מילון SEO – מונחים בקידום אתרים

מונחים ב SEO שחייבים להכיר  (מסודר לפי סדר ה ABC)

A

Alt Text – הכוונה לטקסט אלטרנטיבי לתמונות. מיועד גם עבור אנשים בעלי מוגבלויות המשתמשים בתוכנות סריקה מיוחדות אשר מציגות להם מה הם רואים בתמונה, וגם עבור מנועי החיפוש אשר יכולים להבין מה יש בתמונה. השימוש ב Alt Text  מיועד עבור הטמעת ביטויים לקידום העמוד, והן עבור כך שהתמונות יוצגו ב Google Photos.
Algorithm  – דרך שיטתית וחד-משמעית לביצוע של משימה מסוימת, במספר סופי של צעדים. למעשה, אלגוריתם הוא קוד שלפיו פועל יישום מסוים. מנועי חיפוש משתמשים באוסף של אלגוריתמים על מנת לשקלל תוצאות חיפוש ולהחזיר רשימת אתרים אשר יהיו רלוונטיים ביותר לגולש. דוגמה נוספת לאלגוריתם היא אלגוריתם הדירוג של גוגל(Google Rank Brain) אשר מכיל 200 פרמטרים שלפיהם הוא קובע היכן למקם כל אתר בתוצאות החיפוש (אם בכלל).
Anchor Text – טקסט עוגן (המילה/המשפט שבתוכו מוטמע הקישור, בדר״כ צבוע בכחול ומכיל ביטויים רלוונטים לקידום – זה נראה כך). טקסט עוגן משמש למעבר בין אתרים שונים או מעבר בין עמודים שונים בתוך אותו אתר, ולרוב הוא מכיל ביטויים רלוונטים לקידום העמוד/האתר המקושר.

Analytics– אנליטיקות. בעולם של קידום אתרים אורגני, הנתונים מתחלקים ל,2- אתר וגולשים. ישנם נתונים בכל הקשור לאתר, כגון: זמן טעינת עמודים, קישורים פנימיים וחיצוניים, שגיאות http, רספונסיביות, תגיות מטא, תוכן, קוד, הפניות, תמונות ועוד. וישנם נתונים בכל הקשור לפעולות גולשים באתר, כגון: זמן ביקור ממוצע של גולש, העמודים הנצפים ביותר, אחוז הגולשים שעזבו את האתר, אחוז הקלקות, מספר הופעות והקלקות וכו׳. אנו משתמשים באנליטיקות אלו על מנת ללמוד כיצד לשפר את ביצועי ודירוג האתר. ישנם לא מעט מערכות אנליטיקה המשמשות לקידום אתרים, אך המערכות הידועות והנפוצות ביותר עבור נתוני גולשים הן אלו של גוגל Google Analytics –  ו Google Search Console.
Authority – סמכותיות. הכוונה לאוסף של פרמטרים שבאמצעותם גוגל ומנועי חיפוש אחרים מודדים את הסמכותיות של האתר. סמכותיות של אתר נקבעת בין היתר על ידי מערך הקישורים החיצוניים שמכוונים אל אותו אתר. כלומר, ככל שהאתרים המקשרים (החיצוניים) הם בעלי סמכותיות גבוהה יותר (כלומר אתרים שאותם גוגל תופס כבעלי מוניטין חזק, בעלי וותק רב, בעלי רלוונטיות לאתר שלנו וכו׳) כך האתר שלנו יזכה לסמכותיות גבוהה יותר ממנועי החיפוש. לסיכום, ככל שהאתר שלנו יקבל קישורים נכנסים מאתרים חזקים ורלוונטיים (סמכותיים) כך האתר שלנו בעצמו יתפס כאחד כזה אל מול אלגוריתם הדירוג של מנועי החיפוש.

