מה זה עצם CTR?
המונח "CTR" (Click Through Rate) מתייחס לשיעור ההקלקה על האתר שלכם, המשוואה פשוטה – לוקחים את כמות הגולשים שקיבלו את האתר שלכם כתוצאה לביטוי אותו חיפשו במנוע החיפוש, ומחלקים בכמות הגולשים שהחליטו ללחוץ על האתר. ה-CTR נמנה בין המונחים החשובים ביותר בתחום קידום האתרים (אורגני וממומן כאחד), זהו בעצם "אחוז ההקלקה" על האתר שלכם.
חישוב CTR לדוגמה:
השתמשתם בביטוי "מכולת" וקיבלתם עליו כ-1,000 חשיפות ביום, אך רק 10 גולשים בלבד החליטו להקליק על האתר שלכם בתוצאות החיפוש – משמע שה-CTR שלכם עומד על כ-1% בלבד.
איך ה-CTR קשור למיקום האתר בגוגל?
ככל שהאתר שלכם יהיה מדורג גבוהה יותר בתוצאות החיפוש, כך הסיכוי שיקליקו עליו יהיה גדול יותר, אז זה לא מחייב. משום שכיום ניתן לראות תוצאות ממומנות בראש דף החיפוש ובתחתית שלו, מה שמוביל לכך שיתכן ואתר המדורג במקום החמישי יהיה בעל אחוז הקלקה קטן בהרבה מאשר אתר המדורג במקום הרביעי, וזאת משום שהתוצאה שלו מופיעה בעמוד השני ולא בראשון בשל כמות הפרסומות הממומנות.
במילים אחרות – על מנת לשפר את אחוז ההקלקה (CTR) של האתר שלכם, עדיף להשקיע את מיטב המאמצים שלכם בשיפור מיידי של מספר מרכיבים משמעותיים, עליהם נפרט כעת:
7 הפרמטרים שישפרו את אחוזי ההקלקה שלכם בתוצאות האורגניות
ישנם 7 פרמטרים חשובים שיכולים לשפר את אחוז ההקלקה (CTR) שלכם באופן משמעותי, מדובר בשינויים קלים לעיתים אשר מביאים לתוצאות מהירות ונראות לעין, ללא צורך לבזבז זמן יקר ותקציבי עתק.
הפרמטר הראשון: בצעו מחקר מילות מפתח מקיף
יכול להיות שיש לכם אתר שנראה מזמין במיוחד וכולל בתוכו תוכן רב ומקצועי… אבל הוא אינו מכיל ביטויי מפתח רלוונטיים. מה הכוונה? אם האתר שלכם עוסק במוצרים לתינוקות, חשוב מאוד לערוך מחקר ביטויים (בעזרת מחלקת ה-SEO שלנו תוכלו לעשות זאת), מדובר בשירות של איש מקצוע אשר תפקידו לבדוק בעזרת כלים העומדים לרשותו – אילו ביטויים אנשים נוהגים לחפש בתחום, לאחר שתהיה בידכם רשימה ארוכה שמגדירה את כמות החיפושים החודשיים עבור כל ביטוי, תוכלו לבחור את הביטויים המתאימים לכם לפי כוונת המשתמש. לדוגמא אם נרצה לקדם עמוד מכירות של שואב אבק ביטוי מתאים יכול להיות "מחיר שואב אבק" מפני שהמשתמש יודע שהוא צריך שואב אבק, והוא רק מברר על מחיר שמתאים לו לכן אחוז ההמרה יהיה גבוה יותר ממישהו שמחפש "כמה זמן טעינה צריך שואב אבק". ככל שהאתר שלכם יכיל תוכן רלוונטי עבור הביטוי שבחרתם לקדם כך יעלה הסיכוי שיופיע במנועי החיפוש וגם יעלה את אחוז ההקלקה.
הפרמטר השני: עריכת הכותרת (META TITLE)
מדובר בכותרת של האתר/העמוד שלכם המופיעה בתוצאות החיפוש של גוגל, ישנם לא מעט בעלי עסקים שלא מודעים כלל לחשיבות בבחירת הכותרת הספציפית עבור כל עמוד בנפרד. ככל שהכותרת תגדיר באופן מדויק יותר את תוכן העמוד ותהיה רלוונטית עבור הביטוי אותו הגולש חיפש – כך אחוז ההקלקה יעלה. את הכותרת תוכלו לערוך ביתר קלות כאשר תכנסו לעריכת העמוד שלכם באלמנטור, מומלץ לרשום את הביטוי הרלוונטי עבור העמוד שלכם כבר בתחילת הכותרת, דאגו ליצור כותרת מושכת לעין אך מבלי לפגוע ברלוונטיות שלה לתוכן המוצג בעמוד.
