מה ההבדל בין סמכות דומיין לסמכות דף?

אנו, בני האדם נוהגים "לדרג" באופן סובייקטיבי אתרים מסוימים הרלוונטיים כלפינו כ"סמכותיים", אך במנועי החיפוש של גוגל הדירוג מתבסס על פי פרמטרים תבניתיים הקובעים האם האתר סמכותי בעיניי גוגל. בהתאם לכך, אותו אתר שנמצא כ"סמכותי" נהנה מדירוג גבוה, תוצאה גבוה במנועי החיפוש וחשיפה רבה על פני אתרים שלא נקבעו כסמכותיים. במאמר שלפניכם נסביר מהו אתר סמכותי, מה ההבדל בין סמכות דומיין וסמכות עמוד ועל פי אילו פרמטרים מקטלג מנוע החיפוש של גוגל את רמת הסמכותיות.

 

הזינו כתובת אתר לבדיקת ציון הסמכות

מה המשמעות של אתר סמכותי?

הכוונה היא לאתר שנמצא על פי מנוע החיפוש של גוגל כאתר אמין ומהימן, ביחס לאתרי האינטרנט השונים הקיימים בענף שלו. תיוג האתר כסמכותי על פי גוגל ישפיע על מיקום הופעתו בתוצאות החיפוש של גוגל ויביא לו חשיפות מרובות.

מהי סמכות דומיין?

סמכות דומיין, או בשמה הלועזי "Domain Authority" היא ציון הסמכות שמעניק גוגל לאתר שעמד בהצלחה ברשימת הפרמטרים שלו ונקבע כאתר סמכותי.

מהי סמכות דף?

הכוונה בסמכות דף היא לדירוג דף ספציפי בתור עמוד סמכותי. סמכות הדף נקבעת על פי אותם פרמטרים שעל פיהם גוגל קובעת את רמת סמכות האתר, כמובן שככל שהאתר הינו סמכותי יותר, כך הסיכוי שהדף ידורג כסמכותי הולך ועולה.

כיצד קובעים סמכות אתר וסמכות דף?

סמכות זו נקבעת על פי מספר פרמטרים, העיקריים שבהם הם איכות התוכן שמתפרסם באתר, כמות ואיכות הקישורים וגיל האתר, על כל אלה נפרט בהרחבה בהמשך. במילים אחרות, ככל שהתוכן יהיה איכותי יותר, הקישורים יפנו לאתרים אמינים והאתר יהיה בעל ותק רב יותר – כך דירוג הסמכות יעלה. לסמכות אתר יש חשיבות רבה בתחום השיווק באינטרנט וקידום אתרים (SEO), אתר עם סמכות גבוהה ידורג בדרך כלל גבוה יותר בתוצאות החיפוש בגוגל ויקבל תנועת גולשים אורגנית מרובה. כמו כן, קישורים מאתר בעל סמכות גבוהה נחשבים לאיכותיים ותורמים לסמכות האתר הנקשר. בנוסף, גולשים נוטים לתת יותר אמון באתרים עם סמכות גבוהה. לכן, מומחי SEO מנסים באופן קבוע להגדיל ככל הניתן את דירוג סמכות האתר.

מהם הפרמטרים לקבלת סמכות דומיין?

ישנם מספר פרמטרים עיקריים, אשר שילוב שלהם יחד יאפשר קבלת ציון סמכות דומיין גבוה יותר. לעיתים, האלגוריתם של גוגל מוסיף פרמטרים נוספים או משכלל את הקיימים, על מנת לוודא כי מהלכי שיווק למיניהם לא "יערימו" על דירוג סמכות הדומיין. הפרמטרים המובילים כיום הם:

תוכן האתר

התוכן באתר צריך להיות מעמיק ומהימן בתחום בו הוא עוסק, בנוסף כמות המידע צריכה להיות מרובה, כך שתקיף את כל התחום המקצועי אליו מתקשר האתר. האתר צריך לכלול בתוכו בלוג מאמרים, סרטונים, תמונות, מענה על שאלות שכיחות בתחום, מידע נרחב בכל עמוד (אפילו בעמודי מוצר וקטגוריה) ושמירה על כך שלא תהיה כפילות של מילים ותוכן בעמודי האתר השונים.