 

B

Black Hat – הכוונה לשיטות קידום שחורות. אלו הן שיטות קידום "אסורות" על פי הכללים של גוגל. בעבר מקדמי אתרים רבים היו מנסים ״לעבוד על גוגל״ ולעשות כל מיני מניפולציות וטריקים אסורים על מנת לקדם האתר.
Bounce Rate – מדד אשר מראה לנו אחוזי נטישה של גולשים בעמודים באתר שלנו. כלומר, המדד מציג לנו את מספר הגולשים שהגיעו לעמוד באתר שלנו ונטשו אותו לאחר פרק זמן מסויים. את נתון זה אפשר לראות בגוגל אנליטיקס.
Backlink – קישורים חיצוניים. הכוונה לקישורים המגיעים מאתרים חיצוניים ומקשרים אל האתר שלנו.
Breadcrumb – שביל פירורי לחם.  רשימת קישורים של עמודים המציגה לגולש היכן הוא נמצא באתר מבחינת סדר היררכי. כלומר, כמה הוא רחוק מהעמוד הבית. משתמשים בשביל פירורי לחם הן עבור נוחות וחווית המשתמש של הגולשים, והן עבור מנועי החיפוש. לדוגמה: עמוד הבית >> בלוג קידום אתרים >> מילון קידום אתרים- מונחים ב SEO
Broken Link – הכוונה לקישור שמפנה לעמוד שגיאה 404 במקום לעמוד המיועד. קישורים שבורים לרוב יכולים לנבוע מטעויות איות או עכב הסרה של העמוד המקושר.

 

C

Cache – מטמון. הכוונה לדף אשר שמר את הגרסה האחרונה של האתר לפי הפעם האחרונה שגוגל סרק אותו.
Canonical – כאשר יש מספר גרסאות דומות מאוד של אותו העמוד. גרסאות הקנונית הן אלו שמתייחסים אליהן מנועי החיפוש.
Conversion Rate – יחס המרה. כלומר, מספר הגולשים שביצעו פעולות בהתבסס על מטרות בעלי האתר. למשל, מילוי טפסים, השארת פרטים, פעולת רכישה וכו׳.
CMS – מערכת ניהול תוכן. דרכה בונים, מעצבים, ומעדכנים את תכני האתר.
Crawling – התהליך שבו הזחלן של מנועי החיפוש (Crawler/ Bot/Spider ) מבקר באתר וסורק כל אחד מן העמודים.
­ Crawl Budget – תקציב זחילה. מתייחס למספר העמודים שהזחלן של מנועי החיפוש סורק בכל פעם שהוא מבקר באתר. תדירות הסריקה תלויה בעיקר בגודל של האתר והתדירות בה הוא מתעדכן. יש לציין שניתן בעזרת מפת אתר לבקש ממנועי החיפוש לסרוק את עמודי האתר כל X זמן.
CSS – קובץ המכיל את עיצוב עמודי ותבנית האתר ואת ההתאמה למכשירים או מסכים בגדלים ורזולוציות שונות.
(Client Side Rendering (CSR – רינדור בצד לקוח ( CSR) . כאשר האתר הינו JS ומבוסס ריאקט/אנגולר או שפות פיתוח נוספות ורינדור קבצי ה JS מתבצע בצד לקוח – באמצעות הדפדפן שלכם.

 

D

  • Domain – כתובת האתר שלכם, למשל: www.example.co.il

  • Duplicate Content – תוכן משוכפל. כאשר יש עמודים / תכנים שחוזרים על עצמם. יש לציין שזה גרוע מאוד, וגוגל עשוי להעניש אתרים שמשתמשים בתוכן משוכפל ולא מקורי/ייחודי.
  • De-Index – הסרה מהאינדקס, זהו מצב בו גוגל או מנועי חיפוש אחרים מסירים עמוד או אתר מסויים מהאינדקס.
  • Disavow –מצב בו מבקשים מגוגל לא להתחשב בקישורים חיצוניים (BackLinks) מסוימים אשר מקשרים אל האתר שלנו. לרוב מבקשים מגוגל לעשו זאת כאשר ישנם קישורים חיצוניים המגיעים מאתרים מפוקפקים שיכולים רק לפגוע באתר שלנו אם יקשרו אליו.  כמו למשל אתרי ספאם, אינדקסים למיניהם , אתרי הימורים, אתרי פורנו וכו׳.
  • Do Follow  – קישור במצב ברירת המחדל שלו. כאשר אנו מעוניינים שהזחלנים של מנועי החיפוש יעקבו אחריו.
  • Dwell Time – הזמן שעבר מהרגע בו גולש לחץ על אחת התוצאות בחיפוש ועד שחזר ממנה חזרה לעמוד התוצאות בחיפוש.

