מדריך SEO למתחילים – לאנשים ללא רקע מקדים

קידום אתרים אורגני בגוגל (SEO) קיים כבר למעלה מ-20 שנה, בערך מיום היווסדה של גוגל בשנת 1998. אפשר להגיד
שהתחום התפתח ומתפתח כל הזמן עם מנועי החיפוש עצמם, גם של גוגל וגם של חברות אחרות בעלות מנועי חיפוש כגון:
Yahoo, Bing, ASK וכו׳. אבל השאלה שהרבה אנשים שואלים את עצמם היא מה זה קידום אתרים אורגני בגוגל?, איך זה
עובד? ואיך עושים את זה נכון?

מה זה קידום אתרים ולמה צריכים את זה?

SEO (Search Engine Optimization) כשמו הוא, מתייחס לפעולות הרבות שמקדמי אתרים עושים על מנת לאפטמז (כלומר לקדם) את האתר בצורה האופטימלית ביותר עבור מנועי החיפוש. למשל, באלגוריתם הדירוג של גוגל (Google Rank Brain) ישנם 200 פרמטרים שקובעים בסופו של דבר באיזה מיקום בתוצאות החיפוש למקם את האתר. ככל שהפעולות של מקדם האתרים עונות על יותר פרמטרים בצורה מדויקת, כך סיכויים גבוהים יותר שהאתר ימוקם במיקום טוב/גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל ושל מנועי חיפוש אחרים.

קידום אתרים OLD SCHOOL

עד לפני עשור פלוס מינוס, האלגוריתם של גוגל לא היה מתוחכם כפי שהוא כיום, היו לו פחות פרמטרים שהוא היה לוקח בחשבון בעת דירוג האתרים והוא הסתמך בעיקר על מילות מפתח/ביטויים. כלומר, ככל שהיה לכם באתר יותר פעמים מילה/ביטוי מסוים כך האתר שלכם היה ממוקם במיקום טוב יותר בתוצאות החיפוש עבור אותה מילה/ביטוי.

אך במהרה הרבה מקדמי אתרים עלו על השיטה, והחלו לדחוף המון ביטויים/מילות מפתח שרצו לקדם אל תוך תוכן האתר ואל תגיות המטא (עזבו את זה כרגע)

וכך האתרים שהם קידמו היו ממוקמים בתוצאות חיפוש טובות יותר.

כיום זה כבר לא עובד כך, כבר לא ניתן רק להפציץ בביטויים/מילות מפתח ולקוות שהאתר יקודם. גוגל השתדרגו עם השנים ופיתחו אלגוריתם מורכב ועדכוני אלגוריתם מורכבים כגון: עדכון פנדה, עדכון פינגווין, עדכון יונק הדבש ועדכונים נוספים שמטרתם בסופו של דבר היא לזהות מניפולציות ברחבי ברשת ופעולות ״לא טבעיות״ או ״לא נאותות״ של מקדמי אתרים. ולכן גוגל יכולה ״להעניש״ את אותם אתרים שלא פועלים על פי כללי  White Hat SEO. כאשר אנו אומרים ״להעניש״ הכוונה, לפגוע בדירוגי עמודי האתר בתוצאות החיפוש לפרק זמן ממושך / להעלים לחלוטין את האתר מתוצאות החיפוש (מהאינדקס של גוגל) – אתם לא רוצים את זה 🙂 , ולכן חשוב מאוד להכיר את הפרמטרים החדשים של האלגוריתם, ולפעול אך ורק לפי כללי ה White Hat SEO ותמיד להישאר מעודכנים בחידושים ובעדכונים של גוגל.

איך מזהים קידום אתר אורגני בתוצאות החיפוש של גוגל?

חשוב שתבחינו בהבדל בין "קידום אתרים אורגני" ו"קידום אתרים ממומן".

