אחת ולתמיד, מה עדיף – אתר רב לשוני או מספר אתרים נפרדים בשפות שונות?

על מנת להקל עליכם, הכנו לכם מאמר מקיף שייתן לכם את כל המידע שאתם צריכים בכדי לקחת את ההחלטה המדויקת עבורכם:

בעולם הדיגיטלי של ימינו, עסקים רבים מתמודדים עם השאלה האם להקים אתר המתורגם למספר שפות, או ליצור אתר נפרד עבור כל שפה.

להחלטה מסוג זה יש משמעות רבה, החל ממהירות האתר, כמות החשיפות, חוויית המשתמש, עלויות ועד SE0 ואופטימיזציה.

כעת, נביא לכם את היתרונות והחסרונות בכל שיטה:

היתרונות בהקמת אתר אחד המתורגם לשפה אחת או יותר

1. חוויית משתמש משופרת

תודות לתרגום האתר ל-2 שפות או יותר, על ידי סרגל שפות נגיש ונוח באתר – יוכלו משתמשים רבים לנווט ביתר קלות בין השפות השונות, וכל זה יעשה במהירות ומבלי הצורך לצאת מהאתר הנוכחי אל עבר אתר אחר לחלוטין.

נוחות המעבר בין השפות, היא זו שתשפר משמעותית את חוויית המשתמש של הגולשים שלכם, ותודות לכך דירוג האתר שלכם יעלה וכמות הנטישות (היציאות) מהאתר תרד.

2. הגדלת כמות החשיפות באתר שלכם

אתר רב לשוני מאפשר לקהל רב יותר (מקומי ועולמי) להיכנס ביתר קלות לאתר, ולצרוך את התוכן שלכם ואף לרכוש את המוצרים שלכם ביתר קלות.

עצם הפיכת האתר לרב-לשוני תגדיל משמעותית את כמות הגולשים שלכם באתר בכל רגע נתון ותחשוף אותו לקהלים שונים.

לצורך הדוגמה, אם אתם מכוונים לקהל יהודי, עצם העובדה שהאתר שלכם יהיה בשפה העברית והאנגלית, תוכלו ביתר קלות להגיע אל קהלים מהארץ, קהילות יהודיות בארצות הברית ובעולם, כל אלה יחשבו כחשיפות עבור האתר שלכם (מה שלא היה קורה אם הייתם מקימים שני אתרים נפרדים).

בנוסף, הדבר מאפשר התנהלות פשוטה מול משקיעים, תורמים, או שיתופי פעולה עסקיים כאלה ואחרים – וכל אלה תחת קורת גג אחת.

3. חסכון בעלויות ובזמן

העלות של אחזקת אתר יחיד אל מול מספר אתרים, זולה בהרבה.

עצם העובדה שאתם יכולים להקים אתר אחד, להוריד תוסף תרגום ולתרגם באופן אוטומטי או ידני את כל האתר, מצריכה ממכם השקעה קטנה ביחס להקמה של מספר אתרים, בשפות שונות, אותם תצטרכו לבנות כמעט מאפס בכל פעם מחדש.

השקעה מסוג זה משלבת בתוכה השקעה פיננסית (הורדת תעודת SSL, הורדת פלאגינים בתשלום, יצירת דומיינים חדשים, רכישת שטח אחסון ועוד..) וכמובן לוקחת פרק זמן בלתי מבוטל.

אילו אתגרים עלולים להיווצר מהקמת אתר רב-לשוני?

1. התאמת התוכן לקהל יעד ספציפי

לכל תרבות ישנם המאפיינים האישיים שלה, אם מדובר בסלנג המקומי, ניואנסים או העדפות ספציפיות – בכל הנוגע לשפת האתר, חוויית המשתמש ונראות האתר.

אתר אחד רב לשוני, יחייב בכך שהאתר יראה אותו הדבר (או כמעט אותו הדבר) בכל שפה שבה יבחר הגולש, מעבר לכך… גם אורך הטקסט צריך להיות פחות או יותר זהה, מה שלא יביא להרבה מקום למשחק, התאמה ושינוי לפי קהל יעד ספציפי.

2. שינויים במוצרים או בשירותים בין השפות השונות

נניח שאתם מעוניינים למכור מוצר מסוים במדינה אחת ולא במדינה אחרת, עצם העובדה שיש לכם אתר אחד רב לשוני תציב אתכם בפני בעיה, כמו כן גם במצב בו תרצו לעדכן תוכן מסוים – תצטרכו לוודא שהוא מעודכן בכל השפות.