 

E

  • Engagement Metrics – הכוונה למדדי מעורבות. אלו הם מדדים המתייחסים לאופן בו גולשים מבצעים אינטראקציות עם התכנים שלכם באתר, למשל, מספר כניסות לאתר, מספר הופעות האתר בתוצאות החיפוש,  מספר מעברים בין עמודי האתר, זמן שהייה באתר, אחוזי נטישה, אחוזי המרה וכו׳. 

 

F

  •  Footer – הכוונה לחלקו התחתון ביותר של האתר, לרוב מומלץ לרשום שם זכויות יוצרים, להגדיר תפריט תחתון שמכילה קישורים לכל עמודי האתר וכו.

 

G

  • Google – מרגיש שמיותר להסביר….
  • Google Analytics – מערכת המדידה של גוגל לאתרי אינטרנט.
  • Google Search Console – כלי ניהול אתר של גוגל אשר מאפשר לקבל מידע אודות החיפושים וההופעות של האתר בגוגל, לאתר בעיות טכניות, להגיש בקשות ולקבוע הגדרות שונות באתר.
  • Google bot  הזחלן הספציפי של גוגל שסורק את האתרים ברחבי האינטרנט.
  •  Google Dance  ריקוד גוגל זהו כינוי לפרק הזמן בו גוגל מעדכן את האינדקס שלו, דבר אשר יכול להוביל לשינוי דרסטי (עליות וירידות חדות) במיקומי האתר בתוצאות בחיפוש.
  • Google Rank Brain – אלגוריתם הדירוג של גוגל, מציין את המעבר של גוגל ללימוד מכונה ( Deep Learning) והפעלת אינטליגנציה מלאכותית בעת החיפוש.
  • Google Hummingbird Update – עדכון האלגוריתם של גוגל אשר מיועד לשיפור הניתוח הסמנטי של החיפושים, הבנת ההקשרים השונים של החיפושים ומציאת הקשר בין המילים השונות שמרכיבות אותו.
  • Google Panda Update – עדכון האלגוריתם של גוגל אשר מיועד לזהות תכנים משוכפלים/ דלים בתוכן/ לא איכותיים וכו׳ באתרים שונים ברחבי הרשת ולשנות את דירוגי אותם אתרים בהתאם.
  • Google Penguin Update – עדכון האלגוריתם של גוגל אשר מיועד לאתר קישורים ספאמים / לא טבעיים / לא איכותיים ברחבי הרשת ולשנות את דירוגי אותם אתרים בהתאם.
  • Google Pigeon Update – עדכון האלגוריתם של גוגל אשר מיועד לשפר את התוצאות המקומיות של עסקים בגוגל העסק שלי.

  • Google Sand Box – ארגז החול של גוגל. זאת השערה של מקדמי אתרים רבים שלפיה ישנה מעין תקופת בחינה של גוגל לאתרים חדשים שמנסים להתברג על ביטויים תחרותיים. גוגל נוטה שלא להראות אתרים חדשים בתוצאות החיפוש עבור ביטויים חזקים, ישנה תקופת בחינה לאותם אתרים ורק כאשר יצברו מספיק סמכותיות, גוגל תתחיל להציג אותם עבור אותם ביטויים בתוצאות החיפוש לצד האתרים החזקים והוותיקים.
  • Google My Business – גוגל העסק שלי או גוגל מפות. זהו חשבון ב Google המאפשר לכם להקים פרופיל עסקי לעסק שלכם ובעצם ליצור דף עסקי שדרכו אתם יכולים להציג פרטים נוספים אודות בית העסק שלכם כגון: תמונות, שעות פתיחה, תיאור, שירותים, קישור לאתר, ביקורות של גולשים, מיקום גיאוגרפי ועוד. כמו כן, אתם תופיעו בחיפוש בצורה בולטת הרבה יותר כאשר מישהו יקליד את שם בית העסק שלכם.