מספר התווים המומלצים בכל כותרת הוא כ-60 תווים, זאת מכיוון שגוגל לא מראה את כל מה שתרשמו מעבר לכך (מומלץ להיעזר בתוסף YOAST של מערכת וורדפרס).
הפרמטר השלישי: עריכת התיאור (Meta Description)
בפרמטר הראשון הסברנו על החשיבות של עריכת הכותרת של העמוד המוצג בתוצאות החיפוש, כעת נעסוק בעריכת התיאור שמתלווה מתחת לכותרת. מטרת התיאור לפרט על התוכן המוצג בעמוד, לכלול הנעה לפעולה וגם רצוי להוסיף את הביטוי הרלוונטי בתחילת התיאור עצמו.
לדוגמה – אם הביטוי הוא "אחסון אתרים" והעמוד הרלוונטי עוסק בשירות אחסון אתרים, מומלץ לכתוב את תיאור המטא בצורה הבאה:
"אחסון אתרים הכולל אחזקה מלאה ותעודת אבטחה ללא עלות, מגוון חבילות אחסון במחירים משתלמים! לצפייה בחבילות השונות לחצו >>"
טיפים נוספים: נסו לסיים את התיאור עם הנעה לפעולה, אחרי הוסיפו שני חיצים ">>", הם מעודדים את הגולש ללחוץ ומהווים כסימן מוסכם המוביל את הגולש ללחוץ על הלינק בכדי להמשיך ישירות אל עמוד הרלוונטי.
בנוסף אורך התיאור המומלץ הוא כ-150 תווים, בכדי שיוצג במלואו ויכלול פירוט מקיף מספיק לעמוד.
הפרמטר הרביעי: הוספת סקשן שאלות ותשובות לכל עמוד
לאחרונה גוגל מראה שאלות ותשובות רלוונטיות עבור ביטויים אותם אנו נוהגים לחפש בגוגל, משמע שהוא לוקח את אותן שאלות המצויות בעמודים כאלה ואחרים, ומראה את אלו הרלוונטיות ביותר עבור הביטוי שחיפשנו. ניתן להסיק מכך שמומלץ מאוד להוסיף תוכן של שאלות ותשובות רלוונטיות עבור כל עמוד באתר שלכם, ניתן לעשות זאת על ידי כתיבת התוכן בצורת כותרות המציינות שאלה מסוימת ומענה עליהן, או בעזרת וידג'טים של וורדפרס, כמו למשל "אקורדיון".
דוגמה לכתיבת תוכן העמוד בצורה של שאלה ותשובה:
כותרת: מהי חומצה היאלורונית?
הפסקה: חומצה היאלורונית היא מולקולה המצויה באופן טבעי בגוף האדם…
הפרמטר החמישי: URL מדויק תקין ובאנגלית + פירורי לחם
אנשים רבים לא מודעים לחשיבות כתיבת ה-URL (ניתן לעשות זאת בחלק העליון של עריכת העמוד באלמנטור), כאשר אתם מפרסמים את העמוד מבלי לערוך את הסלאג ("URL"/כתובת הלינק של העמוד), התצוגה הדיפולטית לוקחת את הכותרת (שלרוב תהיה כתובה בעברית) ומוסיפה אותה לשורת הלינק – וכך נוצר הלינק הייעודי לעמוד. כעת, כאשר תרצו לשלוח את הלינק או לפרסם אותו בדף העסקי ברשתות החברתיות, שורת הלינק שתוצג תהיה מלווה בעשרות סימנים מוזרים ובלתי קריאים (#%$!…), וזאת משום שתצוגת הלינק לא מתאפשרת כאשר אנו מנסים להעביר לינק שחלקו כתוב בעברית.
דאגו לשנות זאת בחלון העריכה של העמוד, הוסיפו מילה אחת או שתיים באנגלית המתארות את העמוד (במקרה של שתי מילים הוסיפו ביניהן "-").
