מה זה נגישות אתרים – ומי מחויב בהנגשת אתר?

יתרונות באתרים מונגשים

כ-25% מכלל אזרחי ישראל הם אנשים בעלי מוגבלות. כאשר אנו מנגישים את האתר אנחנו למעשה מגדילים את מספר החשיפות ללקוחות פוטנציאליים נוספים.בנוסף, ישנה עדיפות ברורה מצד מנועי החיפוש להציג בתוצאות החיפוש אתרים שהם נגישים. כיום ב2020, ישנו קשר ישיר בין הפעולות לקידום אתרים במנועי חיפוש (SEO) לבין הנחיות הנגישות לאינטרנט.

מי צריך להנגיש את האתר?

על פי איגוד האינטרנט הישראלי כל נותן שירות או מידע אודות שירות באמצעות אתר אינטרנט קיים שהמחזור הכספי שלו עולה על 1,000,000 (מיליון) ש"ח בשנה בממוצע בשלוש השנים האחרונות חייב להנגיש את האתר שלו לאנשים עם מוגבלות.
כמו כן, יש לציין כי בעלי אתרים שהמחזור הכספי שלהם נמוך מ-1,000,000 (מיליון) ש"ח בממוצע בשנה פטורים מלהנגיש את האתר.
לא בטוחים אם עליכם להנגיש את האתר או לא? בדקו כאן ותקבלו תשובה מיידית.

למה להנגיש אתר אינטרנט? – 3 נקודות עיקריות

א. חוק – במידה ואתם מחויבים על פי חוק להנגיש את אתרכם, אך לא עשיתם זאת – אתם חשופים לתביעה עד סך של 50,000 ש״ח ( לא נעים…).

ב. כלכלי – אתרים מונגשים מעלים באופן משמעותי את מספר החשיפות הפוטנציאלי בתוצאות החיפוש בגוגל ובמנועי חיפוש נוספים, וכמו כן מעלים באופן משמעותי את מספר הלקוחות הפוטנציאלי, כאמור – 25% מכלל אזרחי ישראל הם אנשים בעלי מוגבלות.

ג. חברתי  – אתרים מונגשים בראש ובראשונה עושים מעשה טוב, מצמצמים פערים חברתיים ויוצרים שויון זכויות מלא.

רוצים שננגיש לכם את האתר? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם עוד היום!

 

הגדרת נגישות אתר

במידה ויש לכם אתר עסקי או חנות אינטרנטית שמחויב להיות מונגש לבעלי מוגבלויות, עליכם לפנות אל חברת פיתוח אתרים המתמחה בנושא הנגשה ופועלת לפי הנחיות התקן הבינלאומי W3C WORLD ובהתאם לתקן הישראלי להנגשת אתרי אינטרנט.

איך מנגישים אתר אינטרנט?

תחילה, יש לבדוק איזו רמת נגישות נדרשת עבור האתר שלכם.
דרישות הנגשת אתרים כפי שהן מיושמות בישראל ובמדינות מערביות נוספות ברחבי העולם מחולקות ל3 רמות

רמה 1 – A

רמה 2 – AA

רמה 3 – AAA

ההמלצה הגורפת עבור אתרי אינטרנט היא תמיד לעמוד ברמה הגבוהה ביותר.
למעשה, המטרה של החלוקה לרמות היא להקל על בעלי אתרים ולהגדיל את הסיכוי לבניית אתרים נגישים.
כמו כן, בעזרת קביעת רמות הנגשה שונות ניתן לעודד בעלי אתרים ברמה A למשל לעבור לרמה AA ולאחר מכן לרמה AAA  וכו׳.

 

תקציר על רמות הנגשה לאתרי אינטרנט

רמת נגישות A

רמת נגישות  A הנה הרמה הבסיסית ביותר. הדגש ברמה זו הוא לדאוג לחלופה טקסטואלית. כלומר, בעזרת חלופה טקסטואלית ניתן לעזור לאנשים בעלי לקויות ראייה ולכל מי שחווה קשיים טכניים בתפעול אתרי אינטרנט להבין מה יש בתכנים שאינם טקסטואליים. למשל, להבין מה יש בתמונות על ידי הצגת ALT Text לגולשים (הסבר על מה זה אלט טקסט תמצאו כאן) , או ע״י אפשרות לפתור מבחני אבטחת Captcha באמצעות שמע ולא באמצעות טקסטים ויזואליים וכו׳.

רמת נגישות AA

רמת נגישות AA כוללת בתוכה את כל המאפיינים של רמה ,A ובנוסף לכך כוללת חלופה לקבצי מדיה, וידאו או אודיו. למשל, הוספת כתוביות והוספת תיאורים לקבצי מדיה.
כמו כן, רמה זו של הנגשת אתרים מחייבת גמישות בהצגת התוכן הויזואלי והטקסטואלי באתר ללא אובדן מידע, ואפשרות לשינוי גודל טקסט עד 200% ללא אמצעי עזר חיצוניים ועיצוב ברור וקריא. כמו כן, רמה זו של הנגשת אתרים מחייבת מתן עזרה לגולש בהזנת קלט והצעות לתיקון שגיאות.