 

H

  • Heading Tag – הכוונה לכותרות שבתוך האתר. הכותרת הראשית והגדולה ביותר נקראת H1, היא צריכה להופיע פעם אחת בלבד בכל עמוד ומטרתה היא לתאר בצורה ייחודית והמדויקת ביותר את נושא העמודכמו כן, בתחילת כותרות אלו נהוג להטמיע ביטויים לקידום האתר. לאחר מכן הכותרת הבאה היא H2 שהיא קטנה יותר והיא נחשבת לתת כותרת ראשית, לאחר מכן יש כותרת תת תת ראשית  שנקראת H3 וכן הלאה עד H6.
  • HTML – שפת תגיות לתצוגה ועיצוב דפי אינטרנט ותוכן לתצוגה בדפדפן. למעשה זה שפת קוד פשוטה שעליה בנוי הבסיס של אתרי אינטרנט.
  • Htaccess – קובץ הרשאות שנמצא בשרת של האתר ומסוגל לבצע הפניות בין דפים שונים.
  • Https – פרוטוקול שמשמש להצפנת מידע העובר בין צד לקוח לצד שרת. כלומר בין המחשב של הגולש לאתר האינטרנט. לפי גוגל, אתרים מאובטחים בתעודת SSL יכולים לקבל יתרון קל בדירוג האתר על פני אתרים שאינם מאובטחים.

 

I

  • Inbound Links – קישורים נכנסים. כלומר, כאשר אתרים חיצוניים מקשרים אל האתר שלנו.
  • Internal Links – קישורים פנימיים. למשל,  כאשר קישור מעמוד A באתר שלנו מקשר אל עמוד B באתר שלנו.
  • Index – אינדקס הוא מאגר נתונים הו מנועי החיפוש משתמשים על מנת להציג אתרים בתוצאות החיפוש שלהם.
  • Impressions – מספר הפעמים שעמוד הופיע בתוצאות החיפוש.

 

J

  • JavaScript – שפת סקריפטים המיועדת לאינטרנט, באמצעותה ניתן לבצע מניפולציות על האופן בו תכנים מוצגים בתוך הדף. כמו כן, ניתן להציג גם אפקטים מגניבים של תנועה ועוד.

 

K

  • Keyword  – מילת מפתח. הכוונה למילה/ביטוי או מספר מילים/ביטויים מחוברים יחדיו שבהן מקדם האתר רוצה להתמקד ולקדם.
  • Keyword Cannibalization – מצב בו מספר עמודים באתר מקודמים על אותו ביטוי או מילת מפתח. כלומר, נוצר מצב של התנגשות ביטויים.
  • Keyword Density – צפיפות מילות מפתח. כלומר, מספר הפעמים שבו מילת מפתח או ביטוי מסויים נמצא בעמוד. צפיפות מילות מפתח יתר על המידה עלולה להוביל לענישה מצד גוגל ואף לפגיעה בדירוג האתר, לכן יש לדעת כיצד להטמיע ביטויים בחוכמה ובצורה ״טבעית״ ככל הניתן.
  • Keyword Research – חקר מילות מפתח. זהו תהליך בו מקדם האתר מחפש מילות המפתח/ביטויים שעליהם הוא רוצה להתמקד. בחירת הביטויים נעשית ע׳׳פ נפח חיפושים חודשיים ולפי התחרות שקיימת על אותם ביטויים. השאיפה שלנו כמקדמי אתרים היא לנטר מילות מפתח רלוונטיות ככל הניתן לאתר, בעלות נפח חיפושים גבוה ותחרות נמוכה ככל האפשר. ישנם כלים שונים בהם ניתן להשתמש על מנת לעשות חקר מילות מפתח, כגון: SEMrush, ,Google Keyword Planner
    כל-יום ועוד.

