אפיון אתר

המדריך המלא לאפיון אתר

בניגוד לרוח החופשית השורה במחוזותינו בשנים האחרונות, בניה של אתר, גם אם מאד נרצה, לא יכולה להיות נתונה ליד המקרה ולצד שנקום עליו בבוקר, אנחנו זקוקים לתוכנית עבודה מסודרת, ומפורטת ככל האפשר.

מאחר ובניית אתר עשויה לכלול פעילות של אנשי מקצוע שונים (כמו מעצב גרפי, איש תוכן, בונה אתרים וכד'), רצוי מאד שכל המידע יהיה כתוב ומרוכז במקום אחד, כדי שלא כל אחד מהם ימשוך לכיוון בו הוא, באופן טבעי, חש בנוח יותר.

אפיון אתר ברור יאפשר לכם להניח את הבסיס המוצק והמדויק ביותר לבניית אתר, והוא זה, למעשה, ייתן לאתר את המסגרת המהותית שלו, משאלות טריוויאליות ופשוטות למענה כמו אתר חדש או אתר משופץ ועד לשאלות המורכבות יותר למענה, כמו ההיררכיה של האתר או קהל היעד.

ובכן, הכינו את המוח שלכם למאמץ ואנחנו מתחילים!

את האפיון, ניתן לחלק למספר חלקים:

סקירה כללית

מהן המטרות הספציפיות שלכם בהקמת האתר?

מדובר בהחלטה אסטרטגית עסקית/שיווקית, שבמידה והעסק שלכם פעיל יותר מחודש, בוודאי כבר הצלחתם לגבש לפחות חלק ממנה. אבל חשוב מכך, מתוך התשובה לשאלה הזו, נובעת גם השאלה/החלטה הבאה.

 

כוונות, מטרות וצרכים

לאיזה סוג של אתר אתם זקוקים?

ישנם סוגי אתרים רבים ושונים. למשל, אתר תדמית מהווה מעין "כרטיס ביקור" וירטואלי, בעוד חנות מקוונת משמשת למכירת מוצרים/שירותים ברשת. מתוך תשובה זו, נובעים פרטים נוספים הנוגעים לסוגי האתר השונים הקיימים, כמו הצורך במערכת סליקה באשראי (לחנות מקוונת), יצירת תכנים משמעותיים (לאתרי תוכן או תדמית) וכד'.

לצורך מענה על השאלה הזו, תוכלו להיעזר בתשובות על השאלות הבאות:

  • מהם אותם צרכים מסוימים של הלקוחות-הגולשים עליהם צריך לענות האתר?
  • מה מצופה מהגולשים המגיעים לאתר לעשות (להתקשר? לשלוח מייל? לרכוש מוצר? להירשם לסדנה? להירשם לניוזלטר?)?
  • מהן הציפיות שלכם מהאתר בטווח הקצר, הבינוני והרחוק?

מהו חזונו של האתר?

סביר להניח שהיה לכם רעיון כלשהו כשהתחלתם את העסק שלכם, כעת, תצטרכו לבדוק כיצד ינותב הרעיון (והאתר המשקף אותו) לתרומה כלשהי לחברה, לאנשים, לסביבה, לבעלי חיים. החזון איננו חייב להיות משהו גדול ובומבסטי כמו להביא שלום לעולם, אלא יכול להיות גם משהו טריוויאלי הרבה יותר כמו לקצר ולהקל את תהליך הקניה של המוצר עבור כאלה שאינם יכולים (או אינם רוצים) לקנות אותו בדרך אחרת. חזון זה יכול למקד את הערך המוסף של האתר שלכם על פני אתרים מתחרים.

קהל היעד של האתר

מיהו קהל היעד של האתר?