קידום אתרים ממומן (פרסום בגוגל) מתייחס לקידום התוצאות הממומנות בגוגל שמופיעות לרוב בראשית העמוד, מעל ליתר התוצאות שהן התוצאות האורגניות. בעוד שקידום אתרים אורגני מתייחס לקידום של התוצאות האורגניות שגוגל לא מתייחס אליהן כמודעות. ההבדל העיקרי הוא שבקידום ממומן אנחנו משלמים פר קליק. כלומר, בכל פעם שמישהו מקליק על המודעה שלנו בתוצאות החיפוש אנחנו משלמים לגוגל כסף בהתאם לביטוי ולנושא שבחרנו, ככל שיש יותר תחרות וביקוש לביטוי נשלם יותר פר קליק, ולהפך.

בקידום אורגני, כשמו הוא. אנחנו לא משלמים פר קליק ולמעשה לא חייבים לשלם כלל (חוץ מרכישת תוכנות ייעודיות לקידום, רכישת קישורים וכו׳).  כמובן שתמיד ניתן לפנות אל חברה לקידום אתרים שתעשה את עבודת הקידום בשבילנו אם אין לנו זמן או יכולת להשקיע בכך – מכיוון שלהבדיל מקידום ממומן ששם נדרש רק לשלם בשביל להופיע בתוצאות החיפוש וכאשר תפסיקו לשלם תפסיקו להופיע – בקידום אתרים אורגני ההשקעה היא לטווח ארוך, המיקום של האתר או החנות המקוונת בתוצאות החיפוש יציב יותר, נשאר לאורך זמן ועם פוטנציאל לצבור מוניטין, טראפיק גדול ולקוחות לטווח ארוך – הרבה יותר.

כמובן שאין סתירה בין שתי שיטות הקידום, ניתן להשתמש בשתיהן במקביל, והשאלה שצריך לשאול היא – מה מטרת הקידום. האם זה מוצר או שירות שצריך להימכר במיידית ולקבל חשיפה עכשיו (ואז עדיף קידום ממומן) או שהמטרה היא להיות ממוקם גבוהה עבור ביטויי חיפוש מסוימים ולצבור מוניטין, טראפיק וקהל רב לאורך זמן (ואז עדיף קידום אורגני).

כך מזהים את ההבדלים בין קידום ממומן לבין קידום אורגני בתוצאות החיפוש של גוגל:

קידום אורגני vs קידום ממומן

 

 

איך מקדמים אתר בתכל׳ס

אז אחרי שעשינו קצת סדר, הגיע הזמן לעבור לתכל׳ס שבעבודת הקידום עצמה. רוב מקדמי האתרים מחלקים את פעילות האופטימיזציה לשניים:
קידום בתוך האתר עצמו (
ON-SITE) וקידום מחוץ לאתר (OFF-SITE).

קידום בתוך האתר (ON-SITE)

הקידום בתוך האתר הוא אוסף של פעולות אופטימיזציה טכניות ברובן. כלומר, מעין צ׳ק ליסט שמכיל בתוכו מספר רב של פרמטרים (כאמור, לאלגוריתם של גוגל יש 200 פרמטרים שעל פיהן הוא קובע את מיקומו של האתר בתוצאות החיפוש). חלק מפעולות האופטימיזציה שמתבצעות ברמת ה- ON SITE (בתוך האתר) הן פעולות כגון: אופטימיזציה לקוד של האתר (הטמעת סכמות, קוד נקי ותקין, הטמעת כלי ניתור, מעקב נתונים, תוספי מהירות ועוד). כמו כן, פעולות אופטימיזציה לתוכן האתר כגון: מטא כותרות ( הכותרת הראשית של העמוד – זאת שרואים בתוצאות החיפוש), כותרות H ( הכותרות שרואים בתוך עמודי האתר עצמו) מטא תיאורים, טקסט, קישורים, אופטימיזציה לתמונות, סדר היררכי תקין של כותרות, קישורים, צפיפות ביטויים, התאמת רספונסיביות למכשירים ניידים ועוד.  

