גוגל טרנדס – כלי חינמי לשיפור האסטרטגיה השיווקית בעסק

גוגל טרנדס

אם אתם בעלי עסק – גוגל טרנדס הוא כלי שחייבים להכיר. מדובר בפלטפורמה חינמית לחלוטין המספקת נתונים מדויקים על מגמות חיפוש, מוצרים וביטויים שמעניינים את הגולשים בזמן אמת, ישירות ממאגרי המידע של גוגל. עבור בעלי עסקים המחזיקים בבאסטרטגיית שיווק דיגיטלית, זהו אוצר של ממש – שיכול לסייע בדיוק קמפיינים, הגברת התנועה לאתר וזיהוי טרנדים לפני המתחרים. אז איך משתמשים בגוגל טרנדס? וכיצד ניתן להיעזר בנתונים לטובתכם? הכנו לכם מדריך מקיף עם כל המידע הנחוץ!

מה זה גוגל טרנדס?

גוגל טרנדס הוא כלי אנליטי חינמי המפותח ע"י גוגל ומאפשר צפייה במגמות חיפוש מובילות ברשת. הממשק כולל מערכת פילוח מתקדמת, המציגה ניתוח נתונים בזמן אמת על פי:

  • מיקום גיאוגרפי – החל מערים בישראל ועד למדינות ברחבי העולם
  • פלטפורמות חיפוש – מנוע החיפוש של גוגל, גוגל חדשות, גוגל שופינג, יוטיוב ועוד
  • טווחי זמן מגוונים – מהשעה האחרונה, 4 שעות אחרונות, 24 שעות אחרונות, שבוע אחרון, חודש, שנה ואף אפשרות להגדרת טווח תאריכים מותאם אישית

המערכת מציגה נתונים יחסיים בסולם מ-0 עד 100, כאשר הערך 100 מסמל את רגע שיא הפופולריות של מונח מסוים באזור ובתקופה הנבחרים. הנתונים מבוססים על התנהגות חיפוש אמיתית של משתמשים, ומספקים תובנות ייחודיות שאינן זמינות במקורות אחרים.

יתרון משמעותי נוסף של גוגל טרנדס הוא היכולת להשוות בין מספר מונחי חיפוש במקביל, ולקבל סטטיסטיקות השוואתיות מפורטות. אלה מסייעות בקבלת החלטות מושכלות לגבי בחירת מילות מפתח אפקטיביות למטרות שיווקיות ותוכניות שונות.
לדוגמה: בעל עסק שמוכר ציוד ספורט יכול לבדוק מתי אנשים מחפשים יותר "נעלי ריצה", ולהתאים את הקמפיין שלו לתקופות השיא.

 

גוגל טרנדס
גוגל טרנדס

כיצד גוגל טרנדס יכול לסייע לבעלי עסקים?

גוגל טרנדס מספק לבעלי עסקים כלי אנליטי רב-עוצמה שהופך החלטות עסקיות מניחושים – לאסטרטגיה מבוססת נתונים. בשונה מכלים שיווקיים אחרים, גוגל טרנדס מאפשר "לקרוא את מחשבות הלקוחות" ולהשתמש במידע היקר לטובת ייעול קמפיינים, הקצאת תקציבים למקומות הנכונים, שיפור יכולות הקידום האורגני ודיוק אסטרטגיית השיווק.

גוגל טרנדס לשיפור אסטרטגיית ה-SEO

הפלטפורמה של גוגל טרנדס יכולה לסייע לכם לשפר בצורה משמעותיית את אסטרטגיית ה-SEO שלכם, זאת באמצעות:

זיהוי וניצול מילות מפתח טרנדיות

אחד היתרונות הבולטים של גוגל טרנדס הוא היכולת לזהות מילות מפתח ומונחי חיפוש פופולריים בתחום העסק שלכם. מידע זה חיוני לבניית תוכן שיזכה לעניין מתמשך ויוביל לתנועה אורגנית משמעותית לאתר.
לדוגמה: בעל עסק בתחום התיירות יכול לגלות עלייה משמעותית בחיפושים אחר המונח "חופשה בארץ" בתקופות מסוימות, ולהתאים את אסטרטגיית התוכן שלו בהתאם. באמצעות יצירת מאמרים, מדריכים וחבילות המתמקדים במונח זה בדיוק בתקופת השיא, העסק יכול להגדיל משמעותית את החשיפה האורגנית שלו.

