מהם השימושים הנפוצים ביותר כיום לבינה המלאכותית?
שיווק וכתיבת תוכן
ניתן להיעזר ביכולות הכתיבה והדאטה של הבינה המלאכותית על מנת לכתוב תוכן שיווקי עבור מוצר מסוים, לאתר אינטרנט, לקמפיינים ממומנים ואף עבור פוסטים ופינות חדשות לרשתות החברתיות – על כך נרחיב בהמשך המאמר.
צ'אטבוטים ועוזרים וירטואליים
הבינה המלאכותית מבינה את בעיית הלקוח, מסיקה מסקנות ומספקת תשובה מהירה ויעילה – לפעמים היא מתעלה אפילו על המענה האנושי.
בנוסף, היא מצויה גם בעוזרים וירטואליים כמו: סירי, אלקסה, גוגל אסיסטנט ועוד… מערכת ההפעלה מבוססת על אינטראקציות קוליות ואוטומציה של משימות ונתונים.
חברות רבות עושות שימוש כיום בצ'אטבוטים המבוססים על בינה מלאכותית על מנת לייעל ולשפר את יכולות שירות הלקוחות שלהם ולספק תמיכה ופתרונות.
תרגומים ועיבוד שפה
ניתן להשתמש ביכולות הבינה המלאכותית על מנת לתרגם טקסט משפות שונות, לכתוב על פי סלנג המאפיין מדינה מסוימת ואף עבור כתיבה פורמלית למוסדות כאלה ואחרים.
היכולות של הבינה המלאכותית עולות על כל דמיון, דוגמה לכך ניתן למצוא בפיצ'ר של גוגל טרנסלייט אשר משתמש בבינה המלאכותית על מנת לספק שירותי תרגום לשפות בזמן אמת.
המלצות מותאמות אישית
שימוש נוסף בבינה המלאכותית הוא התאמה אישית של המלצות – מוצרים, סדרות, תוכן… עבור הגולש בעזרת יכולות הלמידה של הבינה המלאכותית ומאגרי הנתונים, בהתבסס על היסטוריית הגלישה וההעדפות האישיות של הגולש/צופה.
דוגמה לכך ניתן לראות בהמלצות האישיות לצפייה של נטפליקס, בהמלצות מוצרים של אמזון ואף בשירים המתנגנים ב-Spotify שלנו.
אבחנה רפואית והמלצות טיפול
קופות חולים, סטארט-אפים העוסקים ברפואה וחברות המפתחות ציוד רפואי – עושות שימוש בבינה מלאכותית, החל מעזרה בניתוח פתולוגיות, ניתוח נתונים, הסקת מסקנות, אבחנות רפואיות והמלצות טיפול.
מסחר והשקעות
חברות השקעות רבות, מקרנות גידור ועד לחברות מסחר עושות שימוש באלגוריתם של AI על מנת לקבל החלטות חכמות להשקעה, המבוססות על נתונים וסטטיסטיקות.
מכוניות אוטונומיות
מכוניות אוטונומיות מבוססות על מערכות בינה מלאכותית, מבין החברות הללו ניתן למנות את חברת טסלה, Waymo וג'נרל מוטורס.
ניהול מלאי
רשתות קמעונאיות כמו Walmart, עושות שימוש בבינה המלאכותית בכדי לייעל את מעקבי המלאי שלהן, הזמנות הרכש ושרשראות האספקה.
חיפוש חזותי ויצירת תמונות מאפס
הבינה המלאכותית מסוגלת לייצר תמונות שאינן קיימות, רק בעקבות בקשה טקסטואלית של המשתמש – משמע היא בונה את התמונה מאפס, הזויה או מופרכת ככל שתהיה.
בנוסף, חברות כמו Pinterest ו-ASOS עושות שימוש בבינה מלאכותית על מנת לאפשר למשתמשים שלהם לחפש מוצרים באמצעות תמונות בלבד.
באילו כלים חינמיים מבוססי בינה מלאכותית – ניתן להשתמש על מנת להיעזר בכתיבת תוכן?
ChatGPT
זהו צ'אטבוט של בינה מלאכותית שנוצר על ידי חברת OpenAI.
מדובר בתוכנת מחשב המבוססת על בינה מלאכותית בעלת יכולות לשוחח עם בני אדם, היא עושה שימוש במאגר מידע ענק הכולל כמות עצומה של דפי רשת, מאמרים וספרים, מכל אלו היא מפיקה תובנות בכוחות עצמה.
בנוסף הצ'אטבוט של ChatGPT מסוגל לענות על שאלות, לכתוב מאמרים, לספק סיכומים, ליצור עבודות כתובות ואף ליצור תכנים בצורת קוד, תסריטים, מכתבים, כתבות ועוד.
מה החיסרון של ChatGPT?
החיסרון המרכזי הוא העובדה שהשפה העברית עדיין לא מפותחת כל כך, לכן מומלץ להשתמש בו בשפה האנגלית ולאחר מכן לתרגם את המענה בגוגל טרנסלייט.
לינק ל-ChatGPT >> https://chat.openai.com
Bard
המענה של גוגל ל-ChatGPT, מודל שפה גדול הנוצר על ידי Google AI המבוסס על בינה מלאכותית שיכולה לתת מענה על שאלות, לתת רעיונות לכתיבת מאמרים, לתת הוראות מדויקות לכתיבת פוסטים בנושאים שונים, לתת רעיונות לפינות קבועות בגאנט החודשי, לתרגם שפות, לכתוב תוכן מקורי המבוסס על הדאטה של גוגל ועוד.