דוגמה ל-URL שכתוב בצורה נכונה ומדויקת:
(סלאג לעמוד העוסק בטיפולי אסתטיקה): aesthetic-treatment
הפרמטר השישי: אופטימיזציה בעזרת ה-Search Console
מדובר בכלי מתקדם הנועד לבדוק בין היתר את אחוז ה-CTR של האתר/עמוד שלכם. בכדי לצפות במידע זה יש להיכנס לדו"ח הביצועים ולאחר מכן ללחוץ על "שיעור קליקים" (CTR), שם יוצג לכם גרף התקדמות ה-CTR ביחס לנתונים נוספים ומשמעותיים.
אנשי SEO מקצועיים משתמשים בכלי זה על מנת לערוך אופטימיזציה לעמודים השונים, לזהות בעיות ולמצוא פתרונות יעילים וישימים על מנת לשפר את נתוני העמוד.
לגבי "פירורי לחם", מדובר בלינקים לניווט באתר הנמצא בדרך כלל בחלק העליון של העמוד ומאפשר לנו לצפות ולנווט בדרך שעשינו עד כה באתר. התצוגה הזו מאפשרת לגולש להתנייד ביתר קלות באתר, במיוחד באתרים בהם ישנה חלוקה לקטגוריות, כמו חנויות אינטרנטיות. הוספת פירורי לחם לעמוד שלכם מתאפשרת ביתר קלות בעזרת התוסף של YOAST, כל שצריך לעשות הוא לגרור את הוידג'ט "YOAST Breadcrumbs" לחלק העליון בעמוד הוורדפרס.
הפרמטר השביעי: התוכן הוא המלך
לתוכן יש תפקיד מרכזי בשיפור הדירוג של דף אתר בתוצאות החיפוש של גוגל. על ידי אספקת תוכן איכותי ורלוונטי, בעלי אתרים יכולים להגדיל את הסיכוי שלהם למשוך תנועה אורגנית ולהשיג נראות.
ראשית, תוכן מעוצב היטב המשלב מילות מפתח ממוקדות עוזר למנועי החיפוש להבין את מטרת העמוד והרלוונטיות שלו. זה, משפר את סיכויי הדף להופיע בשאילתות חיפוש רלוונטיות. בנוסף, תוכן אינפורמטיבי ומרתק המציע ערך למשתמשים מעודד משכי ביקור ארוכים יותר ושיעורי יציאה נמוכים יותר, ומאותת למנועי החיפוש שהדף בעל ערך וצריך להיות מדורג גבוה יותר.
תוכן המתעדכן באופן שוטף גם מראה למנועי החיפוש שהאתר פעיל ומספק מידע מעודכן, מה שמשפר את אמינותו. בסופו של דבר, השקעה ביצירת תוכן איכותי היא אסטרטגיה רבת עוצמה לייעל את הנראות של האתר ולהגדיל את הסיכוי שלו להתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל.
כיצד חברת BRN יכולה לעזור לכם בשיפור אחוז ההקלקה (CTR)?
אנו בחברת BRN מחזיקים במחלקה ייחודית העוסקת בתחום ה-SEO ובכל חלקיו השונים, אנו אמונים על מחקר ביטויים מקיף ומפורט עבור העסק, ביצוע אופטימיזציה בעזרת תוכנות מתקדמות וניסוח וכתיבה של תוכן האתר בהתאם לצרכי הקידום האורגני, וכל זאת על מנת לדאוג לשיפור אחוז ההקלקה והמיקום שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל.
לסיכום, אם בעבר היה צריך לשלם על פרסום ממומן בכדי לקבל אחוזי הקלקה גבוהים יותר, הרי שהיום לא כך הדבר – אנשים נמנעים מללחוץ על הפרסומות המופיעות במנועי החיפוש, הם יגללו ישר לתוצאות האורגניות, אלו מחזיקות בדירוג גבוה ובאחוזי הקלקה גבוהים תודות לתוכן האיכותי והמדויק שלהן ביחס לביטויי החיפוש הרלוונטיים. לכן, חשוב לדאוג לכך שאיש מקצוע המבין בתחום יעשה זאת עבורכם, תודות לכלים מתקדמים ואופטימיזציה שותפת.