מחקר מילות מפתח – לעשות חקר ביטויים כמו מקצוענים

מחקר מילות מפתח זהו אחד הצעדים החשובים והמשמעותיים ביותר כאשר מבצעים קידום אתרים באינטרנט

אך במהרה הרבה מקדמי אתרים עלו על השיטה, והחלו לדחוף המון ביטויים/מילות מפתח שרצו לקדם אל תוך תוכן האתר ואל תגיות המטא וכך האתרים שהם קידמו היו ממוקמים בתוצאות חיפוש טובות יותר.

כיום, זה כבר לא כך, כבר לא ניתן רק לדחוס/לצופף מילות מפתח ראשיות בתוך תוכן האתר ולקוות שזה ישכנע את גוגל שהאתר שלכם הוא המוביל ביותר בנושא. היום האלגוריתם של גוגל הרבה יותר מורכב והוא יודע לזהות סמנטיקה במשפטים וקשרים בין מילות מפתח וביטויים שונים, כולל ביטויים שהם מאוד דומים או נרדפים אחד לשני. כך שככל שנשתמש במגוון גדול יותר של מילות מפתח בעלות קשר סמנטי לביטוי המרכזי (מילות LSI), כך גם נפחית את הסיכוי שגוגל יעניש אותנו בגלל צפיפות מילות מפתח.

דוגמא למילות מפתח (LSI (latent semantic indexing

LSI

 

איך למצוא מילות מפתח לקידום אתרים

ישנם לא מעט כלים לחקר מילות מפתח אשר נפוצים מאוד בעולם קידום האתרים. במדריך זה נחשוף בפניכם 5 כלים ושיטות מומלצות שיעזרו לכם לבצע חקר ביטויים כמו מקצועניים.

א.  מתכנן מילות מפתח של גוגל (Google Keyword Planner)

זהו כלי עוצמתי מאוד של גוגל המשמש בעיקר לקידום ממומן, ולכן הכניסה אל הכלי הזה היא באמצעות Google ADS. אך חשוב לציין שהכלי הוא לא רק עבור פרסום ממומן והוא מועיל מאוד לSEO  אם יודעים כיצד להשתמש בו נכון. עד לא מזמן הכלי היה חינמי ופתוח לכולם, עד שבמהרה הרבה מאוד מקדמי אתרים השתמשו בו בחינם וזה הרגיז את גוגל. לכן גוגל עדיין מאפשרת להשתמש בכלי בחינם, אך הם חסמו את האפשרות לראות נפח חיפושים מדויק של ביטויים. לכן, על מנת להשתמש בכלי ולראות נפח חיפושים מדויק של ביטויים יש להריץ קמפיין ממומן (מספיק לשלם שקל ליום ותוכלו לראות נתונים מדויקים).  הכלי מאפשר לראות ביטויים של מתחרים, רשימה של רעיונות למילות מפתח, נפח חיפושים מדויק של ביטויים ומחיר ביטויים לקליק במידה ואתם מתכננים קידום ממומן.

ב. השלמה אוטומטית של גוגל (Google Auto Complete)

את השיטה הזו ודאי כולכם מכירים. כאשר אנו מקלידים ביטוי או שאילתה מסוימים בגוגל, הוא משלים את המשפט ובנוסף מציע לנו רשימה של ביטויים או שאילתות נוספים אפשריים הקשורים למה שהקלדנו. כמו כן, ניתן לרדת לסוף עמוד תוצאות החיפוש וגם שם יהיו לנו רשימה של ביטויים או שאילתות הקשורים למה שהקלדנו. הרשימות האלה הן לא סתם, אלו שאילתות וביטויים שאנשים באמת חיפשו בגוגל בתדירות גבוהה יחסית.על ידי שימוש נבון בשיטה זאת אנחנו נקבל השלמות ורעיונות לביטויים נוספים שלא חשבנו עליהםויכולים להיות מאוד רלוונטים עבור קידום האתר שלנו. הבעיה העיקרית עם שיטה זאת היא שאין לנו נפח חיפושים, כך שאנחנו לא יכולים לדעת כמה אנשים באמת מחפשים את הביטוי.
לכן, רצוי לשלב את שיטה זאת יחד עם כלי מילות מפתח אשר יכול לתת לנו תחזית מדויקת לגבי נפח חיפושים של ביטויים.