אם יקרה שגולש יחליף בין השפות ויראה נתונים או מחירים שונים, הדבר יפגע באמינות שלכם ויגרום לגולשים לנטוש את האתר שלכם, ובכך דירוג האתר שלכם בגוגל יפגע.

3. שיקולי SEO ואופטימיזציה

אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) חיונית להנעת תנועה אורגנית לאתר שלכם, קיים קושי ביישום אסטרטגיות קידום אתרים יעילות, שיתאימו לכלל השפות באופן חד-משמעי.

כפי שציינו את הבדלי התרבות בין המדינות השונות, גם כאן ישנן אסטרטגיות שיעבדו בצורה מצוינת בקהל יעד מסוים, אך יפגעו בקהל יעד אחר.

לכל שפה תאלצו לעשות מחקר מילות מפתח שונה, אסטרטגיית קישורים שונה ואף להימנע ככל הניתן מתוכן כפול… כל אלו יכולים גם הם לפגוע בדירוג האתר שלכם בגוגל אם לא יבוצעו כראוי.

היתרונות בהקמת אתר נפרד לכל שפה

1. דיוק התוכן והמסרים

הקמת אתר נפרד עבור שפה ספציפית תאפשר לכם להתאים את סוג התוכן והמסרים שלכם לקהל היעד הרלוונטי המשתמש באותה השפה.

רמה כזו של התאמה תאפשר לגולשים באתר לקבל חוויית משתמש אופטימלית, לעבור את המשפך השיווקי שלכם בצורה יעילה, חכמה ומוצפנת.

תודות לכל אלה, תרקמו קשר חזק עם לקוחותיכם, ותקשרו אותם למותג שלכם בהצלחה יתרה.

2. אופטימיזציה טובה יותר של SEO

יצירת אתרים נפרדים לשפות השונות תאפשר לכם לשלוט ביתר קלות על אופטימיזציית ה-SEO באתרים שלכם, עבור כל פלח שוק ספציפי.

תוכלו לבצע מחקר מילות מפתח מדויק עבור קהל היעד הרלוונטי, לבצע אופטימיזציה למטא-כותרות ותגיות, ליצור תכנים וכתבות ייעודיות לקהל הספציפי וליישם את האסטרטגיה המדויקת עבורו, מבלי שכל אלו יפגעו בקהל יעד אחר.

כל אלו יביאו לתנועה אורגנית גבוהה יותר לאתר וישפרו את דירוגו במנועי החיפוש.

3. גמישות לשינויים

יצירת אתרים נפרדים לכל שפה תאפשר לכם לבצע שינויים הרלוונטיים לקהל יעד מסוים ביתר קלות, אם מבחינת העיצוב, הטקסט או המוצרים/שירותים.

בנוסף, תוכלו לנסות אסטרטגיות שונות ולהשוות ביניהן, אם מדובר בעיצוב אתר שונה לכל שפה, הצגת המוצרים או השירותים בצורה שונה, מבנה התפריטים והכפתורים ועוד.

 

אילו אתגרים עלולים להיווצר מהקמת אתר נפרד עבור כל שפה?

1. השקעה מרובה של זמן ועלויות

יצירת מספר אתרים שונים ותחזוקה שלהם מצריכה השקעה נפרדת עבור כל אתר, אם מדובר בעיצוב שונה – אז יש צורך בהכנת עיצוב חדש, או תחזוקה על ידי מתכנת וביצוע שינויים ועוד.

הקמת אתרים שונים מצריכה רכישת דומיין, רכישה של שטח אחסון, כותבי תוכן שונים, תעודות אבטחה מרובות ועוד…

כל אלו מוסיפים עלויות רבות לסכום ההשקעה הכולל שלכם.

2. נטישת גולשים ופגיעה במספר החשיפות

כפי שציינו מעלה, אתר אחד רב לשוני יוביל גולשים שונים, מרקעים או ארצות שונות אל תוך אתר אחד,

כל אלו ייחשבו כחשיפות המצטברות לנתונים של אתר ספציפי ולא מתחלקים על פני מספר אתרים.

המטרה הגדולה של מרבית העסקים היא להניע כמה שיותר גולשים אל תוך האתר, להגדיל את מספר החשיפות ולבסוף להוביל ליצירת לידים חמים.

עצם העובדה של בניית אתרים נפרדים תהפוך כל אתר ללא רלוונטי עבור קהל יעד אחר, ומספר החשיפות יהיה קטן בהרבה מאשר אם היה מדובר באתר אחד מרכזי.

בנוסף, גולשים דוברי אנגלית אשר יגיעו בטעות לאתר בעברית עלולים לנטוש את האתר, עצם הנטישה תוריד את דירוג האתר בצורה משמעותית במנועי החיפוש.