רמת נגישות AAA

רמת נגישות AAA  כוללת בתוכה את כל המאפיינים של רמה A ושל רמה AA ובנוסף לכך היא מיועדת לכלל הציבור בעלי המוגבלויות. כמו כן, רמה זו של נגישות אתרים מוסיפה את הדרישה לחלופה לכל מדיה וידאו או אודיו, ואת האיסור להשתמש בקטעי אודיו כרקע אמנותי ואת ההנחיה להקפיד על יחס ניגוד של הטקסט והרקע ביחס של  7:1.
ברמה AAA יש לצרף תיאורים מורחבים בשמע לכל קטעי הווידאו, לתת חלופה טקסטואלית לכל אודיו שמשודר בחי ולשמור על הבדל של 20 דציבלים בין קולות הרקע לבין דיבור ישיר אל המאזין.

לא בטוחים אם עליכם להנגיש את האתר או לא? בדקו כאן ותקבלו תשובה מיידית.
לא בטוחים כיצד לעשות זאת? דברו איתנו וננגיש את האתר שלכם!

 

פירוט על רמות הנגשה לאתרי אינטרנט

 

רמת נגישות  A

  • חלופה טקסטואלית לתוכן שאינו טקסט.
  • ALT Text לתמונות.
  • חלופה שמיעתית לCAPTCHA.
  • עזרה בהזנת קלט.
  • זיהוי אוטומטי של שגיאות קלט והתראה ממוקדת על השגיאה באמצעות טקסט.
  • חלופה למדיה המוקלטת מראש, וידאו או אודיו.
  • קטע אודיו או וידאו יהיה בעל מנגנון עצירה, עוצמת הצליל וקצב ההשמעה.
  • קטע אודיו – חלופה טקסטואלית.
  • קטע וידאו – כתוביות.
  • גמישות בהצגת התוכן בלי לאבד מידע.
  • כותרת בעלת משמעות לכל עמוד.
  • אין לעצב את הדף בצורה כמותית.
  • סדר התוכן בעל משמעות.
  • עיצוב ברור וקריא.
  • תחביר תקין של קוד העמוד (HTML).
  • צבעים מנוגדים של הכתב והרקע.
  • קישורים בעלי משמעות.
  • לאפשר שליטה על גלילה, הבהוב ותנועה אוטומטיים.
  • המנעות מעיצוב באופן הגורם להתקפים אפילפטיים.
  • עד שלושה הבזקים בשנייה אחת.
  • תכני טקסט קריאים ונהירים.
  • שימוש בפירורי לחם.
  • רישום של שפת הממשק והתוכן בקוד העמוד.
  • שליטה על האתר אך ורק באמצעות המקלדת.
  • בלי דרישה לקצב הקלדה מסוים.

 

רמת נגישות AA

  • חלופה למדיה בשידור חי, וידאו או אודיו
  • כתוביות בשידור חי.
  • קטע ווידאו המוקלט מראש בעל כתוביות/ תיאור בשמע.
  • עזרה בהזנת קלט.
  • הצעות לתיקון השגיאה בהזנת קלט.
  • מסמך המאפשר סקירה של הפרטים ואישורם.
  • גמישות בהצגת התוכן בלי לאבד מידע.
  • אפשרות לשינוי גודל של טקסט עד 200% ללא שימוש באמצעי עזר.
  • עיצוב ברור וקריא.
  • אין להשתמש בתמונות של טקסט.
  • שימוש בכותרות תגית ותוויות כדי לתאר את התוכן באתר.
  • יחס ניגוד של הטקסט והרקע 5:1.
  • תכני טקסט קריאים ונהירים.
  • רישום בקוד על שינוי השפה בחלקים שונים של הדף.
  • שליטה על האתר.
  • אפשרות לאיתור עמוד באתר באמצעות מספר דרכים.
  • ממשק האתר יאפשר מציאת מוקד המקלדת באופן חזותי.

רמת נגישות AAA

  • חלופה למדיה וידאו או אודיו.
  • אין להשתמש בקטעי אודיו המשמשים כרקע אומנותי לתוכן האתר.
  • ווידאו המוקלט מראש יהיה בעל תרגום לשפת הסימנים.
  • תיאורים מורחבים בשמע לכל קטעים הווידאו.
  • אודיו המשודר בחי יהיה בעל חלופה טקסטואלית.
  • בקטע אודיו יהיה הבדל של 20 דציבלים בין קולות הרקע לדיבור הישיר אל המאזין.
  • עיצוב ברור וקריא.
  • יחס ניגוד של הטקסט והרקע 7:1.

פירוט על רמות להנגשה על אתרי אינטרנט נלקח מ:

ברוכים הבאים לאתר נגיש – תבונה עסקית ומחויבות חברתית

לקריאת קובץ התקנות המלא אודות הנגשת אתרי אינטרנט לחצו כאן

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן עניינים

בלוג

Hit Enter to search or Esc key to close
איך אפשר לעזור?

לרשותכם עומד צוות מנוסה שישמחו לעזור לכם
בכל פניה במהירות המירבית.

תודה שפנית אלינו!

צוות BRN יחזור אליכם בהקדם האפשרי

לכל שירותי BRN

דילוג לתוכן