12 שיטות חיפוש בגוגל – איך לחפש טוב יותר בגוגל

במדריך הבא נעשה לכולם סדר ונציג לכם את אפשרויות החיפוש החכמות והיעילות ביותר שניתן לעשות בגוגל.

1. חיפוש רגיל בגוגל.

זהו מצב ברירת המחדל של גוגל – אנחנו מקלידים מילות מפתח מסוימות/שאילתות וגוגל מספק לנו מיד את כל תוצאות החיפוש שנמצאו קשורות באופן ישיר או עקיף למה שהקלדנו. התוצאות שיוצגו לנו הן רחבות מאוד ויכולות לכלול בין היתר, ביטויים דומים למה שרשמנו, סדר מילים שונה או גרסאות אחרות של ביטויים.

דוגמה לחיפוש רגיל בגוגל:

חיפוש רגיל בגוגל

 

בדוגמה ניתן לראות כי ביצענו חיפוש רגיל. הקלדנו את הביטוי מכשירי חשמל, אך גוגל הציג לנו בתוצאות חיפוש ביטויים רחבים שקשורים למה שחיפשנו באופן כזה או אחר אך לא בהכרח מכילים את הביטוי שלנו. למשל: חשמל ואלקטרוניקה, מוצרי חשמל וכו׳.

2. חיפוש מדויק.

זהו חיפוש מדויק. כלומר, תוצאות החיפוש יציגו לכם אך ורק תוצאות שמכילות במדויק את הביטוי שהקלדתם. על מנת לבצע חיפוש מדויק יש להקליד ביטוי ולתחום אותו בגרשיים (״).

דוגמה לחיפוש מדויק בגוגל:

חיפוש מדויק בגוגל

 

 

בדוגמה ניתן לראות כי ביצענו חיפוש מדויק. הקלדנו את הביטוי ״מכשירי חשמל״ בתוך גרשיים, וגוגל הציג לנו בתוצאות חיפוש רק ביטויים מדויקים לביטוי שהקלדנו. כל הכותרות /התיאורים חייבים להכיל את הביטוי ״מכשירי חשמל״.

 

3. חיפוש עמודי אתר בגוגל – איך האתר שלכם נראה בגוגל.

אם יש לכם אתר ואתם רוצים לראות איך עמודי האתר שלכם מופיעים בגוגל, או אם אתם רוצים לראות איך עמודי האתר של המתחרים שלכם מופיעים בגוגל – החיפוש הבא הוא בשבילכם! מקדמי אתרים רבים משתמשים בחיפוש מסוג זה שנחשב ליעיל מאוד כאשר רוצים לבדוק איך עמודי האתר מופיעים בתוצאות החיפוש של גוגל והאם כל העמודים הרצויים אכן נמצאים באינדקס של גוגל. 

על מנת לבצע חיפוש עמודי אתר, עלינו להקליד את המילה site:  ומיד לאחר מכן את כתובת הדומיין, ללא שום רווחים. זה נראה כך: Site:brn.co.il.

דוגמה לחיפוש עמודי אתר בגוגל:

חיפוש עמודי אתר בגוגל

 

בדוגמה ניתן לראות כי ביצענו חיפוש עמודי אתר. הקלדנו את הביטוי site: ומיד לאחר מכן הקלדנו את כתובת הדומיין שלנו, בכתב מחובר, ללא שום רווחים, ובתוצאות החיפוש קיבלנו רק את העמודים של הדומיין/אתר שלנו אשר מאונדקסים בגוגל.

 

4. הסרת מילה מתוצאות החיפוש.

אם אתם רוצים להחסיר ביטוי מסוים בתוצאות החיפושיש להוסיף – (מינוס) לצידו.
למשל, אנחנו רוצים למצוא רק תוצאות חיפוש שקשורות לסטטיק אך לא לבן אל. לכן, אנחנו נרשום סטטיק -בן -אל -בנאל.
 (סורי בן אל… זה לא אישי)

דוגמה להסרת מילה מתוצאות החיפוש:

הסרת מילה מתוצאות חיפוש

 

תנו למומחי קידום אתרים לקדם לכם את האתר ולדאוג שתהיו בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

 

בדוגמה ניתן לראות כי ביצענו הסרת מילה מתוצאות החיפוש. הקלדנו את הביטוי סטטיק באופן רגיל, אך לאחר מכן רשמנו – (מינוס) לצד כל אותן הוריאציות האפשריות עם השם של בן אל /בנאל שאנחנו לא רוצים שגוגל יציג לנו, ואכן קיבלנו רק תוצאות שקשורות לסטטיק – ללא בן אל/בנאל.

 

5. דוגמה להכללת מילה בתוצאות החיפוש.

ההפך מהסרת מילה בתוצאות החיפוש. כלומר, אם אתם רוצים שהביטוי שלכם יהייה חייב להופיע בתוצאות החיפוש עליכם להקליד את הביטוי כשלצידו + (פלוס). למשל, אם אנחנו רוצים לקבל תוצאות לתיקון מזגנים שהוא מומלץ, נרשום תיקון מזגנים+מומלץ. כך שהמילה מומלץ/מומלצ תהייה חייבת להופיע בתוצאות החיפוש.

דוגמה להכללת מילה בתוצאות החיפוש:

הכללת מילה בתוצאות חיפוש

 

בדוגמה ניתן לראות כי ביצענו הכללת מילה בתוצאות החיפוש. הקלדנו את הביטוי טכנאי מזגנים באופן רגיל ולאחר מכן הוספנו + (פלוס) לצד מילה שרצינו שתופיע בהכרח (מומלץ/מומלצ).

 

6.פקודת Cache – מתי העמוד התאנדקס לאחרונה בגוגל.