 

L

  • Landing Page – עמוד נחיתה. זהו בעצם העמוד שבו הגולש נוחת באתר. לרוב, כאשר מדברים על עמוד נחיתה מתכוונים לעמוד שאליו מובילה מודעה ממומנת בגוגל או בפייסבוק ופלטפורמות נוספות. אך תכלס׳ – עמוד נחיתה יכול להיות כל עמוד אצלכם באתר שהגולש נוחת בו ממקור חיצוני.
  • LSI – אינדקס סמנטי לטנטי. הכוונה כאן היא לאינדקס של מילים אשר מנתח קטעי טקסט דומים בשביל למצוא את ההקשר ביניהן.
  • Lead– הכוונה בליד היא לקוח פוטנציאלי. כלומר, כל לקוח שעושה פעולות באתר, משאיר פרטי יצירת קשר, מתעניין בשירות או מוצר וכו׳ הוא ליד והוא מהווה לקוח פוטנציאלי עבורנו להמשך.

  • Link – קטע טקסט בדף שמקשר אל עמוד אחר באתר חיצוני או אל עמוד באותו האתר.
  • Link Farm – חוות קישורים, הכוונה לאתרי ספאם או אינדקסים שמוציאים כמות גדולה מדי של קישורים.  לא מומלץ לעשות זאת, מכיוון שגוגל עשויה להעניש גם את אותם אתרים שמקבלים קישורים מאתרים כאלה.
  • Link building – בניית קישורים. זהו תהליך שבו מקדם האתר גורם לאתרים אחרים לקשר לאתר מסוים על מנת לחזק את הסמכות של אותו אתר ולגרום לו להופיע במיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש של גוגל ומנועי חיפוש אחרים. ישנם מספר דרכים בהם ניתן לבצע בניית קישורים: החלפת קישורים, רכישת קישורים, הוצאת קישורים מפרופילים, פורומים ועוד.

  • Link Juice – מיץ קישורים. הכוונה לכוח שמועבר מהקישורים. ככל שהאתר שמקשר יותר סמכותי וחזק כך הכוח (״מיץ״) שעובר בקישורים שהוא מוציא לאתרים אחרים גדול יותר.
  • Long Tail Keyword – מילות מפתח או ביטויים של זנב ארוך. הכוונה למילות מפתח או ביטויים שמורכבים מלמעלה מ3 מילים. כלומר ככל שהביטוי יותר ספציפי ומפורט כך הוא יותר נכנס לקטגוריית הזנב הארוך. ישנם לא מעט מקרים בהם מקדמי אתרים מעדיפים להשתמש בביטוי זנב ארוך מכיוון שיותר קל לקדם מספר גבוה של מילים כאלו מאשר מילים קצרות (מתחת ל3 מילים. כמו כן, ביטויים של זנב ארוך מביאים אמנם פחות גולשים לאתר מאשר מילות מפתח קצרות, אך הגולשים שמגיעים לאתר בעקבות מילים של זנב ארוך הם יותר גולשים יותר מדויקים ומכוונים מטרה וסיכוי גבוה יותר שהם יהיו אלה שישהו באתר זמן רב ויבצעו פעולות.

 

M

  • Meta Description – הכוונה לתיאור העמוד שמוצג בתוצאות החיפוש של גוגל ומנועי חיפוש אחרים.
  • Meta Title – הכוונה לכותרת של העמוד שמוצג בתוצאות החיפוש של גוגל ומנועי חיפוש אחרים.
  • Meta Keyword – מיקוד מילות מפתח עבור עמודים באתר. יש לציין שזהו תג שהייתה לו חשיבות בעבר, אך כיום הוא אינו משפיע כלל (לפחות לא על גוגל) לכן אתם יכולים לשכוח ממנו.

 

N

  • No Follow – כאשר מגדרים קישור כ NO FOLLOW הכוונה היא להודיע לזחלן של גוגל ומנועי חיפוש אחרים שלא לעקוב אחר קישור זה. התג הזה נועד למקרים בהם לא רוצים להעביר כוח (מיץ קישורים) לאתר אחר.

 

O

  • Off Site – הכוונה לכל פעולות הקידום שנעשות מחוץ לאתר המקודם. למשל, בניית קישורים, שיתופים ברשתות חברתיות, רשימות תפוצה וכו׳.

  • On Site – הכוונה לכל פעולות הקידום שנעשות בתוך האתר המקודם. למשל, הגדרת תגיות מטא, תכנים, כותרות פנימיות, תמונות, קישורים פנימיים, תיקון שגיאות וכו׳.

