיזציה עבור הקמפיין שלכם, ושיפור הנתונים שלו.
בנוסף – אל תדאגו מבזבוז תקציב, האלגוריתם יודע להעביר את מרבית התקציב שלכם אל המודעה שמתגלה כמוצלחת יותר.
7) קבעו תקציב יומי או חודשי
בחרו האם לתת לקמפיין תקציב יומי או חודשי, במידה ותבחרו בתקציב חודשי – תוכלו ליהנות מגמישות רבה וזמן לעריכת אופטימיזציות, תוכלו לערוך מעקב יומי אחר הנתונים ולבצע שינויים בהתאם לצורך, תוכלו גם להוריד או להפסיק את הקמפיין – לפני שתבזבזו כסף רב.
תקציב יומי יוכל לתרום לכם בכך שתוכלו לשלוט על ההוצאות שלכם בכל יום, בדיוק המירבי וללא הפתעות.
בנוסף, תוכלו לשלוט על ההוצאות ולהחסיר או להוסיף לתקציב היומי בהתאם לנתונים.
בקביעת תקציב יומי מומלץ ללכת לפי הנוסחה הבאה:
תקציב יומי = (המרות רצויות / שיעור המרות) X עלות לקליק
לדוגמה: אם אתם רוצים לייצר 20 לידים ביום, שיעור ההמרה שלכם הוא 5%, והעלות המשוערת עבור קליק היא $2, משמע: (0.05 /20) X $2 = תקציב של $800 ליום
אם ברצונכם לחשב תקציב חודשי – הכפילו את התקציב היומי במספר הימים בחודש.
8) צרו מודעות רימרקטינג
רימרקטינג ("שיווק חוזר") משמע יצירת מודעה שפונה לקהל שכבר היה איתכם באינטראקציה בעבר (השאיר פרטים, התחיל את מסלול הרכישה ולא סיים, צפה בסרטון או לחץ על המודעה וכו').
היתרון במודעות מסוג זה הוא יצירת הנעה לפעולה מכוונת, אשר לרוב תוביל את הגולש לסיים את הפעולה שזנח מאחור.
מומלץ להוסיף למודעת הרימרקטינג הנחה מסוימת אשר רלוונטית לפעולה שאותו קהל יעד לא סיים, לדוגמה:
"ראינו שכבר צפיתם במוצר! קבלו 10% ברכישה מיידית", "לא סיימתם את הרכישה? אל דאגה! שמרנו עבורכם את המוצרים, קבלו מאיתנו עוד 15% הנחה ברכישה עכשיו".
לסיכום, ביצירת קמפיין PPC מוצלח, חשוב להתחשב במספר מאפיינים: לערוך אופטימיזציה מדי יום, לערוך שינויים בהתאם לצורך וכמובן – ליצור קשר עם הלידים שקיבלתם במהירות האפשרית.
אנו ב-BRN מעניקים את השירות מ-א' ועד ת', דואגים לערוך את ההתאמות הנדרשות, לעקוב אחר התקציב מדי יום ולבצע שינויים בהתאם לצורך וכמובן לספק לכם את התוצאות הרצויות.