יצירת תוכן מותאם עונתיות ומגמות

גוגל טרנדס מאפשר לבחון מגמות עונתיות, ולזהות מתי בדיוק כדאי להשקיע ביצירת סוגי תוכן מסוימים. בניגוד לכלים אחרים שמספקים תמונת מצב סטטית, כאן אפשר לראות את השינויים לאורך השנה בזמן אמת:

  • חנויות אופנה יכולות לזהות מתי גוברת ההתעניינות ב"בגדי חורף" או "בגדי קיץ"
  • עסקים בתחום הנופש יכולים לזהות את העיתוי המדויק לקידום פעילויות עונתיות
  • מסעדות יכולות להבין מתי לקדם תפריטים עונתיים מסוימים

באמצעות תכנון מקדים ומבוסס נתונים, תוכלו להיות צעד אחד לפני המתחרים ולספק תוכן רלוונטי בדיוק ברגע שהקהל שלכם צריך אותו.

זיהוי הזדמנויות בנישות חדשות ומתפתחות

אחד היתרונות הגדולים של גוגל טרנדס הוא היכולת לזהות נישות חדשות שצוברות תאוצה. באמצעות ניתוח הגרפים והמגמות המתפתחות, תוכלו לגלות תחומי עניין חדשים לפני שהם הופכים למיינסטרים, ולפתח תוכן שיענה על הדרישה הזו.

לדוגמה: עסק בתחום הבריאות והתזונה יכול לזהות עלייה בחיפושים אחר מונחים כמו "תזונה מבוססת צמחים" או "תזונה קטוגנית", ולהשקיע ביצירת תוכן מקיף בנושאים אלה לפני המתחרים. זה יאפשר לעסק למצב את עצמו כמוביל דעה בתחום ולזכות בנתח משמעותי מהתנועה האורגנית.

ייעול קמפיינים (PPC) בעזרת גוגל טרנדס

תתפלאו לגלות שאתם יכולים לדייק ולשפר את תוצאות הקמפיינים הממומנים שלכם – בקלות וללא עלות. בעזרת גוגל טרנדס, תוכלו לאתר את הביטויים המדויקים ביותר בקרב הקהל שלכם בזמן אמת. גוגל טרנדס מאפשר לכם לזהות מתי מתרחשת עלייה משמעותית בכמות החיפושים אחר המוצרים או השירותים שלכם.

לדוגמה: אם אתם מזהים עלייה משמעותית בחיפושים אחר "קורס דיגיטל מרקטינג" בחודשים ספציפיים של השנה, תוכלו:

  • להגדיל את תקציב הקמפיין בתקופות אלה
  • לשפר את יחס ההמרה באמצעות התאמת מודעות ועמודי נחיתה למונחי החיפוש הפופולריים
  • להפחית את ה-CPC (עלות לקליק) באמצעות ניסוח טוב יותר של המודעות

מיקוד גיאוגרפי מדויק לחיסכון בתקציב הפרסום בעזרת גוגל טרנדס

אחת התכונות החזקות ביותר של גוגל טרנדס היא האפשרות לזהות אזורים גיאוגרפיים עם נפחי חיפוש גבוהים למונחים ספציפיים. במקום לבזבז תקציב על קהל רחב מדי, תוכלו למקד את הקמפיינים שלכם לאזורים בהם יש עניין אמיתי במה שאתם מציעים.

לדוגמה: בעל עסק למכירת גלידות יכול לגלות ש:

  • נפח החיפוש אחר "גלידריות בבאר שבע" גבוה במיוחד בחודשי הקיץ
  • יש עניין רב יותר ב"גלידה טבעונית" באזור תל אביב והמרכז
  • חיפושים אחר "גלידה ביתית" עולים באופן משמעותי בתקופות מסוימות

מידע זה מאפשר לבנות קמפיינים ממוקדים גיאוגרפית, עם מסרים מותאמים לכל אזור, ולהשיג תוצאות טובות יותר עם אותו תקציב פרסום.

השוואת ביצועים של מונחי חיפוש לפרסום ממוקד

גוגל טרנדס מאפשר להשוות בין מילות מפתח שונות ולגלות איזו מהן בעלת פוטנציאל טוב יותר להשגת קליקים ומכירות. במקום לנחש איזה מונח יעבוד טוב יותר, תוכלו לקבל תשובות המבוססות על נתוני חיפוש אמיתיים ומוכחים.

לדוגמה: בעל עסק בתחום הקוסמטיקה יכול להשוות בין:

  • "טיפולי פנים"
  • "קוסמטיקאית בתל אביב"
  • "טיפולי אנטי אייג'ינג"

ולגלות איזה מהם מושך יותר חיפושים, ומתי בדיוק יש עלייה בחיפושים על כל אחד מהם. מידע זה יאפשר לו לבנות קמפיינים ממוקדים יותר, עם מילות מפתח אפקטיביות, ולהשיג תוצאות טובות יותר מהתקציב הקיים.