 

קידום מחוץ לאתר  (OFF-SITE)

קידום ברמת ה OFF-SITE הוא אוסף הפעולות שאנו עושים מחוץ לאתר. אלו הן פעולות שאותן אנו עושים דרך אתרים חיצוניים על מנת לקדם את האתר שלנו. כלומר, מרבית הפעילות מתרכזת בהפניות של כמה שיותר קישורים נכנסים מאתרים אחרים אל האתר שלנו. ככל שהאתרים המקשרים (החיצוניים) הם בעלי Trust Rank יותר גבוה (כלומר אתרים שאותם גוגל תופס כבעלי מוניטין חזק, וותק רב, רלוונטיות לאתר שלנו) כך האתר שלנו יזכה ל Trust Rank יותר גבוה ממנועי החיפוש. חשוב שתדעו, קישורים זה עולם שלם ומלואו בכל הקשור לSEO. ככל שהאתר שלנו יקבל קישורים נכנסים מאתרים חזקים ורלוונטיים כך האתר שלנו בעצמו יתפס כאחד כזה אל מול אלגוריתם הדירוג של מנועי החיפוש.

ישנם מספר דרכים לדעת מה הTrust Rank של האתר שלכם. אנו ממליצים על 2 דרכים עיקריות:

1. Majestic – זהו כלי אמין וחזק מאוד בכל הקשור לקישורים נכנסים ולTrust Rank מדויק, יש לציין שזהו כלי בתשלום.

2. MozBar – זה סרגל כלים חינמי אשר מאוד נוח לתפעול. הוא נותן Trust Rank יחסית מדויק ואפשר לסמוך עליו במרבית מהפעמים. ש לציין שבגרסה שבתשלום הוא נותן הרבה יותר, כגון קישורים נכנסים, קישורים ׳׳מזיקים׳׳ (כאלה המגיעים מאתרי ספאם/אינדקסים וכו׳) ועוד פיצ׳רים נוספים נחמדים.

בעולם מושלם (או לפחות כמו שגוגל היו רוצים) היינו מקבלים קישורים נכנסים מאתרים חיצוניים אך ורק באופן טבעי כל פעם שמישהו היה רואה את האתר שלנו והתוכן שבו היה מוצא חן בעיניו והוא היה רוצה לפרגן. אך בתכלס במציאות, אנשים לא אוהבים לפרגן ורוב מקדמי האתרים לא יכולים לסמוך על זה, לכן, חלק גדול מעבודת הקידום ברמת ה  OFF-SITE היא להשיג קישורים נכנסים מאתרים חיצוניים באופן מכוון ושיראה ״טבעי״ כל הניתן. יש לא מעט דרכים לעשות את זה – בין אם זה החלפת קישורים בין מקדמי אתרים, הקמת אתרי לווין (אתרי ״מחסן״ פשוטים), קניית קישורים ,הוצאת קישורים מפורומים, פרופילים ועוד.

כביכול זה נשמע די פשוט להשיג קישורים חיצוניים. אך מצד אחד, בפועל זה לא תמיד קל ליצור קישור איכותי שגוגל יסמנו אותו כאמין, טבעי ואיכותי. במיוחד כשאלגוריתם הדירוג והעדכונים של גוגל משתדריגים כל הזמן ויודעים לאתר קישורים שנוצרו על ידי מניפולציה / בצורה לא טבעית.  אך מצד שני, אי אפשר להתווכח עם האפקט העצום שיש ליצירת קישורים על הקידום.

 

הבדלים בין מקדמי אתרים שחשוב שתדעו

רוב המקדמים אמנם מבצעים פעולות דומות בסך הכול, אך משך הזמן והמשאבים שמושקעים בקידום ואופי הפעולות משתנה מאוד ממקדם למקדם. כמו כן, מכיוון שבכל תחום התחרותיות על הביטויים שונה וישנם תחומים תחרותיים יותר ויש תחומים תחרותיים פחות, ישנם גם הבדלים ברמות הסיכון שכל מקדם מוכן לקחת על עצמו.

לכן, כאשר בוחרים חברת קידום אתרים או מקדם אתרים פרילנסר חשוב מאוד לבדוק היטב את היסטוריית הלקוחות ואת ההצלחה בקידום לאורך זמן.

 

בהצלחה! 

רוצים שנקדם עבורכם את האתר?  מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן עניינים

בלוג

Hit Enter to search or Esc key to close
איך אפשר לעזור?

לרשותכם עומד צוות מנוסה שישמחו לעזור לכם
בכל פניה במהירות המירבית.

תודה שפנית אלינו!

צוות BRN יחזור אליכם בהקדם האפשרי

לכל שירותי BRN

דילוג לתוכן