מדדי השיווק שכל מנהל קמפיין או מקדם אתרים אורגני חייב להכיר

במאמר זה נתמקד ב 5 מדדים עיקריים שרלוונטיים גם לקידום ממומן (PPC) עבור קמפיינים, וגם לקידום אתרים אורגני (SEO) עבור אתרים וחנויות וירטואליות.

מדדי השיווק:

החזר השקעה – Return On Investment (ROI)

זהו מדד כלכלי חשוב ביותר שכל בעל עסק חייב להכיר. במדד זה חשוב להשתמש בכל תהליך של בניית אסטרטגיה שיווקית בעולם השיווק והאינטרנט בפרט (ניהול אתר עסקי/חנות וירטואלית/קמפיינים וכו'). המדד מציין את היחס בין המשאבים האנושיים והכספיים שהושקעו בפעולה שיווקית מסוימת לבין ההכנסות שנבעו מאותה פעולה. מדד ROI משמש בין היתר להשוואה בין ביצועים של ערוצי שיווק שונים.

ROI חיובי משמעותו כי הפעולה מניבה רווחים (יותר הכנסות מהוצאות), ככל שהיחס החיובי גבוה יותר כך ההשקעה כדאית יותר. כאשר בונים אסטרטגיית שיווק דיגיטלית, בראש ובראשונה צריך לחשוב כיצד הקמפיין יניב ROI חיובי ולוודא שהקמפיין מנוהל נכון כלכלית ושלא יהיו הפסדים כלכליים. הנוסחה לחישוב ROI היא רווחים פחות עלויות לחלק לעלויות, ואת התוצאה מכפילים ב100 על מנת לקבל תוצאת רווחים באחוזים.

לדוגמא: סך ההשקעות בקמפיין ממומן עמדו על כ ₪10,000, וסך ההכנסות מהקמפיין עמדו על כ ₪16,000. על מנת לדעת אם הקמפיין היה מוצלח עבורנו יש לחשב את ה ROI –

{(16,000–10,000)/10,000} = 0.6*100= 60

כלומר הקמפיין היה מוצלח והניב 60% רווח.

קליקים (Clicks)

מדד אשר מציג את מספר הקליקים שביצעו הגולשים על מודעת הקמפיין או על האתר בתוצאות החיפוש של גוגל או של מנועי חיפוש אחרים. חשוב להבין שבין אם מנהלים קמפיין ממומן בפייסבוק או גוגל (PPC) ובין אם מנהלים קידום אתרים אורגני (SEO), למדד הקליקים יש חשיבות רבה.

הוא מציג למנהל הקמפיין או הקידום את מספר ההקלקות שהיו על המודעה או על האתר בתוצאות החיפוש ובהתאם לכך וביחס לכמות ההופעות של המודעה או של האתר מנהל הקמפיין או הקידום יכול לדעת האם מודעת הקמפיין או תיאור הכותרת (Meta Title) ותיאור האתר בתוצאות החיפוש (Meta Description) היו אפקטיביים (מושכים את תשומת לב הגולשים/מניעים לפעולה/מעניינים) או לא.

כאשר בונים אסטרטגיית שיווק דיגיטלית אחת המטרות החשובה ביותר היא להשיג כמה שיותר קליקים על המודעה או על האתר על מנת להגדיל את הסיכוי לממש את מטרת הקמפיין או הקידום – כלומר, המרה. לכן כאשר רוצים להשיג הרבה קליקים מהגולשים, חשוב מאוד כבר בשלב בניית האסטרטגיה השיווקית לחשוב כיצד אנחנו יוצרים קמפיין שעונה על שלבי ה Awareness,Interest, Desire & Action – AIDA. כלומר, קמפיין או כותרת ותיאור עמוד האתר שימשכו את תשומת לב הגולשים, יעוררו עניין אצל הגולשים, יגרמו להם לרצות להקליק ולבסוף יובילו להנעה לפעולה.

הופעות (Impressions)

מדד אשר מציג את כמות ההופעות של המודעה או של האתר בקרב הגולשים בתקופת הזמן שנבחרה. כאשר יש מספר הופעות גבוה, הסיכוי להגביר את מספר ההקלקות על המודעה או את מספר הכניסות לאתר הולך וגובר, וכאשר מספר ההקלקות ביחס להופעות גבוה יותר כך אחוז ההקלקה(CTR) גבוה יותר.

כלומר, על מנת להגדיל את הסיכוי לכך שיהייה טראפיק גדול באתר חנות אינטרנטית היעד שאליו מקשרת מודת הקמפיין, יש לדאוג למספר הופעות/חשיפות גדול ככל הניתן. יחד עם זאת חשוב לציין, אם מספר ההופעות גבוה, אך מספר הקליקים נמוך ובעקבות כך גם ה CTR נמוך, רצוי להסיק מסקנות ולהבין מה לא עבד במודעה או בכותרת ותיאור האתר בתוצאות החיפוש ולשנות זאת בהתאם כך שנגרום לגולשים להקליק על המודעה או על האתר.

על מנת להגביר את כמות ההופעות על מנהל הקמפיין/קידום לבחון מספר פרמטרים כגון:

בקידום ממומן:

Facebook Manager Business

  • מתי הקמפיין עלה לאוויר?
  • האם הוגדר קהל יעד לטירגוט? ואם כן, למי והאם זה נכון ולא מצומצם מדי?
  • האם דף הנחיתה או האתר שאליו מקשרת המודעה תואם את מה שרשום במודעה עצמה? וכו'

Google Ads

  • מתי הקמפיין עלה לאוויר?
  • מה המחיר לקליק?
  • מה ה Quality Score?
  • אילו ביטויים מוגדרים עבור המודעה ומה הנפח חיפוש שלהם?
  • האם התחרות עבור הביטויים קשה או קלה?
  • אילו ביטויים מוגדרים עבור Negative Keyword וכו'.