ג. Screaming Frog

סקרימינג פרוג הינה תוכנה נפוצה ביותר בקרב מקדמי אתרים. היא סורקת אתרים ומציגה לנו ניתוח טכני מפורט ביותר של עמודי האתר. נציין שהגרסה החינמית של התוכנה נותנת מענה מצוין, היא מאפשרת סריקה של עד 500 עמודים באתר, כך שהיא יכולה להספיק למרבית מכם. על מנת לבצע חקר ביטויים באמצעות סקרימינג פרוג עלינו לפעול על פי השלבים הבאים:

  • הורידו את התוכנה.
  • היכנסו אל גוגל וחפשו את הביטויים שלדעתכם רלוונטיים ביותר עבור האתר שלכם.
  • מתוך עמוד תוצאות החיפוש שקיבלתם בגוגל, בחרו את האתרים שלדעתכם רלוונטים ביותר עבור הביטוי שהקלדתם (כלומר, המתחרים שלכם) ורשמו את כתובות האתרים ברשימה מסודרת.
  • לאחר שהכנתם רשימה של כל האתרים שמתחרים על הביטויים שהקלדתם אפשר להתחיל לעבוד!
  • פתחו את הסקרימינג פרוג והכניסו אל שורת הסריקה את כתובת אחד האתרים שנמצאים ברשימה שהכנתם ולחצו על Start.
  • לאחר שהסריקה הסתיימה, לחצו על הלשונית Page titles והעתיקו את כל כותרות ה H1 (ששם נהוג להטמיע ביטויים לקידום) והנה לכם רשימה של כל הביטויים שאותו מתחרה שלכם מקדם.
  • עשו את התהליך על כל אחד מהאתרים שנמצאים ברשימה שלכם, ולסיום תהייה לכם רשימה רחבה מאוד של ביטויים.

ד. Keywords Everywhere

זהו תוסף חינמי לדפדפן כרום ולפיירפוקס אשר מציג לנו בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל עשרות רעיונות למילות מפתח אשר מתבססות על הביטוי שהקלדנו. הרעיונות של הכלי הזה לרוב מאוד טובות ומדויקות, בלא מעט מקרים הם אף חופפים ממש לרעיונות שנקבל במתכנן מילות המפתח של גוגל.

ה. SEMrush

זהו כלי SEO עוצמתי מאוד אשר משמש מקדמי אתרים רבים. יש לציין שזהו כלי לא זול בכלל (99$ לחודש נכון להיום),  אך הוא בהחלט נותן מענה מצוין למחיר. באמצעות סאמרש ניתן לבצע חקר מילות מפתח מקיף ויסודי אשר כולל בתוכו גם רעיונות לביטויים נוספים וגם ניתן לחפש רק ביטויי זנב ארוך וכו׳.
כמו כן ניתן לסרוק אתרים של מתחרים ולראות באילו ביטויים המתחרים משתמשים וכו׳. כמובן שאפשר לעשות בעזרת הכלי עוד 1001 דברים נוספים, אך הם אינן רלוונטים לחקר מילות מפתח ולכן לעת עתה זה מספיק.

כמובן שישנם שיטות וכלים נוספים לביצוע חקר מילות מפתח, אך אנחנו התמקדנו בטופ 5 שלדעתנו הכי שימושיים לביצוע חקר ביטויים.
לסיכום, זה לא מספיק רק לדעת את הפן הטכני של איך לעשות חקר מילות מפתח ובאיזה כלים להשתמש.

צריך גם להפעיל שיקול דעת, אינטואיציה ואת הכלי העוצמתי ביותר שעומד לרשותנו בכל זמן ובכל מקום – המוח שלנו. מקדם אתרים טוב הוא כזה שיודע לעשות אינטגרציה בין הכלים הטכנולוגיים שעומדים לרשותו ובין הפעלת שיקול דעת נכון ולא מעט חשיבה יצירתית וקריאטיבית.

 

תנו למומחי קידום אתרים לקדם לכם את האתר. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

איך לבחור ביטויים רלוונטים לקידום אתר

לאחר שביצעתם חקר מילות מפתח וקיבלתם רשימה ארוכה של ביטויים פוטנציאלים הגעתם לחלק המעניין, זה שאתם נדרשים להפעיל את המוח עבורו. ראשית, כאשר אנו מקבלים רשימת ביטויים, השלב הראשוני שעלינו לעשות הוא להקים טבלת אקסל או גוגל שיטס מסודרת. על הטבלה להכיל 3 עמודות עיקריות: ביטויים, נפח חיפושים, ותחרות. כאשר הטבלה מסודרת לפי נפח חיפושים (מלמעלה למטה/ בסדר יורד) , זוהי העמודה המרכזית שלפיה יש להסתכל על הביטויים.

כך הטבלה אמורה להיראות (במקרה זה עשינו חקר ביטויים עבור הביטוי ״חשמלאי״)

מחקר ביטויים לדגומא

כעת, לאחר שסידרנו בטבלה רק את הפרטים החיוניים עבורנו אפשר להתחיל לעבור על כל ביטוי ולנטר את אלה שהכי רלוונטים אלינו.