מדובר במודל שעדיין נמצא בפיתוח, אך משתפר בכל יום שעובר, הוא נחשב לכלי מצוין לשימוש בשפה העברית.
מה החיסרון של Bard?
הוא פחות מוצלח בכתיבת תוכן נרחב (מאמרים ארוכי מלל וכו'), אך הוא מצטיין בהענקת רעיונות לכתיבת תכנים – מפוסטים, לפינות חודשיות ועד טקסטים שיווקיים בעברית.
לינק ל-Bard >> https://bard.google.com/chat
רובי הבוט
רובי הבוט הוא צ'אטבוט המבוסס על בינה מלאכותית, שנוצר על ידי בר מאיר תלם.
הוא כלי הנחשב ליעיל מאוד בשפה העברית, הוא יכול לשמש לכתיבת מאמרים, כתבות לבלוג, תוכן לאתר ועוד.
מה החיסרון של רובי הבוט?
עדיין הממשק של רובי לא מכיל את כמויות הדאטה שמכיל ה-CHatGPT, לכן יהיו נושאים שאינו ידע לענות לכם.
אך מדובר בכלי מומלץ ביותר לכתיבת תכנים ארוכים בעברית.
לינק ל-רובי הבוט >> https://rubybot.co.il/he
כיצד להשתמש בבינה המלאכותית על מנת לייצר פוסטים?
מדובר בפעולה פשוטה מאוד, שניתן להמשיך ולדייק – עד שתגיעו לתוצאה שתרצו.
בתחילה, כתבו בשורת החיפוש ש הצ'אט את סוג התוכן שתרצו, כמות האותיות/ המילים שהוא צריך להכיל, מי הוא קהל היעד, באיזו שפה התוכן אמור להיכתב (רשמית, בין-אישית, שיח חברי, תוכן שיווקי וכו').
לאחר מכן, כאשר תקבלו מענה – תוכלו להמשיך ולדייק את הבקשה.
לדוגמה – בקשה לתוכן עבור מאמרי בלוג: "אני צריכ/ה 30 רעיונות שונים למאמרים עבור הבלוג באתר העוסק בקורסים אונליין בנושא שיווק דיגיטלי, אני צריכ/ה שכל מאמר יהיה באורך 450-500 מילים ויכלול את הביטויים הבאים…"
לדוגמה – תוכן עבור פוסטים: "אני צריכ/ה 12 פוסטים שונים העוסקים ביין, יקבים, הרגלי שתייה, סוגי כוסות… שיהיו באורך של 4-5 שורות ויתאימו לפייסבוק ולאינסטגרם, תרשום לי גם רעיונות לאימג'ים שיתלוו לפוסטים":
לדוגמה – תוכן עבור גאנט פוסטים: "אני צריכ/ה 10 רעיונות לפינות מקוריות לגאנט פוסטים עבור עמוד עסקי של חנות בגדים לנשים"
כותרת לתמונה: דוגמה ל-10 רעיונות עבור גאנט פוסטים לחנות בגדים לנשים
מדוע כדאי להיעזר ב-AI לכתיבת פוסטים לדף העסקי שלכם?
חשיפה לקהל יעד חדש
הבינה המלאכותית יכולה לעזור לכם למצוא רעיונות מקוריים לכתיבת פוסטים, אשר יסתמכו על השאלות שמסקרנות את העוקבים שלכם ויגרמו להם לקרוא/לשתף/להגיב ובכך לחשוף את הדף העסקי שלכם לגולשים רבים.
שימור הלקוחות
הבינה המלאכותית יכולה לעזור לכם לחשוב על רעיונות יצירתיים לפינות חודשיות, כאלו שיקלו על כתיבת הגאנט שלכם ובו-זמנית יהיו רלוונטיות עבור הגולשים שלכם, הדבר יחסוך לכם זמן ייקר.
תוכן שיווקי
תוכלו להשתמש ביכולות הבינה המלאכותית על מנת ליצור תכנים שיווקיים – מפוסטים על מבצעים, אודות מוצר חדש, מודעות ממומנות ועוד.
שימוש מדויק בבינה המלאכותית יאפשר לכם לכתוב תוכן מדויק עבור קהל היעד הספציפי שלכם, לפי השפה הייחודית, הז'רגון, מילות מפתח… שיתאימו אישית לגולש הפוטנציאלי שלכם.
הגדלת האמון וההופעה ברשת
כתיבת תכנים באופן קבוע ברשתות החברתיות/בעמוד העסקי יעניקו חוויה של "נוכחות בזירה הדיגיטלית" ויגדילו את המודעות לעסק שלכם, את חושת האמון והחיבור ללקוחות.
תוכלו להיעזר ביכולות הבינה המלאכותית במילוי המאפיינים החשובים בעמוד העסקי – החל מכתיבת האודות, תקציר העסק, יצירת קשר ותכנים שיווקיים.
לסיכום, כלי ה-AI יכול להעניק ערך רב לעמוד העסקי שלכם, תוכלו להשתמש בו ליצירת תכנים מקוריים ומעיינים, מאמרים לבלוג, טקסט שיווקי אודות העסק שלכם וכתיבת פוסטים חודשיים שיגדילו את כמות העוקבים שלכם.