בקידום אתרים אורגני (SEO)

  • אילו ביטויים (KeyWords) מוגדרים עבור העמוד והאם הם בעלי נפח חיפוש גדול?
  • מה התחרות על אותם ביטויים ומי המתחרים?
  • האם ה Meta Description וה Meta Title מכילים את אותם ביטויים שהוגדרו לעמוד?
  • האם הביטויים נמצאים במיקום ובצפיפות הנכונים?
  • כמה זמן העמוד/דומיין קיים, האם מדובר בדומיין חדש או ותיק?
  • האם יש Backlinks המקשרים אל העמוד שרוצים לקדם ואם כן, כמה ומהיכן מגיעים?
  • האם העמוד בנוי בסדר היררכי נכון?
  • האם העמוד עשיר בתוכן לעומת המתחרים?
  • איזה ערך העמוד נותן לגולשים על פנים המתחרים?
  • מהי מהירות זמן טעינת העמוד?
  • האם בעמוד קיימות בעיות http כגון שגיאות 400,500,302 וכו'
  • האם התמונות בעמוד מכילות Alt Text עם הביטויים הרלוונטים?
  • האם משקל התמונות אופטימלי ל Web? וכו'.*כמובן שישנם עוד פרמטרים רבים נוספים, אך אילו חלק מהשאלות ומהביקורת שכל מנהל קמפיין או מקדם אורגני צריך לשאול את עצמו ולעשות כחלק מאסטרטגיית השיווק שלו על מנת לצמצם כשלונות מבעוד מועד ולבדוק כיצד לייעל ולשפר ולשפר את הקידום או את הקמפיין שלו בזמן אמת.

אחוזי הקלקה (CTR)

מדד חשוב מאוד למנהלי קמפיין ממומן או קידום אורגני אשר מציג את היחס בין מספר ההופעות למספר ההקלקות. הנוסחה לחישוב אחוזי הקלקה (CTR) היא מספר ההקלקות לחלק למספר ההופעות.

מדד זה הינו חשוב מאוד בניהול קמפיין ממומן (PPC) ובקידום אתרים אורגני (SEO), הוא מציג לנו עד כמה אפקטיבית מודעת הקמפיין או כותרת ותיאור האתר (Meta Title & Meta Description) בתוצאות החיפוש ועד כמה הן מעודדות את הגולשים להקליק עליהם.

ככל שאחוז ההקלקה (CTR) גבוה יותר, כך אנו יודעים שמודעת הקמפיין/ האתר בתוצאות החיפוש מצליחים לעודד יותר גולשים לבחור להקליק עליהן ולבקר באתר או ביעד שאליו מקשר הקמפיין על פני המתחרים האחרים שמפרסים גם הם באמצעות PPC או SEO. חשוב מאוד שכל מנהל קמפיין כבר בשלב אסטרטגיית השיווק יבדוק כיצד הוא בונה קמפיין העונה על שלבי הAIDA שציינו קודם לכן במטרה להשיג כמה שיותר אחוזי הקלקה.

Google Search Console – קידום אורגני (SEO)

קידום אתרים אורגני

Google Ads – קידום ממומן (PPC)

קידום אתרים אורגני, קידום ממומן PPC

המרות ( Conversions)

כאשר מדברים על המרות (Conversions) בניהול קמפיין ממומן הכוונה היא למספר האנשים שביצעו את הפעולה שמנהל הקמפיין רצה שיבצעו.

המרות הן תוצר של מודעת קמפיין בעלת אחוז הקלקה (CTR) גבוה וסימן לכך שהמודעה ענתה על כל שלבי ה Awareness, Interest, Desire & Action – AIDA.

המרה יכולה להתבטא במגוון דרכים, השאלות שצריך לשאול על מנת לדעת מהי המרה הן: מה מטרת הקמפיין? איזו פעולה מנהל הקמפיין רוצה שהגולשים יעשו? האם המטרה היא להשיג לידים? האם המטרה היא למכור מוצר? האם המטרה היא בכלל הגדלת טראפיק וחשיפה בלבד?

דוגמא להמרה יכולה להיות השגת לידים, כלומר לקוחות פוטנציאלים שעשו פעולה מסוימת באתר כגון השארת פרטים אישיים (מספר טלפון,אימייל, הודעה וכו'). כמו כן, המרה יכולה להיות רכישת מוצר בעקבות המודעה או שהמרה גם יכולה להיות שהגולשים יתקשרו לבית העסק או רק יכנסו לאתר על מנת לקרוא מידע.

מי שמגדיר את מטרת ההמרה הינו מנהל הקמפיין. המרה=הצלחה, ככל שיש יותר המרות כך ניתן לדעת שהקמפיין הצליח יותר ושהוא אפקטיבי. חשוב מאוד כבר בשלב בניית האסטרטגיה השיווקית להגדיר מהי ההמרה שרוצים להשיג, כלומר – מהי מטרת הקמפיין. קמפיין ללא הגדרת המרה הוא חסר מטרה. לכל קמפיין חייבת להיות מטרה או יעדים שאותם מנהל הקמפיין שואף לממש ולכן חשוב לעשות זאת עוד בשלב הראשוני של בניית האסטרטגיה השיווקית.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן עניינים

בלוג

Hit Enter to search or Esc key to close
איך אפשר לעזור?

לרשותכם עומד צוות מנוסה שישמחו לעזור לכם
בכל פניה במהירות המירבית.

תודה שפנית אלינו!

צוות BRN יחזור אליכם בהקדם האפשרי

לכל שירותי BRN

דילוג לתוכן