קישורים

מבחינת החשיבות של מנועי החיפוש, מדובר בפרמטר בעל חשיבות עליונה. הכוונה היא לקישורים פנימיים המפנים מעמוד א' ל-ב', וכמו כן גם בקישורים חיצוניים המופנים לאתר. כל אלו חייבים להיות רלוונטיים לתוכן המוצג בעמוד הנוכחי ולהפנות לעמודים ואתרי מידע שתואמים לביטוי המפנה אליהם. ככל שתקפידו על כך שהאתר שלכם יפנה לאתרים סמכותיים אחרים, כך דירוג סמכות האתר שלכם יעלה בהתאם. במידה והקישורים שלכם יהיו חסרי כל היגיון והקשר, או יובילו לאתרים בעלי דירוג נמוך במנועי החיפוש של גוגל – כך סמכות האתר שלכם תפגע.

גיל האתר

כמו שאנו סופרים את השנים, כך גם לאתר הגיל הכרונולוגי שלו. אתר "מבוגר" יותר, נחשב לאתר בעל ותק רב יותר בזירה הדיגיטלית ועובדה זו מקנה לו דירוג סמכותיות גבוה יותר, עקב ההימצאות שלו ברשת והחשיפה שצבר לאורך השנים.

כניסות גולשים

ככל שהאתר שלכם יזכה לכמות חשיפות רבה יותר, כך דירוג הסמכות שלו יעלה ויתקבע. כמובן שמדובר בתופעה של "ביצה ותרנגולת", משום שככל שאתר יהיה מדורג כסמכותי יותר סביר להניח כי יופיע בראשית החיפושים של גוגל, מה שיביא לו לכניסות וחשיפות רבות יותר, וכמו כן אתר שיהיו בו כניסות רבות יותר יופיע גבוה יותר בתוצאות מנוע החיפוש.

איך מזהים אתר סמכותי?

אנשים שאינם מומחים בתחומי ה-SEO וקידום אתרים, ימצאו לרוב אתרים סמכותיים כתוצאות הראשונות לחיפוש שערכו בגוגל (שאינו קידום ממומן). לעומת זאת, אנשים בעלי רקע בתחומי ה-SEO ובעלי מקצוע יוכלו לזהות אתר סמכותי בעזרת הכלים הבאים: ahrefs, majestic ו-semrush. הם יוכלו לעשות זאת על ידי הרצת כתובת האתר וצפייה בנתונים שלו, במפרט הנתונים יופיעו שני מדדים, ביניהם מדד "DR" ומדד "DA". מדדים אלו אחראים על הערכת דירוג רמת סמכות האתר, כאשר הדירוג מתבצע לפי קבלת ציון מ-1 עד 100 (ככל שהציון גבוה יותר, כך עולה הסבירות שהאתר יהיה סמכותי יותר בעיניי גוגל).

מהו מדד DR?

ראשי התיבות של "DR" הם Domain Rating, מדד זה פותח על ידי חברת ahrefs. מדובר במדד המעניק ציון מ-1 עד 100 והוא מתייחס בעיקר לתוכן המוצג באתר, לכמות ורמת האיכות שלו. ככל שהמדד יצביע על ציון גבוה יותר, כך תעלה הסבירות שהאתר יקבל ציון כדומיין סמכותי.

מהו מדד DA?

ראשי התיבות של "DA" הם Domain Authority, מדד זה פותח על ידי חברת MOZ. מדובר במדד המתייחס לאיכות וכמות הקישורים באתר, כולל מילות מפתח רלוונטיות והשימוש בהן. גם כאן מדובר בדירוג הנע מ-1 ועד 100, ככל שהדירוג גבוה יותר משמע איכות הקישורים וכמותם גבוהה יותר, ובכך ישנה תרומה משמעותית לדירוג הדומיין כסמכותי.

דירוג ציון דומיין על פי Semrush

לסיכום, הפיכת האתר לסמכותי היא עבודה מתמשכת וקבועה – אך כזו שמניבה תוצאות, אם בצורת חשיפות, תנועה לאתר ואף רכישות או אינטראקציה. בכדי להפוך את האתר לסמוכתי יותר מומלץ לפנות לבעלי מקצוע המתמחים בתחומי SEO, הם יהיו אלה שידאגו לשיפור איכות התוכן באתר, מבנה הקישורים, החלפת קישורים עם אתרים סמכותיים חיצוניים ועוד.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן עניינים

בלוג

Hit Enter to search or Esc key to close
איך אפשר לעזור?

לרשותכם עומד צוות מנוסה שישמחו לעזור לכם
בכל פניה במהירות המירבית.

תודה שפנית אלינו!

צוות BRN יחזור אליכם בהקדם האפשרי

לכל שירותי BRN

דילוג לתוכן