על מה לשים דגש במחקר מילות מפתח – השילוש המקודש

במחקר מילות מפתח ישנם 3 קווי מנחה עיקריים אשר מנחים אותנו בבחירת הביטויים:

1. נפח חיפושים  – האידיאל הוא לבחור ביטויים בעלי נפח חיפושים גדול ככל הניתן, כלומר, ביטויים שאנשים מחפשים אותם בתדירות חודשית גבוהה. אך יחד עם זאת, אנחנו צריכים להסתכל גם על מידת הרלוונטיות של הביטוי לעמוד שלנו, מכיוון שאם הביטוי אינו תואם את תוכן העמוד שלנו, גולשים ינטשו את העמוד שלנו במהרה (מכיוון שזה לא מה שהם חיפשו).

כך למעשה הביטוי שלנו ייצור אפקט הפוך – במקום להועיל לנו הוא יזיק לנו בקידום האתר.
בנוסף יש להסתכל על התחרות על אותו ביטויי, מכיוון שאם הרבה מתחרים שלנו משתמשים בביטוי הזה והם עבר אתרים בעלי מוניטין וותק רב יהיה לנו קשה להיכנס לזירה הזאת ולהילחם מולם (בהנחה שאנחנו מקדמים אתר חדש או פחות טוב מהם).

אך במידה ואנחנו חושבים שיש לנו סיכוי לנצח בתחרות על הביטוי ושהאתר שלנו לא רואה את של המתחרים, כנראה שיהיה שווה לנו להתחרות בהם על הביטוי – כאן יש גם עניין של אינטואיציה שצריך להפעיל, האם שווה לי להילחם על ביטוי עם תחרות גבוה? האם יש לי סיכוי? או שזה יהיה בזבוז זמן רציני? אלו שאלות שכל מקדם צריך לשאול את עצמו כאשר הוא רוצה להשתמש בביטוי בעל נפח חיפושים גבוה ותחרות קשה.

 

2. רלוונטיות – אנחנו נרצה לבחור את הביטויים הרלוונטים ביותר עבור האתר שלנו. כאמור, אם הביטוי אינו תואם את תוכן העמוד שלנו, גולשים ינטשו את העמוד שלנו במהרה, מכיוון שזה לא מה שהם חיפשו וכך הביטוי שלנו ייצור אפקט הפוך – במקום להועיל לנו הוא יזיק לנו בקידום האתר.

 

3תחרות – כאשר בוחרים ביטויים, יש לקחת בחשבון גם את מדד התחרות על אותו ביטוי, כלומר, עד כמה יהייה לנו קשה לקדם את אותו ביטוי. אם התחרות היא קלה, זה מעולה עבורנו, אך עם התחרות בינונית או קשה, עלינו לבחון את המתחרים שלנו אל מול האתר שלנו ולחשוב האם יש לנו סיכוי להביס אותם על הביטוי הזה והאם זה שווה את הזמן וההשקעה שידרשו מאיתנו להשקיע.

לסיכום, חקר מילות מפתח הוא שלב מאוד חשוב בקידום אתרים, וישנם לא מעט כלים ושיטות שונות שניתן להיעזר בהן על מנת לבצע חקר מילות מפתח איכותי. אך כלים כשלעצמם לא יהפכו אותנו למקדמים טובים יותר.

על מנת שנוכל באמת לקדם את האתר בצורה האפקטיבית ביותר עלינו להשתמש בכלים ובשיטות השונות לצד ההגיון, האינטואיציה והיצירתיות שלנו. השילוב של 2 העולמות האלה – הטכני והחשיבה האנושית הוא זה שיביא לפיצוח, והוא זה שיגרום לנו להגיע למקומות גבוהים בתוצאות החיפוש עבור הביטויים שלנו.

בנוסף, כאשר עושים חקר מילות מפתח ומאתרים ביטויים רלוונטים יש לזכור לפעול על פי השילוש המקודש – רלוונטיות, נפח חיפושים, תחרות. רק כאשר נצליב נתונים בין השלושה נוכל לדעת עד כמה השימוש באותו ביטוי הוא רצוי עבורנו. השילוש המקודש בהכרח נשען אחד על השני ואנחנו חייבים להתחשב בכל אחד מהנתונים כאשר אנו בוחרים ביטוי.

זכרו, מקור כל השאיפות שלנו בחקר ביטויים תמיד יהייה למצוא את הביטויים שהם בעלי נפח חיפושים גבוה, תחרות קלה, רלוונטיות גבוהה.

אם הצלחתם למצוא ביטוי כזה, אתם כבר בכיוון הנכון 😉

בהצלחה!

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן עניינים

בלוג

Hit Enter to search or Esc key to close
איך אפשר לעזור?

לרשותכם עומד צוות מנוסה שישמחו לעזור לכם
בכל פניה במהירות המירבית.

תודה שפנית אלינו!

צוות BRN יחזור אליכם בהקדם האפשרי

לכל שירותי BRN

דילוג לתוכן