  • Orphan Page – עמוד יתום. כלומר, עמוד שאינו מקושר כלל והוא אינו מקשר אל עמודים אחרים. אלו הם עמודים שרצוי מאוד לטפל בהם ולהוציא מהם/אליהם קישורים.

  • Outbound Link – קישור שיוצא מעמוד מסוים באתר A אל עמוד מסוים באתר B.
    כלומר הכוונה לקישורים יוצאים.

  • (Open Graph (OG  –  הכותרת, התיאור והתמונה שאנשים אחרים יראו כאשר ישתפו את הקישור של העמוד. בין אם זה בוואטספ, בפייסבוק, בלינקדאין או בכל פלטפורמה אחרת.  ניתן להגדיר OG ייחודי לכל עמוד ועמוד באתר עד ידי הטמעה של קוד בתוך ההאדר (Header) העמוד או על ידי תוסף YOAST במידה והאתר שלכם בנוי על וורדפרס.

 

P

  • (Page Rank (PR – זהו המדד/אלגוריתם הראשוני של גוגל לדירוג אתרי אינטרנט. המדד מתייחס לכמות ואיכות הקישורים החיצוניים שמקשרים לאתר שלכם, ככל שמספר הקישורים גדול ואיכותי יותר כך מספר הPR של האתר שלכם יהייה גבוה יותר. כיום, מדד זה עדיין קיים, אך הוא מהווה רק חלק אחד מתוך 200 הפרמטרים שמשפיעים על דירוג האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל.

  • Page Speed – זמן מהירות טעינה של עמוד באתר. כלומר, הזמן שלוקח לתוכן הראשוני של העמוד להופיע בדפדפן של הגולשים. כיום, זהו פרמטר מאוד חשוב המשפיע על דירוג מיקום האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל.
  • PPC – קידום ממומן או פרסום בגוגל. הכוונה ב PPC (PAY PER CLICK) היא לשיטת התשלום של גוגל אדס, כלומר תשלום פר קליק. ככל שהביטוי שבחרנו לפרסם במודעה שלנו הוא ביטוי בעל נפח חיפושים גדול יותר ובעל תחרות גדולה יותר, כך המחיר שנשלם פר קליק יהייה גדול יותר, ולהפך.

 

רוצים שנקדם עבורכם את האתר?  מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם.

 

Q

  • Query – שאילתה. הכוונה לשאלת החיפוש אותה אנו מקלידים בתיבת החיפוש.

 

R

  • Redirect – הכוונה להפניות באופן ייזום/מכוון. מקדמי אתרים רבים משתמשים בהפניות על מנת לשמור על וותק של אתר או על הכוח של עמוד באינטרנט, ניתן להשתמש הפנייה קבועה (הפנייה 301) או בהפנייה זמנית (הפנייה 302) בהתאם לצורך. חשוב לציין, שהפניות זה נושא למתקדמים, לכן לא מומלץ לבצע הפניות אם לא יודעים איך לעשות זאת. להפניות יש כוח רב והם יכולות לפגוע מאוד בדירוג האתר אם לא יודעים כיצד לעשות זאת כראוי.

  • Robots.txt – קובץ קוד המפנה זחלנים של מנועי חיפוש. למעשה, קובץ Robots.txt אומר לזחלנים מה לסרוק ומה לא לסרוק אצלנו באתר. ישנם עמודים אשר אותם לא נרצה שיופיעו באינדקס/תוצאות החיפוש של גוגל ולגן נצרך להגדיר זאת בקובץ Robots.txt, למשל כמו עמודי ניהול האתר שמכילים פרטים אישיים של בעל האתר, או עמודי משתמשים רשומים, עמודי תשלום וכד'.