3. הימצאות תוכן כפול

פעמים רבות, בעלי עסקים אשר מקימים מספר אתרים נפרדים עבור כל שפה, יעדיפו לא להשקיע בכותבי תוכן ייעודיים מקהל היעד הספציפי, ופשוט יתרגמו את התכנים אחד לאחד לשפה הרלוונטית.

הימצאות תוכן זהה, אפילו בשפה שונה יגרום למנועי החיפוש של גוגל להוריד את הדירוג בצורה משמעותית במנועי החיפוש של גוגל ואף לעיתים "להעניש" את האתר ולהסיר אותו מתוצאות החיפוש לחלוטין.

אילו גורמים יש לקחת בחשבון לפני שתחליטו מה עליכם לעשות?

1. תקציב ומשאבים

המלצה חמה, העריכו את התקציב הכללי שלכם לפני שתבחרו מה עליכם לעשות – כך תוכלו לראות האם יש בידכם את הסכום על מנת להקים מספר אתרים ולעמוד בעלויות, או שהדרך החכמה ביותר עבורכם תהיה הקמת אתר אחד רב לשוני.

כאשר אתם בונים את התקציב, נסו להבין מה הן העלויות של רכישת דומיין, רכישת שטח אחסון, עיצוב ופיתוח אתר, מתרגמים וכותבי תוכן, קידום SEO ועוד – כל אלו יעזרו לכם להבין מהי האופציה שתטיב עימכם.

אם אתם בעלי משאבים מוגבלים, אנו ממליצים לכם לא לבחור בהקמת מספר אתרים נפרדים, אתם תתקשו לחשב את הסכומים שתצטרכו להשקיע בהמשך התהליך.

2. ניתוח שוק וקהלי יעד

טרם ההחלטה, נסו לדייק את קהלי היעד שלכם ולעשות ניתוח שוק.

תודות לנתונים שיעלו, תוכלו להבין האם תהיו חייבים בהקמת מספר אתרים נפרדים, או שתמצאו כי אין סיבה מוצדקת ליצירת תכנים/עיצובים שונים אשר מחייבים אתכם לעשות זאת, ותוכלו להסתפק בהקמת אתר רב לשוני.

3. שיטת התרגום המדויקת ביותר

לפני שתחליטו מה לעשות, ראו מהן אופציות התרגום העומדות בפניכם – אם תרצו לבחור במתרגמים שונים מארצות שונות, תוספים מסוימים, תרגום אוטומטי ועוד.

תרגום אנושי יבטיח לכם דיוק והתאמה תרבותית מלאה, אך יכול להביא לעלויות גבוהות, תרגום אוטומטי יכול להיות מהיר במיוחד, אך רמת הדיוק כנראה שלא תהיה במיטבה.

השימוש בשתי השימוש במצבים מסוימים עלול להיות יעיל, חכם, ובעל עלות מאוזנת.

4. שינוי שפה בקלות

נסו להבין מהי הדרך הקלה והנוחה ביותר עבור הגולשים שלכם, במידה ותבינו כי עליכם לבנות אתר רב לשוני – חשוב מאוד יהיה ליצור כפתור שפה בולט ונגיש, אם על ידי דגלים או אותיות המצויות בתפריט ה-Header, כך שהגולשים יוכלו לנוע בין השפות השונות ביתר קלות.

לסיכום, ההחלטה האם להקים אתר רב לשוני או ליצור אתרים ייעודיים עבור כל שפה, היא שיקול מכריע עבור עסקים רבים המבקשים להרחיב את הנוכחות שלהם בדיגיטל.

לשתי הגישות קיימים מספר יתרונות וחסרונות שיש לקחת בחשבון, כדי לקבל החלטה מושכלת יש לקחת

בחשבון את התקציב העומד לרשותכם, קהלי היעד, חוויית המשתמש וההשפעות השונות על דירוג האתר שלכם במנועי החיפוש.

אנו ב-BRN, נשמח להפוך את העסק שלכם לגלובלי, ולפתור לכם את שאלת השאלות – האם להקים לכם אתר רב לשוני או ליצור מספר אתרים נפרדים בעלי שפות שונות, כל זאת בהסתמך על הניסיון המקצועי שלנו הנבנה במהלך של ניסיון כחברה לבניית אתרים עבור לקוחות רבים ומגוונים מהשוק העסקי.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן עניינים

בלוג

Hit Enter to search or Esc key to close
איך אפשר לעזור?

לרשותכם עומד צוות מנוסה שישמחו לעזור לכם
בכל פניה במהירות המירבית.

תודה שפנית אלינו!

צוות BRN יחזור אליכם בהקדם האפשרי

לכל שירותי BRN

דילוג לתוכן