אם אתם מציעים את המוצר/שירות שלכם לקהל יעד מחוץ למסך, יש לכם כבר מושג כלשהו מיהו קהל היעד שלכם. גם אז, עדיין, תצטרכו לבדוק את הרלוונטיות שלו לאתר. למשל, בשירותים או במוצרים הפונים לאנשים בעלי מגבלות שונות (כבעיות ראיה, עיוורון צבעים או הפרעות קשב), יתכן שתצטרכו לכוון את הפניה באתר לקרוביהם של אותם לקוחות, בשל קשיי הנגישות של קהל היעד עצמו לרשת. אם ישנו צורך, בצעו מחקר מעמיק על הלקוחות ועל הרגלי הגלישה/קניה שלהם.

לאחר שבידיכם הנתונים, בידקו כיצד מתאימים את מבנהו של האתר והפורמט שלו לקהל היעד בדרך הטובה ביותר. לדוגמה - באתר הפונה לקהלים הגולשים דרך המובייל, יש לשים את הדגש על הרספונסיביות של האתר, בעוד שבאתר הפונה לקהלים המגיעים אליו דרך הדסקטופ, יושם הדגש על מראהו במחשב הנייח.

דרישות עיצוביות

איך צריך להיראות האתר? חשוב להיות ממוקדים ככל האפשר. לצורך זה, אפשר לשוטט ברשת ולהתרשם מאתרים שמתחרים בתחום שלכם. בחרו מספר אתרים שמוצאים חן בעיניכם (וגם כאלה שלא) וערכו רשימה של האלמנטים העיצוביים והפיצ'רים שאתם רוצים באתר שלכם. שימו דגש על הנקודות הבאות:

  • האם לעסק שלכם ישנם קווים מיתוגיים ספציפיים? למשל, צבעים מסוימים, פונטים, לוגו, שפה מיתוגית מסוימת.
  • האם אתם רוצים/צריכים אתר מבוסס טקסט או אתר המבוסס גרפיקה (סרטוני וידיאו, אינפוגרפיקה ותמונות)? שימו לב, אתרים מבוססי גרפיקה עלולים להיתקל בקשיים מסוימים בעת הקידום במנועי החיפוש (למשל, מהירות העלייה של האתר בשל הכובד שנוצר בגלל התכנים הוויזואליים), כך שזה משהו שתצטרכו לקחת בחשבון.
  • מה יהיה סגנון העיצוב של האתר? רומנטי? אלגנטי? חדשני? נקי? תוסס?
  • איזה פיצ'רים יהיו באתר שלכם? אינטראקציה עם רשתות חברתיות? צ'אט עם נציג? פורום? אזור המוגבל לחברים רשומים? מנוע חיפוש פנימי? אפשרויות שונות ליצירת קשר?
  • איזה טפסים יכיל האתר שלכם? טופס רישום למועדון? טופס צור קשר?

חשוב לבחון את העיצוב דרך עיניו של קהל היעד וכיצד העיצוב משפיע עליו ומושפע ממנו. הדבר ישפיע, למשל, על כמות הטקסט או האובייקטים הוויזואליים שבכל עמוד.

דרישות פונקציונאליות

פונקציונאליות של האתר מתארת את דרך פעולתו וכוללת:

ניווט באתר

תחילה רשמו את כל הנושאים לעמודים ולקטגוריות הנדרשים באתר. לאחר מכן, חלקו אותם להיררכיה מובנת, בדרך בה הגולשים יוכלו לזרום באופן החלק ביותר אל המטרה שלשמה הבאתם אותם לאתר. סמנו לעצמכם את העמודים המרכזיים באתר (אשר לרוב ימצאו בתפריט העליון או במיקום בולט לעין), ואת העמודים הנוספים (בתפריט נוסף).

מבנה עמוד הבית מול עמודים פנימיים

מאחר ודף הבית מהווה את המקום הראשון בו גולשים "פוגשים" אתכם, מבנהו שונה ממבנה העמודים הפנימיים. שרטטו את מבנהו על דף והתייחסו למבנה כללי, חלוקת העמוד, מיקומם של תפריטי הניווט, מיקום הלוגו, התכנים שבו, הקישורים היוצאים ממנו וכד'. חזרו על הפעולה וצרו לעצמכם גם מבנה/תבנית דומה של עמוד פנימי.