יצירת תוכן ויראלי באמצעות גוגל טרנדס (Google Trends)

זיהוי נושאים חמים לפני המתחרים

החלק של "חיפושים חמים" (Trending Searches) ב-Google Trends הוא אוצר אמיתי למי שרוצה ליצור תוכן ויראלי. כאן תוכלו לראות מה הכי מדובר ברשת ברגע זה, ולהיות הראשונים שמגיבים לטרנדים חמים עם תוכן רלוונטי.

בעלי עסקים יכולים להיתפס כמובילי דעה בתחומם, ולהיעזר בטרנדים הללו לטובת:

  • פוסטים ממוקדים ברשתות החברתיות
  • מאמרים מהירים שמתייחסים לנושא החם
  • סרטוני וידאו שמציעים פרשנות או זווית ייחודית

היכולת להגיב במהירות לטרנדים חמים מאפשרת לעסקים קטנים להתחרות עם מותגים גדולים ולזכות בחשיפה משמעותית בזמן קצר.

אופטימיזציה של תוכן למדיה חברתית

גוגל טרנדס אינו רלוונטי רק לקידום אורגני וממומן במנועי חיפוש, אלא גם לאסטרטגיית המדיה החברתית שלכם. שילוב של המונחים הפופולריים בפוסטים שלכם בפייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ולינקדאין יכול להקפיץ משמעותית את החשיפה והמעורבות.

כאשר אתם מזהים מגמה חמה, תוכלו:

  • לשלב האשטאגים רלוונטיים בפוסטים שלכם
  • ליצור תוכן שמתכתב עם הטרנד העכשווי
  • להשתמש במונחים הפופולריים בכותרות וטקסטים שלכם

זה יגדיל את הסיכוי שהתוכן שלכם יופיע בפיד של משתמשים רבים יותר, ויזכה למעורבות גבוהה יותר.

 

איך להשתמש בגוגל טרנדס (Google Trends)?

הגענו לשלב המעשי! עקבו אחר המדריך שיסביר לכם כיצד להשתמש בגוגל טרנדס שלב אחר שלב:

שלב 1: גישה לגוגל טרנדס

  1. פתחו את הדפדפן והיכנסו לכתובת: trends.google.com
  2. אתם לא חייבים להתחבר לחשבון גוגל, אך ההתחברות תאפשר לכם לשמור חיפושים ותוצאות מעקב.

שלב 2: התמצאות בממשק של גוגל טרנדס

בדף הבית של גוגל טרנדס תמצאו מספר אזורים עיקריים:

  • Explore (ניתוח נתונים) – לחיפוש וניתוח מונחים ספציפיים
  • Trending now (חיפושים פופולריים עכשיו) – לצפייה במגמות החיפוש העדכניות ביותר
  • Year in Search (צוללים לעומק) – סיכום מגמות החיפוש השנתיות

שלב 3: הזנת מונח חיפוש

  1. הזינו את מונח החיפוש הרלוונטי לעסק שלכם בשדה החיפוש
  2. בעת הקלדה תופיע רשימה נפתחת:
  • בחלק העליון מופיע המונח המדויק שהקלדתם
  • מתחת מופיעה רשימת נושאים שגוגל טרנדס מזהה כקשורים למונח שלכם

חיפוש מונחים בגוגל טרנדס
חיפוש מונחים בגוגל טרנדס

שלב 4: בחירת נושא או מונח חיפוש

:כדאי לדעת את ההבדל בין שני סוגי החיפוש

  • Search term (מונח חיפוש) – מחפש את המילים המדויקות שהקלדתם
  • Topic (נושא) – מחפש את הנושא הכללי, כולל מונחים קשורים, שגיאות כתיב וגרסאות בשפות שונות
בחירת נושא או מונח ב-Google Trends
בחירת נושא או מונח ב-Google Trends

שלב 5: הגדרת פרמטרים לחיפוש בגוגל טרנדס

אחרי בחירת מונח החיפוש, תוכלו להגדיר:

  1. טווח זמן – בחרו מהרשימה הנפתחת: שעה אחרונה, 4 שעות, יום, 7 ימים, 30 יום, 90 יום, 12 חודשים, 5 שנים או מ-2004 עד היום
  2. אזור גיאוגרפי – בחרו מדינה, אזור או עיר ספציפית
  3. קטגוריה – צמצמו את החיפוש לקטגוריה ספציפית (למשל "עסקים ותעשייה", "קמעונאות")
  4. סוג החיפוש – בחרו בין חיפוש באינטרנט, חיפוש תמונות, חיפוש חדשות, חיפוש ב-YouTube או חיפוש קניות

שלב 6: הוספת מונחים להשוואה

  1. אחרי הזנת המונח הראשון, לחצו על + Add comparison (הוסף השוואה)
  2. הזינו מונח נוסף שברצונכם להשוות
  3. תוכלו להוסיף עד 5 מונחים להשוואה במקביל

שלב 7: ניתוח ההשוואה

בגרף שיוצג תוכלו לראות את הפופולריות היחסית של כל אחד מהמונחים שהשוויתם. שימו לב:

  • הגרף מציג ערכים יחסיים ולא מספרים מוחלטים
  • המונח עם הפופולריות הגבוהה ביותר בתקופה שבחרתם יקבל ערך של 100
  • שאר המונחים יקבלו ערכים יחסיים (50 מציין חצי מהפופולריות של המונח המוביל)

שלב 8: זיהוי מגמות ותובנות בגוגל טרנדס

בחנו את הגרף ושימו לב:

  • מי מהמונחים זוכה לעניין גבוה יותר
  • האם יש שינויים משמעותיים בעניין במהלך התקופה
  • האם יש תקופות שיא או שפל עבור מונחים מסוימים

שלב 9: ניתוח מגמות לאורך זמן

  1. השתמשו בתפריט הנפתח של טווח הזמן כדי לבחור את התקופה הרלוונטית לניתוח שלכם
  2. למגמות ארוכות טווח, בחרו ב-5 שנים או "מ-2004 עד היום"
  3. לניתוח קצר טווח או עונתי, בחרו ב-12 חודשים אחרונים או 90 יום

שלב 10: זיהוי מגמות

בחנו את הגרף וחפשו:

  • מגמות עולות – האם יש עלייה עקבית בחיפושים לאורך זמן
  • מגמות יורדות – האם יש ירידה בעניין לאורך זמן
  • יציבות – האם רמת העניין נשארת דומה לאורך זמן
  • תנודות משמעותיות – האם יש קפיצות או נפילות חדות בתקופות מסוימות

שלב 11: הבנת הגורמים למגמות

נסו להבין את הגורמים שמשפיעים על המגמות שזיהיתם:

  • האם השינויים קשורים לאירועים או עונות ספציפיות
  • האם יש השפעה של מגמות שוק רחבות יותר
  • האם שינויים בהתנהגות צרכנים משפיעים על המגמות

שלב 12: צפייה בנתונים גיאוגרפיים

  1. לאחר ביצוע חיפוש, גללו למטה לחלק "Interest by region" (עניין לפי אזור)
  2. כעת תראו מפה של האזורים שבהם נרשם עניין גבוה יותר ביחס למונח שחיפשתם

שלב 12: בחינת רמת הפירוט הגיאוגרפי

תוכלו לצפות בעניין לפי:

  • מדינה – כשמחפשים ברמה עולמית
  • אזור- כשמחפשים ברמת המדינה
  • עיר – לביצוע ניתוח מקומי יותר

שלב 13: שימוש בתובנות גיאוגרפיות

נתונים אלה יכולים לעזור לכם:

  • לזהות שווקים חדשים עם פוטנציאל גבוה
  • למקד קמפיינים פרסומיים באזורים עם עניין גבוה
  • להתאים את המוצרים או השירותים לפי העדפות אזוריות
  • להחליט על מיקומים פיזיים חדשים לעסק

שלב 14: בחינת נושאים קשורים

  1. גללו למטה לחלק "Related topics" (נושאים קשורים)
  2. כאן תמצאו נושאים שאנשים שחיפשו את המונח שלכם, חיפשו גם אותם
  3. תוכלו לבחור בין:
  • Top – הנושאים הפופולריים ביותר הקשורים למונח שלכם
  • Rising – נושאים שזוכים לעלייה משמעותית בעניין לאחרונה
גוגל טרנדס בחינת נושאים קשורים
גוגל טרנדס בחינת נושאים קשורים

שלב 15: בחינת שאילתות קשורות

  1. המשיכו לגלול למטה לחלק "Related queries" (שאילתות קשורות)
  2. כאן תמצאו את מונחי החיפוש המדויקים שאנשים חיפשו בקשר למונח שלכם
  3. גם כאן תוכלו לבחור בין Top (מובילים) ו-Rising (עולים)
גוגל טרנדס בחינת שאילתות קשורות
גוגל טרנדס בחינת שאילתות קשורות

 

לסיכום, כלי החיפוש והפענוח של גוגל טרנדס יכול לסייע רבות לבעלי עסקים, אם על ידי דיוק ביטויי החיפוש הרלוונטיים, ייעול קמפיינים, איתור טרנדים מבעוד מועד, יצירת תכנים רלוונטים והקצאת תקציבים על סמך מילות חיפוש מובילות.

