מדוע תגיות כותרת (Heading Tags) חשובות לדירוג האתר בתוצאות החיפוש?

תגיות כותרת הן חלק שאינו הכרחי בעמודי האתר אך יכולות להועיל מאוד כאשר מדובר בקידום אתרים אורגני (SEO) הן עבור מנועי החיפוש והן עבור הגולשים.

ישנן שישה סוגי תגיות כותרת אשר כל אחת מהן היא בגודל שונה, כאשר החשובה מכולן היא הכותרת הראשית<H1> בעוד האחרונה והפחות חשובה הינה <H6>.

כך זה נראה:

תגיות כותרת

 

מדוע תגיות כותרת חשובות למשתמשים?

בראש ובראשונה, חווית משתמש.
הרבה יותר קל למשתמשים לקרוא תוכן כאשר הם יודעים על מה הוא מדבר (כמו שקוראים עיתון או ספר), אך בעמוד שבו יש רק תגית כותרת ראשית אחת (H1) ומלא תוכן, קשה למשתמשים למיין את התוכן לנושאים ענייניים יותר, כלומר תת קטגוריות.

לכן, על מנת להקל על המשתמשים רצוי להוסיף תגיות כותרת נוספות, אך יש לזכור להגדיר נכון את תגיות הכותרת לפי סדר היררכי מסודר, דבר אשר יאפשר לתוכן להיות מסודר ונוח יותר לקריאה עבור הגולשים.כמו כן כותרות H1 חשובות עבור נגישות ונראות האתר, ישנם אנשים עם מוגבלויות(בעיות ראייה וכו') אשר משתמשים בתוכנות לקריאת מסך המאתרות עבורם את כותרות הH1 ולפי כך הם יכולים לדעת על מה התוכן. גוגל שמים עדיפות גבוהה לאתרים בעלי נגישות עבור אנשים לקויים ולאתרים אשר מותאמים לנייד (רספונסיביים), לכן ככל שאתרים יהיו יותר נגישים ויותר רספונסיביים כך הם יזכו למיקום גבוהה יותר בתוצאות החיפוש.
בסופו של דבר חשוב מאוד שתצרו חווית משתמש טובה אשר תוביל לגולשים מרוצים (זמן שהייה רב בעמוד, אחוז נטישה קטן, ביצוע פעולות בעמוד וכו') עקב כך גם המדדים שלכם יהיו טובים יותר ומנועי החיפוש יהיו מרוצים (ידרגו את העמוד ויזרימו תנועת גולשים בהתאם). תזכרו את הכלל – אתרים בונים עבור אנשים ולא עבור מנועי חיפוש. חווית המשתמש באתר צריכה להיות בראש סדר העדיפויות.

 

מדוע תגיות כותרת חשובות למנועי החיפוש?

בעבר, כאשר גוגל ומנועי החיפוש היו סורקים את האתר הם היו בודקים כיצד האתר בנוי מבחינת סדר היררכי, כלומר, כמה תגיות כותרת יש בכל עמוד, האם יש כותרות עמודים (Meta Titles) זהות לחלוטין לתגיות כותרת (H) ? האם יש מספר רב של אותן סוג תגיות כותרת באותו עמוד? האם חסרות תגיות כותרת וכו', בעבר הדבר השפיע רבות על דירוג האתר. כיום (2019) מנועי החיפוש עדיין בודקים את הדברים הנ"ל, אך מייחסים לכך חשיבות מזערית על דירוג האתר. מנועי החיפוש השתכללו (עדכון יונק הדבש) והם יודעים לנתח את נושא העמוד לפי הסמנטיקה של המילים בתוכן העמוד, כבר אין לתגיות הכותרות בעמוד חשיבות כמו פעם.

ניתן להשתמש בכותרות רגילות (לא תגיות HTML) ולהשתמש בביטויים לקידום בתחילת הכותרת והטקסט בעמוד ומנועי החיפוש כבר ידעו לקשר את המילים ולהבין על מה העמוד מדבר, כבר אין צורך בתגיות כותרת HTML על מנת לתאר למנועי החיפוש במה העמוד עוסק.