תכנים ועמודים פנימיים

מובן מאליו שכל תחום עיסוק וכל אתר הינם בעלי ייחוד משלהם, ובכ"ז, ניתן לומר, שישנם מספר עמודים שצריכים להופיע בכל אתר. ואלה הם:

  • עמוד הבית
  • אודות - העמוד ייתן מידע על העסק חזונו, פעילותו, יתרונותיו וכד'
  • לקוחות רציניים, "כתבו עלינו בעיתון" וחוות דעת חיוביות - לעיתים, משולבים כסליידרים בעמוד הבית
  • מאמרים/בלוג - החלק באתר המכיל את התכנים והערך המוסף של האתר, חיוני לקידום במנועי החיפוש וגם לביסוס מעמד מומחה בעיני גולשים
  • שאלות ותשובות
  • עמוד יצירת קשר - יכיל אופציית שליחת מסר דרך האתר ופרטי העסק כטלפון, כתובת, ומפת הגעה
  • מפת האתר - לניווט מהיר באתר

עמודים משתנים בכמותם ובתוכנם בין אתר אחד לאחר הם קטלוג המוצרים/השירותים (ודפי מוצר/שירות) ותיק עבודות (בתחומים הרלוונטיים).

קידום האתר

אלמנט שרצוי לקחת בחשבון כבר בעת הבנייה, מכיוון שאתר שאליו מגיעים גולשים דרך מנוע החיפוש של גוגל, צריך להופיע במקום ריאלי בתוצאות החיפוש.

תקציב

מהו התקציב העומד לרשותכם לצורך בניית האתר? תקציב זה, ייקבע, לרוב, עפ"י ההכנסות (הישירות והעקיפות) הצפויות מהאתר.

לוחות זמנים

האם האתר צריך לעלות לאוויר לפני תאריך/אירוע מסוים? סנכרנו לוחות זמנים עם כל מי שמעורב בבניית האתר.

תחזוקה שוטפת של תכני האתר

תחזוקה שוטפת חיונית לאתר, מאמרים חדשים, שאלות ותשובות חדשות שעלולות לצוץ אצל הגולשים - כל אלה חיוניים מאד לאתר והופכים אותו לחלק מנוף הגלישה הקבוע של הגולש. כאן, השאלה היחידה הנשאלת היא, האם אתם מתכוונים לעשות זאת בעצמכם, או באמצעות איש מקצוע?

זהו,
כעת, אתם אמורים להיות מסוגלים לבצע אפיון לאתר פשוט בכוחות עצמכם.
במקרה ואינכם מצליחים לבצע את האפיון,
במידה והאתר שלכם הוא יותר מאתר תדמית פשוט,
או שאתם זקוקים לאתר ייחודי ומדויק,
אנחנו ב-BRN עומדים לרשותכם.

 

חבילות אחסון

חבילות אחסון אתרים מאובטחות בחוות שרתים ישראלית.
מערכת ניהול cPanel המאפשרת התקנה מהירה של מערכות תוכן Wordpress, Joomla, Prestashop, Magento ועוד...