  • Rank – דירוג האתר. כלומר, מתייחס למיקום של האתר בתוצאות החיפוש.
  • Responsiveness – רספונסיביות. כיום, ישנה חשיבות רבה לאתרים רספונסיביים – כלומר אתרים שמותאמים לגדלי מסך שונים (כגון: סמארטפון, טאבלט, מסכי מחשב שונים ועוד).  כיום מרבית הגולשים באינטרנט גולשים מהסמארטפון שלהם ולכם חשוב מאוד שהאתר יהייה ידידותי לשימוש מהטלפון הנייד. כמו כן, זהו גם פרמטר מאוד חשוב מבחינת גוגל אשר משפיע על מיקום דירוג האתר בתוצאות החיפוש. אתרים שאינם רספונסיביים ואינם מותאמים למכשירים ניידים נוטים להיפגע ולהיענש מגוגל.

  • Rich Snippet – מידע מובנה שמוצג בתוצאות החיפוש. הכוונה היא למידע מפורט המכיל פרמטרים שונים אותו מנועי חיפוש יכולים לקרוא ולהציג בתוצאות החיפוש. למשל, דירוגים של סרטים וספרים, מתכוני בישול, שעות פתיחה של העסק, מיקום העסק, שם של כותב וכו׳ .

 

S

  • (SERP (Search Engine Results Page – הכוונה לעמוד תוצאות החיפוש בגוגל.

  • Spam – הכוונה לאתרים ׳׳מזיקים׳׳ שקיימים באינטרנט אשר מכילים תוכן זבל/ לא איכותי. בין אם זה אינדקסים, חוות קישורים, פורומים למיניהן וכו׳ שכל מטרתם היא להוציא קישורים לאתרים אחרים.

  • Site Map – מפת אתר. זהו קובץ XML אשר מכיל בתוכו את כל עמודי האתר בצורה היררכית מסודרת עבור הזחלנים של גוגל ושל מנועי חיפוש אחרים. מפת אתר אומרת לזחלנים אילו עמודים לסרוק ובאיזו תדירות.  יש לציין שמפת אתר ממליצה לזחלנים ולא קובעת עבורם, הם יכולים להתחשב והם יכולים גם לא. אבל כך או כך חשוב שתהייה לכם מפת אתר.
  • Schema – הכוונה לחלקי מידע קטנים (נקראים גם Microdata) אשר מאפשרים לגוגל ולמנועי חיפוש אחרים לדעת מידע נוסף על העמוד ולהציג אותו בתוצאות החיפוש.

  • SEO – SEO או קידום אתרים אורגני זה השם הכללי של התחום: Search Engine Optimization. כלומר, מדובר על פעולות אופטימיזציה לאתר לפי הכללים של גוגל.
  • Server – שרת. כלומר, איפה שהאתר שלכם מאוחסן ודרכו אנשים יכולים לגשת ולראות את האתר שלכם.
  • SiteLinks – רשימה של קישורים של עמודים פנימיים האתר אשר מופיעים בתוצאות החיפוש מתחת לתוצאה של עמוד מסויים. אותם קישורי  SiteLinks נקבעים באופן אוטומטי על ידי גוגל, והם נקבעים לרוב על ידי מידת הרלוונטיות והכוח שלהם. (או לפחות לפי מה שגוגל רואה לנכון…)
  • (Server Side Rendering (SSR – טכניכת רינדור בצד שרת.  כאשר האתר הינו JS ומבוסס ריאקט/אנגולר או שפות פיתוח נוספות ורינדור קבצי ה JS מתבצע בצד שרת ומוגש לצד לקוח (לדפדפנים שלכם) בגרסאה הסופית.
  • Status Codes (או שגיאות http) – הכוונה לסטטוס מספרי אשר מציין את מצבו הנוכחי של העמוד מבחינת שגיאות http.הסטטוסים הנפוצים ביותר הם:200 – העמוד תקין.
    300 – ישנם הפניות.
    301 – הפנייה קבועה.
    302 – הפנייה זמנית.
    400 – העמוד לא נמצא.
    403 – חסימת גישה, אין הרשאה להיכנס לאתר. 
    410 – העמוד נעלם סופית/מוצר שאינו זמין במלאי.
    500 – שגיאת שרת.
    503 – השרת אינו זמין כעת, לרוב עכב שיפוצים באתר.