פקודת Cache  מאפשרת לנו לבדוק מתי הפעם האחרונה שגוגל אינדקס עמוד מסוים. למשל, ישנם הרבה מקרים בהם מקדמי ובעלי אתרים מעדכנים מטא כותרת או מטא תיאור של עמודים, אך גוגל לא מציג לנו את הגרסה המעודכנת ביותר תוצאות. מכיוון שגוגל מציג לנו תוצאות מהאינדקס שלו, ולא תוצאות בזמן אמת. לכן, באמצעות פקודת Cache ניתן לראות מתי לאחרונה גוגל אינדקס את העמוד.

דוגמה לביצוע פקודת Cache בגוגל:

ראשית, נלחץ על החץ הירוק הקטן מתחת לכותרת של העמוד שאנחנו רוצים לבדוק

מטמון בגוגל

 

שנית, תיפתח לנו חלונית קטנה ושם נלחץ על Cached

מטמון בגוגל

 

שלישית, תיפתח לנו חלונית ושם יהייה רשום מתי גוגל אינדקס את העמוד בפעם האחרונה

 

מטמון בגוגל

 

7. פקודת Inurl:

בעזרת פקודת Inurl: ניתן לראות תוצאות ספציפיות מאתרים הכוללים את מה שהקלדנו בתוך מבנה כתובת ה URL שלהם. כלומר, אם אנחנו רוצים לקבל תוצאות רק מדומיינים של ארגונים ישראלים או אתרים ממשלתיים ישראלים, נבצע את החיפוש הבא:

inurl:.org.co.il

דוגמא לפקודת Inurl:

פקודת Inurl

 

בדוגמה ניתן לראות כי ביצענו פקודת Inurl: ומיד לאחר מכן רשמנו .org.co.il במחובר ללא שום רווחים, וקיבלנו רק תוצאות שב URL שלהם יש את מה שהקלדנו: .org.co.il
זאת דרך מעולה לחפש אתרים מסוימים/אתרים שמכילים פורומים/ נושאים מסוימים וכו׳.

 

8. פקודת Related:

בעזרת פקודת :Related ניתן להגיד לגוגל שיציג לנו אתרים דומים לכתובת האתר שהקלדנו בשורת החיפוש. עלינו להקליד את המילה :Related ולאחר מכן את כתובת האתר שאנחנו רוצים.

דוגמה לפקודת Related:

פקודת related

 

בדוגמה ניתן לראות כי גוגל מציג לנו אתרים דומים למה שחיפשנו (Ynet.co.il).

 

9. פקודת Intitle:

בעזרת פקודת Intitle ניתן למצוא בתוצאות החיפוש את כל המטא כותרות של העמודים אשר מכילות את הביטוי שהקלדתם. ניתן לשלב פקודה זאת יחד עם פקודת site:  ולמצוא כך עמודים רלוונטים באתר שמדברים על הנושא שאותו אתם מחפשים באתר.

דוגמה לפקודת Intitle:

פקודת Intitle

 

בדוגמה ניתן לראות שרצינו למצוא את העמודים באתר של BRN.co.il  אשר קשורים לביטוי ״קידום״. לכן השתמשנו גם בפקודת site:  וגם בפקודת Intitle:

 

10. פקודת Filetype:

בעזרת פקודת Filetype: ניתן למצוא בגוגל את כל המסמכים שקשורים למה שאנחנו מחפשים. המסמכים יכולים להיות קבצי: PDF,mp3,XML,Docx, pptx ועוד. נניח ואנחנו רוצים לחפש מדריך SEO כקובץ שניתן להוריד למחשב, נחפש את הביטוי הבא:   SEO guide Filetype: pdf

דוגמה לפקודת Filetype:

פקודת Filetype

 

 

בדוגמה ניתן לראות כי הקלדנו את הביטוי שלנו (SEO guide)  לצד הפקודה Filetype: pdf וקיבלנו אך ורק תוצאות שהן קבצי PDF. באותה המידה יכלנו לרשום במקום PDF  את המילה pptx והיינו מקבלים רק תוצאות שהן מצגות PowerPoint וכו׳.

 

11. פקודת Define:

בעזרת פקודת Define: נוכל לקבל מיד את הפירוש המילוני של הביטוי שאותו אנחנו מחפשים בגוגל. על מנת להשתמש בפקודה זו, מה שעלינו לעשות זה לרשום את המילה Define: ומיד לאחר מכן לרשום את הביטוי או המונח שאנחנו רוצים לדעת את ההגדרה המילונית שלו.

דוגמה לפקודת Define: בגוגל

פקודת Define

 

בדוגמה ניתן לראות כי רצינו לדעת מהי ההגדרה המילונית של המילה Website (אתר אינטרנט) ולכן רשמנו את הפקודהdefine:  ולאחר מכן את הביטוי שלנו.

 

12. חישוב בגוגל.

על מנת לקבל תוצאות ישירות על חישובים מתמטיים, עלינו להקליד את החישוב שלנו כמו שהוא בשורת החיפוש של גוגל ומיד נקבל את התוצאה המדויקת.

דוגמה לחישוב בגוגל:

חישוב בגוגל

 

רוצים לקדם את האתר? תנו למומחים לעשות את העבודה בשבילכם!

תגובה

ניסן

תודה רבה מדריך מפורט ומקצועי!
עזר לי מאוד לבדוק את כמות המתחרים שלי ברשת.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן עניינים

בלוג

Hit Enter to search or Esc key to close
איך אפשר לעזור?

לרשותכם עומד צוות מנוסה שישמחו לעזור לכם
בכל פניה במהירות המירבית.

תודה שפנית אלינו!

צוות BRN יחזור אליכם בהקדם האפשרי

לכל שירותי BRN

דילוג לתוכן