Basic
9.99לחודש
שטח אחסון 250MB
תעבורה 10GB
ניהול אחסון אחסון אתרים, אחסון אתר, אחסון אתרים בישראל,אחסון לאתרים קטנים, חברת אחסון ישראלית
FTP 1
תיבות מייל 3
mySQL DataBase 2
ניהול DataBase אחסון אתרים, אחסון אתר, אחסון אתרים בישראל,אחסון לאתרים קטנים, חברת אחסון ישראלית
Advanced
29.90לחודש
שטח אחסון 500MB
תעבורה 15GB
ניהול אחסון אחסון אתרים, אחסון אתר, אחסון אתרים בישראל,אחסון לאתרים קטנים, חברת אחסון ישראלית
FTP 2
תיבות מייל 5
mySQL DataBase 3
ניהול DataBase אחסון אתרים, אחסון אתר, אחסון אתרים בישראל,אחסון לאתרים קטנים, חברת אחסון ישראלית
Pro
39.90לחודש
שטח אחסון 1GB
תעבורה 20GB
ניהול אחסון אחסון אתרים, אחסון אתר, אחסון אתרים בישראל,אחסון לאתרים קטנים, חברת אחסון ישראלית
FTP 3
תיבות מייל 20
mySQL DataBase 5
ניהול DataBase אחסון אתרים, אחסון אתר, אחסון אתרים בישראל,אחסון לאתרים קטנים, חברת אחסון ישראלית

כתבות ומאמרים

  • עיצוב ובניית דפי נחיתה

    עיצוב ובניית דפי נחיתה

    שיווק יעיל ומשמעותי הוא פשוט שיווק נכון. דפי נחיתה הם הדרך לפרסם ולשווק את העסק שלכם, ואת האתר שלכם, בצורה הפשוטה, הנכונה והטובה ביותר.   מהו דף נחיתה? דף נחיתה…

  • עיצוב אתר אישי | מעצב/ת צמוד לבניית האתר

    עיצוב אתר אישי | מעצב/ת צמוד לבניית האתר

    עיצוב האתר הוא החלק הראשוני בתהליך בניית אתרים ולכן הוא אחד החלקים המשמעותיים ביותר. הצוות שלנו מורכב ממעצבים, מאפיינים ומתכנתים מוכשרים עם ידע רב אשר מומחים בהקמת אתרים מקצועיים. קיימת…

  • אפיון אתר

    אפיון אתר

    המדריך המלא לאפיון אתר בניגוד לרוח החופשית השורה במחוזותינו בשנים האחרונות, בניה של אתר, גם אם מאד נרצה, לא יכולה להיות נתונה ליד המקרה ולצד שנקום עליו בבוקר, אנחנו זקוקים…

  • שירותי קופירייטינג וכתיבת תוכן

    שירותי קופירייטינג וכתיבת תוכן

    כתיבה שיווקית | תוכן שיווקי | שירותי קופירייטר כתיבה שיווקית עושה לך את כל העבודה. הגולשים שלך מגיעים לאתר. בדיוק כמו חנות, האתר יכול למכור אם תסדרו אותו ותשקיעו במכירתיות…

  • מערכת הדיוור

    מערכת הדיוור

    הקשר עם הלקוח הוא אחד האמצעים המשמעותיים ביותר בשימור לקוחות. הדרך הטובה ביותר לשמר קשרי לקוחות היא באמצעות ניוזלטר של החברה הנשלח אל תיבות הדוא"ל של הלקוחות. כיצד ניתן לשלוח…

  • בניית חנות וירטואלית | הקמת חנות באינטרנט | בניית חנות באינטרנט מה צריך לדעת?

    בניית חנות וירטואלית | הקמת חנות באינטרנט | בניית חנות באינטרנט מה צריך לדעת?

    הקמת חנות באינטרנט תורמת באופן משמעותי להגדלת מעגל הלקוחות כל בעל עסק מעוניין בהרחבת מספר הלקוחות שלו. לשם כך, עליו לפנות למספר הגבוה ביותר של לקוחות פוטנציאליים. הדרך הטובה ביותר…

לקבלת פרטים להצעת מחיר לחצו כאן

רוצים להתחיל ולא יודעים מאיפה?
שלחו לנו פנייה ונשמח לעמוד לרשותכם בכל נושא.

בחר נושא
Invalid Input

שם מלא(*)
הזן שם מלא

מייל(*)
כתובת מייל זו אינה חוקית

טלפון(*)
הזן טלפון

התחברות או הרשם