 

T

  • Time On Page (זמן שהייה באתר) – מדד אשר מציין כמה זמן הגולש נמצא באתר. ניתן לראות מדד זה ב GOOGLE ANALYTICS .
  • Traffic – תנועת גולשים באתר. זהו מדד המציין את כמות הגולשים שמגיעים לאתר דרך מנועי חיפוש או דרך מקורות חיצוניים נוספים, כגון: רשתות חברתיות, ישירות מURL, מייל וכו׳. ניתן לראות מדד זה ב GOOGLE ANALYTICS.
  • Trust Rank  – סמכותיות אתרהכוונה לאוסף פרמטרים שבאמצעותם גוגל ומנועי חיפוש אחרים מודדים את הסמכותיות של האתר. סמכותיות של אתר נקבעת בין היתר על ידי מערך הקישורים החיצוניים שמכוונים אל אותו אתר. כלומר, ככל שהאתרים המקשרים (החיצוניים) הם בעלי סמכותיות גבוהה יותר (כלומר אתרים שאותם גוגל תופס כבעלי מוניטין חזק, בעלי וותק רב, בעלי רלוונטיות לאתר שלנו וכו׳) כך האתר שלנו יזכה לסמכותיות גבוהה יותר ממנועי החיפוש. לסיכום, ככל שהאתר שלנו יקבל קישורים נכנסים מאתרים חזקים ורלוונטיים (סמכותיים) כך האתר שלנו בעצמו יתפס כאחד כזה אל מול אלגוריתם הדירוג של מנועי החיפוש.

 

U

  • URL Parameter – אלו הם פרמטרים שנוספים לכתובתURL אשר מציינים לנו מידע מסוים לגבי העמוד. למשל קישור UTM אשר מציין לנו מהיכן הגיעו הגולשים אל אות עמוד, או תוספת של שם מוצר/צבע מוצר לקישור וכו׳.
  • User Agent – הכוונה לכך ש״סוכן המשתמש״ של הדפדפן מסמן לשרת מי מבקר באתר. ניתן גם לחסום User Agent מסוים דרך קובץ Robots.txt.

 

W

  • White Hat SEO – אלו הם קווי המנחה של גוגל עבור מקדמי אתרים. כלומר כללי SEO של פי הם יש לפעול. גוגל אף יכולה ״להעניש״ את אותם אתרים שלא פועלים על פי כללי ה White Hat SEO.
  • WordPress – וורדפרס זוהי מערכת ניהול תוכן (CMS) המבוססת קוד פתוח. כיום, למעלה מ30% מכלל האתרים בעולם בנויים על וורדפרס. אחד היתרונות המשמעותיים של וורדפרס הוא יכולת הניהול הנוחה של המערכת בעזרת תוספים או קוד מותאם אישית. אתרים מבוססי וורדפרס הם המומלצים ביותר עבור מקדמי אתרים.

 

X 

  • XML – תוכן מובנה שבאמצעותו מנועי החיפוש יכולים לשייך נתונים מסוימים לתוכן ספציפי. למשל מפת אתר (SiteMap.xml) מכילה בתוכה אוסף של עמודי האתר אשר אותם היא שולחת למנועי החיפוש ולזחלנים שסורקים אותה על מנת שיוכלו למצוא את העמודים בקלות ולא לבזבז תקציב זחילה (Crawl Budget) יקר.

Y

  • YOAST – יואסט זהו תוסף SEO חינמי ומומלץ מאוד ל WordPress.
    באמצעות YOAST ניתן להגדיר מפת אתר (SiteMap.xml) וקובץ Robots.txt לאתר. כמו כן, ניתן להגדיר מטא כותרות (Meta Title)  ומטא תיאורים (Meta Description) לכל עמודי האתר.
    בנוסף, ניתן להגדיר OG עבור כל עמוד ולראות ציוני עמודים מבחינת SEO.

    רוצים שנקדם עבורכם את האתר?  מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן עניינים

בלוג

Hit Enter to search or Esc key to close
איך אפשר לעזור?

לרשותכם עומד צוות מנוסה שישמחו לעזור לכם
בכל פניה במהירות המירבית.

תודה שפנית אלינו!

צוות BRN יחזור אליכם בהקדם האפשרי

לכל שירותי BRN

דילוג לתוכן