אך יחד עם זאת, עדיין רצוי להשתמש בתגיות כותרת HTML בעיקר עבור גולשים עם מוגבלויות המשתמשים בתוכנות קריאה שמאתרות את תגיות כותרת אלה.כאמור, גוגל נותנת עדיפות לאתרים רספונסיביים ובעלי נגישות עבור אנשים עם מוגבלויות. ניתן להשתמש בתוכנת הסריקה Screaming Frog, תכנת סריקה חינמית ומעולה אשר תסרוק את האתר שלכם ותציג לכם מספר רב של פרמטרים המשפיעים על דירוג האתר כגון: הפניות, שגיאות 404 ו 500, ALT TEXT, משקל תמונות, כותרות ותיאורי עמודים, וכמו כן גם את תגיות כותרת H1 וH2 באתר ולפי כך תוכלו להסיק מסקנות ולשנות אותן בהתאם.

 

כיצד להשתמש נכון בתגיות כותרת ( H1-H6)

1. סדר היררכי נכון של תגיות כותרת.
2. שילוב ביטויים בתחילת תגיות הכותרת.
3. כל תגית כותרת צריכה להיות בגודל שונה. כאשר H1 היא הגדולה ביותר וH6 היא הקטנה ביותר.
4. אותו עיצוב פונט לכל תגיות הכותרות בכל עמודי האתר.
5. כל תגית כותרת צריכה להיות ייחודית ולהציג את נושא התוכן שאליו היא מקשרת.

H1 תגית כותרת ראשית

• רצוי שתופיע פעם אחת בכל עמוד.
• רצוי שתכלול את הביטויים בהתחלה.
• רצוי שתציג את נושא העמוד ותהייה קשורה לתוכן העמוד.
• רצוי שבעמוד הבית תכיל את הנושא העיקרי של האתר.
• רצוי שתהיה תגית הכותרת הגדולה והבולטת ביותר מבין שאר תגיות הכותרת.

H2-H6 תגיות כותרות משניות

• רצוי שיופיעו מעל פסקאות וימקדו נושא ספציפי.
• רצוי שיציגו את נושא הפסקה ויהיו קשורות לתוכן שלה.
• רצוי שיסודרו בסדר היררכי, מהגדול לקטן / מלמעלה למטה.

 

בניית סדר היררכי של תגית כותרות (Old School)

H1 – כותרת העמוד, הגדולה והבולטת ביותר, נמצאת בראש העמוד וחוזרת על עצמה פעם אחת בכל עמוד.
H2 – כותרת משנית, גדולה, נמצאת מתחת לכותרת הראשית H1, יכולה לחזור על עצמה על פעם או פעמיים בכל עמוד.
H3– כותרת תת משנית, בינונית, נמצאת מתחת לכותרת H2, יכולה לחזור על עצמה מספר פעמים בכל עמוד.
H4– כותרת תת תת משנית, קטנה, נמצאת מתחת לכותרת H3, יכולה לחזור על עצמה מספר פעמים בכל עמוד.
H5– כותרת תת תת תת משנית, קטנה מאוד, נמצאת מתחת לכותרת H4, יכולה לחזור על עצמה מספר פעמים בכל עמוד.
H6– כותרת תת תת תת תת משנית, הקטנה ביותר, נמצאת מתחת לכותרת H5, יכולה לחזור על עצמה מספר פעמים בכל עמוד.

לסיכום, שימוש נכון בתגיות כותרת יכול לעזור לדירוג האתר בגוגל אך כרגע (2019) משקלן בSEO אינו הגורם העיקרי בדירוג האתר, כך שההשפעה על דירוג האתר לאחר הוספת תגיות כותרת תהיה מינימלית או אפילו לא קיימת. תגיות כותרת עוזרות לקידום, אך הן לא לוקחות חלק מרכזי בדירוג האתר על ידי גוגל. לכן, זכרו את הכלל הכי חשוב בקידום אתרים – אתרים בונים עבור אנשים, לא עבור מנועי החיפוש. צרו חווית משתמש טובה, סדר היררכי נכון של התכנים בצורה נוחה למשתמשים וכבר תתחילו לראות שיפור בתוצאות המיקומים.

ואם אתם מסתבכים, תמיד תוכלו לפנות לחברות בניית אתרים שיעשו את העבודה עבורכם 🙂 

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן עניינים

בלוג

Hit Enter to search or Esc key to close
איך אפשר לעזור?

לרשותכם עומד צוות מנוסה שישמחו לעזור לכם
בכל פניה במהירות המירבית.

תודה שפנית אלינו!

צוות BRN יחזור אליכם בהקדם האפשרי

לכל שירותי BRN

דילוג לתוכן