יש לכם שאלה לגבי גוגל טרנדס? זקוקים לסיוע לשיפור אסטרטגיית השיווק שלכם? אנו ב-BRN נשמח לעזור! השאירו לנו פרטים ממש כאן – ואנו נחזור אליכם עוד היום לשיחת ייעוץ ללא עלות.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן עניינים

בלוג

גוגל טרנדס – כלי חינמי לשיפור האסטרטגיה השיווקית בעסק

בעלי עסקים? גוגל טרנדס יכול לסייע לכם לחסוך בעלויות, לדייק את ביטויי החיפוש שלכם ולהביא את האסטרטגיה השיווקית שלכם לרמה אחרת! גלו כיצד >>...

גוגל לנס – מה זה גוגל לנס ואיך משתמשים?

תתארו לכם סיטואציה, בה תוכלו לצלם אובייקט מסוים בסמארטפון ותוך שניות ספורות תקבלו עליו את כל המידע שתרצו - מזיהוי מוצרים ועד לתרגום וזיהוי טקסטים. תופתעו לגלות שהפיצ'ר הזה, שנקרא...

קיצור לינק – 4 אתרים חינמיים לקיצור קישורים

מעוניינים לקצר לינק ארוך ומסורבל? כעת תוכלו לעשות זאת תוך מספר שניות וללא עלות כלל. היכנסו למדריך המלא לקיצור קישורים >>...

רילס באינסטגרם המדריך המלא – מה זה reels ואיך יוצרים רילס?

הרילס הוא ללא ספק הבשורה החדשה בתחום הרשתות החברתיות, שבאה לתת מענה למשתמשי האינסטגרם המעוניינים ליצור, לערוך ולהפיק סרטונים כמו שלא נראו בעבר! וכל זאת ללא צורך להיעזר באפליקציות עריכת...

חוק הנגשת אתרים – כל מה שאתם צריכים לדעת על הנגשת אתרים ב-2025

בעידן הדיגיטלי של היום, קיימת חובת הנגשה בכל הנוגע לאתרים עסקיים וממשלתיים. נגישות אתרים מתייחסת לקלות שבה משתמשים עם מוגבלויות יכולים לגשת לאתר ולנווט בו, זה כולל אנשים עם מוגבלות...

מערכות דיוור בחנויות אונליין – פלאשי, אקטיב טרייל או סמוב?

מבין מגוון מערכות הדיוור המובילות בישראל ניתן למנות 3 שנמצאות בטופ הארצי – פלאשי, אקטיב טרייל וסמוב. אז מה ההבדל ביניהן? מה היתרונות – ולא פחות חשוב מה החסרונות? יצאנו...

אתרי תמונות להורדה ללא זכויות יוצרים – מדריך תמונות להורדה בחינם 2024

המדריך המלא עם כל הקישורים להורדת תמונות בחינם ללא זכויות יוצרים >>...

בניית דף נחיתה לקורס אונליין – כיצד יוצרים דף נחיתה ממיר ומניע לפעולה?

אילו אלמנטים חשוב לכלול בבניית דף נחיתה לקורס אונליין? הכנו לכם מדריך מקיף שלב אחר שלב כולל דוגמאות, שיעזרו לכם ליצור דף נחיתה ממיר לקורס אונליין >>...

פתיחת וואטסאפ ווב – המדריך המלא

המדריך המלא לשימוש ב-Whatsapp Web, איך מתחברים מהמחשב שלב אחר שלב - כולל כלי חינמי ליצירת לינק לוואטסאפ לעסקים >>...

הקטנת תמונות אונליין – המדריך המלא לכיווץ תמונות בחינם

המדריף הקמיף שילמד אתכם שלב אחר שלב כיצד להקטין תמונות, ללא עלות אונליין! כולל רשימה של מגוון אתרים מומלצים לדחיסת תמונות >>...
Hit Enter to search or Esc key to close
איך אפשר לעזור?

לרשותכם עומד צוות מנוסה שישמחו לעזור לכם
בכל פניה במהירות המירבית.